Gå til innhold

Dere som ikke sender julekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker julekort. I år har jeg bAre ikke hatt tid v

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender ett kort hvert år, til en jeg vet det betyr veldig mye for.

Det er helt greit å motta julekort men jeg takker ikke for dem.

Jeg takker for kort til dem som skriver julebrev som er spesielt til meg.

Har aldri sendt julekort selv. Jeg kan ikke forstå at noen bryr seg om bilder av oss/meg.

Anonymous poster hash: 8ab8d...3d9

Skrevet

Sender ut ca 25 julekort, og får en del tilbake. Er veldig glad i bildekort, artig å se utviklingen. De vi sender ut, er et godt bilde av ungene, med en enkel personlig hilsen og håndskrevet signatur. Noen som vi ikke ellers har kjempemye kontakt med, får også årsrapporten. Jeg vet det settes pris på, jeg har ærlige venner, nemlig.

Anonymous poster hash: de705...327

Skrevet

Wow, nå mistet jeg lysten på å fortsette med julekort. Vi sender til familie og venner, jeg bruker mye tid på det med tanke på design, bilder og tekst. Noen år skriver jeg mine egne ord, andre år bruker jeg juletekster som formidler det jeg ønsker. Navnene våre er også skrevet på dataen, men det betyr ikke at det ikke er lagt arbeid og kjærlighet i julekortet... I tillegg koster det også penger. Trodde aldri noen var så negative mot en liten oppmerksomhet som viser at jeg tenker på dem, det er jo derfor de får kortet.

Anonymous poster hash: e07a6...1f8

Skrevet

Jeg sender vanligvis ut en kjempehaug, og får en litt mindre haug tilbake, ikke alltid matchende så jeg kan godt få fra noen jeg ikke har sendt til, men da prøver jeg å huske dem året etter. Det er kjempehyggelig å sende og kjempefint å få. Jeg sender imidlertid ikke sms-takk eller annen takk og regner heller ikke med at noen andre gjør det - de jeg møter etterpå er jo noe annet, da er det naturlig å si takk for det fine kortet, men jeg kan telle på én hånd hvor mange utenom-takk jeg har fått, har aldri savnet det heller. Og om folk ikke vil ha kan de få lov å la det gå i papirsøpla, det vet jo ikke jeg noe om uansett.

Skrevet

Det er koselig å motta julekort, spesielt der avsender har tatt seg tid til å skrive noen ord selv. Men etter jul, når kortene skal bort, hva gjør dere da? Jeg hiver aldri bilder av andre, syns det er litt respektløst på en måte, så da ender kortene opp i en boks. Og den boksen begynner å bli ganske så full nå :P

Anonymous poster hash: 205bb...aa3

Jeg setter julekortene inn i albumet sammen med bildene fra julen. (Ja, jeg lager album på papir, selv om jeg skal innrømme at jeg er et år på etterskudd.) Da kan jeg også finne på å lime inn en spesielt morsomt til/fra-lapp (vi har mange rare lapper), eller til og med kvitteringen fra julehandelen - hvilket virker kjedelig nå men er morsomt å se på om noen år - akkurat som jeg gjør med billetter etc fra ferier.

Skrevet

Steike! Grinchen lever!

Jeg ante virkelig ikke at noen kunne spa opp såpass med negative følelser rundt julekort. "Drittlei", "kaster rett i søpla"...hva skulle folk ha sendt dere da, for at det skulle være bra nok som bevis på at de tenker på dere? Eller er det sånn at om de ikke tenker på dere ellers i året, så er det ikke bra nok om de tenker såpass på dere til jul at de ønsker å sende dere en julehilsen?

Jeg skriver julekort. I år ble det 49. Alle får en håndskrevet hilsen, og ingen kort er lik, men jeg skal innrømme at ungene mine er med på kortet, enten mottaker kjenner dem eller ikke. Jeg synes det er kjempestas å få julekort i posten. Jeg gleder meg over hvert eneste ett, leser det gjerne høyt for hele familien, ser på bildene (morsomt å se hvordan unger gror til, ligner på foreldrene osv), henger det på veggen, og ser gjerne gjennom dem igjen i løpet av jula. Så sparer jeg på dem, ihvertfall til året etter. Bare kos!

Skrevet

Elsker å lage og få :)

Hører jula til. Brukt 2000,- på bilder og noen hundrelapper på porto.

Skjønner at ikke alle vil eller kan bruke så mye. Jeg blir like glad for et håndskrevet, bildekort eller ferdig trykket.

Selv skriver vi et lite dikt i.

Anonymous poster hash: 094e6...b00

Skrevet

Jeg synets det var kjempekoselig både å skrive og få julekort tidligere. Men økonomi gjør at jeg ikke kan prioritere det lenger.

Jeg likte å skrive personlig til hver enkelt.

Jeg setter pris på alle julekort jeg får, men må innrømme at jeg har mindre sansen for de som er masseutsent uten en personlig hilsen på. Men uansett så synes jeg det er kjekt å se hvordan andres barn blir større og endrer seg.

Anonymous poster hash: 9dcfd...382
Skrevet

Sendt julekort bestandig jeg og akter ikke gi meg. Har man ikke barn kan man sende vanlige julekort vel?! Sender ut en 60 ca og får noen i retur, gjør ikke regnskap på det. Nei, noen ting må man koste på seg! Av både tid, penger, tradisjon osv 👍

Anonymous poster hash: 39f5e...3ad

Skrevet

Jeg elsker julekort! I år bestilte vi 70 stk. Nå er det bare ett igjen. Jeg skriver på alle kortene. Til noen blir det lang tekst, andre ønskes god jul - enkelt og greit. Noen venter jeg ikke å få svar fra. Andre strykes fra listen etter noen år der jeg ikke har hørt noe. Og så kommer det nye på listen.

Jeg limer bildene inn i et album. Kjempekoselig å se hvordan familier vokser og barn blir større fra år til år. Snart er album nr. 2 fullt. Inn i albumet går forøvrig alle takkekort fra konfirmasjoner, bryllup, dåp osv.

Dagene før jul er så kjekke, selv om det er travelt er det så hyggelig å få postkassen full av noe annet enn reklame og regninger.

Anonymous poster hash: 3b3e8...5af

Skrevet

Sender ikke og setter heller ikke veldig pris på å få. Sender alltid sms og takker, men kortet blir lagt i skuff og kastet så snart julen er over.

Skrevet

Sender også julekort , men ser også at vi får færre og færre tilbake for hvert år som går. Hyggelig å sende og hyggelig å få. I år er det flere jeg vanligvis har fått fra som ikke har sendt. Jeg kommer til å sende til dem neste år også men fortsetter det dropper jeg å sende til de tror jeg. koster litt med trykte kort og frimerker. Er ikke like personlig å se folk legger ut julehilsen på face og tenke det er like personlig som kort.

Anonymous poster hash: 6b343...cdd

Skrevet

Så julekort er:

-irriterende

-stressende

-søppel

-utakknemlig

-unødvendig

-dyrt.

Er enig i at det er dyrt, men faen for noen sure kjærringer dere er!

At noen rett og slett blir sure over å få julekort vitner om at de er et dårlig menneske.

Det er ikke normalt!

For et forum!

Anonymous poster hash: 3d91e...991

Skrevet

Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig.

De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap.

Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før?

De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv.

Anonymous poster hash: bfdfe...dac

Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på.

Anonymous poster hash: 018c8...e8e

Ja jeg håper det.

Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene.

Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene.

Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også.

Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem.

Du er tragisk😂

Du vet hun har litt rett.

Anonymous poster hash: 77883...7b6

Hun har nok litt rett ja😂

Jeg lager julekort selv men skriver ikke på kortet.

Jeg scrapper digitalt, og bruker ungene som "props", har ikke noe behov for å vise dem fram lengre, men blir nødt😂😂

Anonymous poster hash: 394f8...672

Skrevet

Jeg sender ut rundt 30, får en håndfull igjen men det er ikke det som betyr noe. :)

Anonymous poster hash: fc452...d83
Skrevet

Jeg sender fordi: vi har en sinnsyk travel hverdag, og jeg sender til mennesker jeg ønsker å bevare kontakten med, selv om det ikke er mulig å ha på gavelisten. Eks: onkler, tanter, stefars familie, barndomsvenninner o.l. Alt er digitalt uten personlig hilsen. Det har jeg ikke tid eller lyst til. Jeg tenker på dem og ville stukket innom om jeg var i samme by, men de behøver ikke lese om mitt liv til jul. Kanskje ville det interessert de gamle tantene, men ville ikke laget noen statusoppdateringer i form av julekort. Det er kort og godt en liten tanke med ønske om god jul ifra oss. Noen setter stor pris på det, andre syns sikkert det er søppel. De må gjerne laste det og kose seg i vår dumskap. De kan også si ifra om at det er unødvendig, om de vil. Ungene syns det er stas å ta julekort bilde og vi voksne har gjerne bilde i en eller annen variant. Jeg liker ikke å få julebrev med lange avhandlinger ifra "fremmede", som sender pga en gammel relasjon til noen i familien, ellers syns jeg det er stas med alle julehilsninger. Spesielt er jeg glad for et kort uten bilder, som sendes fra min stefars familie som kommer hvert år, og vi sees hvert 10. År.

Anonymous poster hash: d75d5...31b

Skrevet

Jeg blir glad for julekort, spesielt de hvor de gir en oppdatering av året sitt. Men jeg prioriterer ikke å sende julekort selv, er studentmamma, så både penger og tid er det knapt med.

Men jeg har aldri tenkt på å takke for julekortene på sms, skal ærlig innrømme at jeg ikke har telefonnummeret til halvparten av de jeg mottar fra. Er det virkelig vanlig å takke for julekort, jeg mener tradisjonelt sett? Kan aldri huske at min mor tok en ringerunde for alle de 20-30 kortene hun mottok.

Anonymous poster hash: bb047...23b

Skrevet

Jeg elsket å få julekort. Får desverre ikke noen nå lengre. Det er nok min egen feil, jeg klarer ikke å svare på kort etc. Kan siyte å gruble i dagevis på å lage en perfekte takke meldingen. Når jeg omsider, muligens har klart å lage en melding jeg er fornøyd med. Har det gått så lang tid fra jeg fikk kortet, at jeg føler det blir for dumt å sende meld. Prøvde tidliger å lage julekort, men ble aldri helt fornøyd. .. og plutselig var det for sendt å sende. Nå har jeg ikke fått kort på 4 år, så føler det blir litt kleint å plutselig sende julekort. 😂😂 uff jeg er helt håpløs slik.

Til vanlig har ikke slike problemer, men akkurat med julekort har det låst seg helt . Uff. ...

Angrer veldig på at jeg ikke har sendt og svart på julekort .

Anonymous poster hash: 929b0...819

Skrevet

Det er veldig hyggelig, men blir ikke lei meg om det tar slutt.

Jeg har ikke prioritert å bruke hverken tid eller penger på det i år.

Anonymous poster hash: 062af...14c

Skrevet

Jeg sender ikke julekort fordi jeg ikke har lyst og det ikke er viktig for meg. Vi får noen fra mannens venner og familie. Ingen på min side sender det. Synes det er helt ok, men ikke noe jeg blir spesielt glad for. De havner fort i en skuff.

Nå svarte jeg fordi hi spurte. Går ikke og tenker så mye negativt om julekort ellers.

Anonymous poster hash: 77ef5...9ef

Skrevet

Hi her.

Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc.

Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det.

Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg ;)

Anonymous poster hash: 3509c...6df

Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake.

Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig.

Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da?

Det måtte komme et sånt svar, som forventet. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så gjør jeg det for å glede. Men når man føler at man ikke gleder så er det vel ikke nødvendig å fortsette?

Hvis du laget brokkoli til mannen hver dag fordi du trodde han elsket det, og dermed gjorde det for å glede ham, hadde du fortsatt å lage brokkoli til ham hver dag etter at du oppdaget at han faktisk hatet brokkoli men spiste kun for å være høflig? Nei, regner ikke med det, for da vet du jo at du ikke gleder ham med den handlingen.

hi

De som mottar kort fra deg....hvordan vet du at de ikke setter pris på det eller synes det er koselig? ? Forventer du at de ringer og takker? Har de sagt at de hater å få det?

Du er fornærmet! !!

Hehe, du sender ikke julekort regner jeg med ;) Nei de sier ikke at de hater det, men jeg syns faktisk at det går an å ofre tre kalorier og 15 sekunder på å sende en sms og takke for kortet og ønske god jul feks.

hi

Ja, men så deler vel ikke de den tanken om at det er nødvendig, da. Det er ikke du som sitter på fasiten her i livet, vettu.

Skrevet

Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig.

De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap.

Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før?

De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv.

Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på.

Ja jeg håper det.

Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene.

Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene.

Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også.

Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem.

Jeg har absolutt ingen bilder av barna mine på Facebook, men jeg sender ut ferdigtrykte kort MED ungene på til jul. Jeg må jo være et unikum!

Anonymous poster hash: e7556...ed3

Skrevet

Det er koselig å motta julekort, spesielt der avsender har tatt seg tid til å skrive noen ord selv. Men etter jul, når kortene skal bort, hva gjør dere da? Jeg hiver aldri bilder av andre, syns det er litt respektløst på en måte, så da ender kortene opp i en boks. Og den boksen begynner å bli ganske så full nå :P

Anonymous poster hash: 205bb...aa3

Jeg setter julekortene inn i albumet sammen med bildene fra julen. (Ja, jeg lager album på papir, selv om jeg skal innrømme at jeg er et år på etterskudd.) Da kan jeg også finne på å lime inn en spesielt morsomt til/fra-lapp (vi har mange rare lapper), eller til og med kvitteringen fra julehandelen - hvilket virker kjedelig nå men er morsomt å se på om noen år - akkurat som jeg gjør med billetter etc fra ferier.

Å, nå husket jeg hvorfor jeg liker deg så godt! 😄

Skrevet

Vi har ikkje kome i gang å gi rett og slett pga veldig mange ting på det personlige plan siste åra. Men alle vi får heng vi opp på kjøkkenet, skikkelig stas å sjå ungar bli eldre og spesielt frå dei vi ser sjeldan. Men eg prøvar å takke dei som gir, og vonar dei held fram til vi sjølv klarer å få sendt ut eit år. Sjølv om det nok tek berre nokre timar, drukner det i alt anna, så vi har ikkje prioritert det. Men gler meg til vi også får gitt tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...