Surogvanskelig Skrevet 21. desember 2015 #26 Skrevet 21. desember 2015 Elsker både å få og sende julekort
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #27 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har ikke sendt julekort på flere år. Jeg syns det er for dyrt, rett og slett.. Det er koselig å motta julekort, spesielt der avsender har tatt seg tid til å skrive noen ord selv. Men etter jul, når kortene skal bort, hva gjør dere da? Jeg hiver aldri bilder av andre, syns det er litt respektløst på en måte, så da ender kortene opp i en boks. Og den boksen begynner å bli ganske så full nå Anonymous poster hash: 205bb...aa3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #28 Skrevet 21. desember 2015 Vi har sendt ut 29 julekost. Flesteparten idag. Har fått 4 selv så langt,men forventer ikke at alle vi sender til skal sende til oss. Begynte å sende julekort da vi fikk første ungen og får se hvor lenge vi holder på. !0. året så langt. Sendte bilder fra en av fjellturene i sommer. Anonymous poster hash: b102d...486
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #29 Skrevet 21. desember 2015 Synes det er kjempekoselig å få julekort. Henges på kjøleskapet så vi kan se dem i jula. Barna synes også det er veldig stas. Jeg sender ikke selv. Er så og si alenemor (syk mann), jobber 100% og føler nesten hele tiden at jeg møter veggen pga av mye å gjøre. Derfor så prioriterer jeg ikke de timene til å lage og sende julekort. Synes det likevel er så stas å få. Høres kanskje ut som jeg ikke fortjener når jeg ikke gjør det selv, men ville heller latt være å få enn om jeg måtte ordna selv for å få.. Anonymous poster hash: 9e2b7...6f1 Akkurat det samme her. Kortene ble bare enda et stressmoment, på den uoverkommelige lista med juleforberedelser. Anonymous poster hash: dfc88...41e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #30 Skrevet 21. desember 2015 Jeg lager faktisk julekort selv i oktober. Ferdig lagd, skrevet i og på konvoluttet. Lar de ligge å vente til ca. midten av desember. Så ikke noe ekstra stress i juleforberedelser når jula er kommet. Anonymous poster hash: 8ce8c...da1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #31 Skrevet 21. desember 2015 Jeg både sender og mottar. Sender ca 45 og skriver personlig hilsen til alle. Må si de som trykker opp med ferdig tekst og ikke skriver navnet sitt for hånd engang...noe mer upersonlig skal man lete lenge etter. Anonymous poster hash: 77883...7b6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #32 Skrevet 21. desember 2015 Jeg både sender og mottar. Sender ca 45 og skriver personlig hilsen til alle. Må si de som trykker opp med ferdig tekst og ikke skriver navnet sitt for hånd engang...noe mer upersonlig skal man lete lenge etter. Anonymous poster hash: 77883...7b6 Ja....jeg følte det lå mye omtanke i variasjonen av den samme teksten jeg skrev på omtrent samtlige... noooooot. Denne tråden viser i hvert fall at det ikke er sammenheng mellom det å være en hyggelig person og hvorvidt en sender julekort. Å bli skuffet over julekort. Hvor smålig kan en bli. Anonymous poster hash: 77ae8...c39
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #33 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #34 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på. Anonymous poster hash: 018c8...e8e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #35 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på. Anonymous poster hash: 018c8...e8e Ja jeg håper det. Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene. Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene. Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også. Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem. Anonymous poster hash: bfdfe...dac
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #36 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på. Anonymous poster hash: 018c8...e8e Ja jeg håper det. Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene. Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene. Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også. Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Du er tragisk😂 Anonymous poster hash: 018c8...e8e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #37 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på. Anonymous poster hash: 018c8...e8e Ja jeg håper det. Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene. Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene. Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også. Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Du er tragisk😂 Anonymous poster hash: 018c8...e8e Du får mene hva du vil. Jeg tenker mitt når du først blir sur over de late julekortene dine. Og så prøver deg på en "le-deg-ihjel" smiley. Du taper bare diskusjonen på den måten. Ta det til deg du. Det er garantert flere som bare kaster kortene dine. Anonymous poster hash: bfdfe...dac
Tired mama Skrevet 21. desember 2015 #38 Skrevet 21. desember 2015 Sender ut 40-50 julekort. Mottar vel kanskje ca 20-25. Eeeeelsker å få julekort, men forventer ikke tilbake fra de vi sender til altså. Henger dem opp på to tråder i stua, ved siden av peisen. Blir i supergodt humør hver gang jeg titter bort dit. De pleier å henge der til langt uti januar, når jeg får beskjed fra mannen om at det kanskje er på tide å ta dem ned... Deretter legger jeg alle kortene i en pose og legger dem i den store julekassa som ligger på loftet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #39 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på. Anonymous poster hash: 018c8...e8e Ja jeg håper det. Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene. Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene. Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også. Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Du er tragisk😂 Anonymous poster hash: 018c8...e8e Du vet hun har litt rett. Anonymous poster hash: 77883...7b6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #40 Skrevet 21. desember 2015 Har ikke barn, så jeg sender ikke julekort. Synes det er fryktelig artig å få, tar var på dem. Blir nok julekort når jeg får barn. Sender julebrev digitalt til familie og venner. Anonymous poster hash: 8afc8...66c
beef sister Skrevet 21. desember 2015 #41 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er ikke særlig begeistret for julekort, og det er ikke noe savn hvis de uteblir.Jeg kan i hvert fall ikke fordra disse masseproduserte julebrevene enkelte sender ut, hvor hele året skal gjentas til det kjedsommelige.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #42 Skrevet 21. desember 2015 Et julekort med en håndskrevet hilsen er hyggelig. De forferdelige kortene med bilder av barn jeg ikke kjenner og ferdig trykket tekst er bare teit. Å ikke en gang gidde å skrive sitt eget navn er latskap. Og hvorfor begynne å sende kort med bilder av ungen når man aldri har sendt før? De går rett i søpla for min del. Og sender aldri kort i retur til de som ikke gidder skrive selv. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Utakknemlig. Håper du slipper å få slike grusomme julekort! Stakkars deg som blir tenkt på. Anonymous poster hash: 018c8...e8e Ja jeg håper det. Det er ikke for å være hyggelig når man først begynner å sende når man får barn. Det er for å vise frem ungene. Det er de samme folka som voldtar newsfeeden på FB med bilder av de samme ungene. Er drit lei ungene deres, så dumper det søren meg bilde av de i postkassa også. Og neste år, ta deg bryet med å skrive en hilsen selv. Disse ferdigkortene du sender ut er bare for å vise frem ungene, ikke tro at du lurer folk med at du tenker på de. Tro meg, vi er lei bilder av dem. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Du er tragisk😂 Anonymous poster hash: 018c8...e8e Du får mene hva du vil. Jeg tenker mitt når du først blir sur over de late julekortene dine. Og så prøver deg på en "le-deg-ihjel" smiley. Du taper bare diskusjonen på den måten. Ta det til deg du. Det er garantert flere som bare kaster kortene dine. Anonymous poster hash: bfdfe...dac Hvordan vet du at jeg lager ferdigkort? Det har jeg aldri sagt😏 Det er jo du som taper diskusjonen med å være så aggressiv. Det er nesten som jeg nekter å tro at et voksent menneske med barn har skrevet det du skriver?! Synes bare det er utrolig trist at noen som tenker på deg får slike stygge tanker fra deg. Anonymous poster hash: 018c8...e8e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #43 Skrevet 21. desember 2015 Jeg sender ikke, og jeg synes ikke det er så stas å få. Oppstilte nissebilder er oppbrukt. Anonymous poster hash: 2f0fb...c27
Kathrine. Skrevet 21. desember 2015 #44 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Elsker julekort. Er så koselig å ha de hengende i ei snor i vinduet mellom julegardinene. Sender sjølv også. Men har korta litt ned på lista. Sender til nær slekt og til folk vi får julekort av. Får ca 15-20 julekort. Etter jul legger eg de i en brødpose, så eg har alle samla, og legg de i ei minneeske på loftet. Endret 21. desember 2015 av Kathrine.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #45 Skrevet 21. desember 2015 Fordonjeg har småbarn og ikke tenkerpå,stn Anonymous poster hash: 75dde...785
Gjest Antarctica Skrevet 21. desember 2015 #46 Skrevet 21. desember 2015 Syns det er flott å høre fra folk, og skriver selv også. Men jeg fortsetter ikke i år etter år til folk som aldri svarer, så uselvisk er jeg ikke! Hvorfor skulle jeg det? Men jeg regner det som et svar at noen sender melding etterpå og takker for julebrevet, da. De trenger ikke sette seg ned og forfatte noe langt!
Gjest Antarctica Skrevet 21. desember 2015 #47 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har ikke sendt julekort på flere år. Jeg syns det er for dyrt, rett og slett.. Det er koselig å motta julekort, spesielt der avsender har tatt seg tid til å skrive noen ord selv. Men etter jul, når kortene skal bort, hva gjør dere da? Jeg hiver aldri bilder av andre, syns det er litt respektløst på en måte, så da ender kortene opp i en boks. Og den boksen begynner å bli ganske så full nå Anonymous poster hash: 205bb...aa3 Oj, det hadde jeg ikke giddet. Før eller senere går de i søpla. Jeg trenger ikke vite hvordan barna til en studievenninne så ut i 2003. Men jeg er glad hver gang jeg hører fra henne
Iiiiik Skrevet 21. desember 2015 #48 Skrevet 21. desember 2015 Jeg sender julekort til folk jeg bryr meg om, folk jeg ønsker å sende en hilsen til, folk jeg ønsker å fortelle at jeg bryr meg om. Hvis det er plagsomt for dem, så er jo det litt dumt. Jeg forventer ikke å få kort tilbake, det er ikke sånn at alle prioriterer det samme som meg. Helt greit. I motsetning til mange andre her, så liker jeg godt å se bilder av studievenninners barn. Synes det er morsomt å se hvordan de endrer seg fra år til år. Og jeg skjønner også godt at de begynner å sende kort når de får barn. De ønsker å dele det flotteste de har med meg, det er det da ikke noe galt i?
nasse nøffen Skrevet 21. desember 2015 #49 Skrevet 21. desember 2015 Hva er årsaken til det? Ønsker dere ikke å motta heller, eller hadde dere syntes at det var dumt hvis folk sluttet å sende til dere? I år (som i mange år bakover) har jeg sendt ca. 35 julekort. Jeg bruker tid på det, gjør dem personlig og koselige, og det koster jo selvsagt noen kroner også, men i denne digitaliserte hverdagen syns jeg det er viktig å holde på et par av de gamle tradisjonene. Men jeg vurderer å kutte kraftig ned til neste år da jeg ikke har særlig inntrykk av at folk setter pris på det. Har som sagt sendt 35 stk og har i år mottatt 5. I fjor var det et par flere men under 10. Er dette en utdøende greie? Anonymous poster hash: 3509c...6df Jeg synes det er koselig å få, absolutt.. Men jeg gidder ikke bruke tid på å lage selv.. Det koster endel, og dersom de skal være personlig er det jo mye jobb... Jeg er lat rett og slett...
frk Nilsen Skrevet 21. desember 2015 #50 Skrevet 21. desember 2015 Jeg sender ut julekort, i fjor glemte vi det. I år blir de sendt i posten i morgen Sender vel ut 30-40 kort. Halvparten til gamle slektninger og resten til venner og naboer. Alltid hyggelig å få kort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå