Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hva er årsaken til det? Ønsker dere ikke å motta heller, eller hadde dere syntes at det var dumt hvis folk sluttet å sende til dere? I år (som i mange år bakover) har jeg sendt ca. 35 julekort. Jeg bruker tid på det, gjør dem personlig og koselige, og det koster jo selvsagt noen kroner også, men i denne digitaliserte hverdagen syns jeg det er viktig å holde på et par av de gamle tradisjonene. Men jeg vurderer å kutte kraftig ned til neste år da jeg ikke har særlig inntrykk av at folk setter pris på det. Har som sagt sendt 35 stk og har i år mottatt 5. I fjor var det et par flere men under 10. Er dette en utdøende greie? Anonymous poster hash: 3509c...6df
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 ELSKER å få julekort! Superkoselig! Eneste grunnen til at jeg ikke sender er fordi jeg ikke har født ennå Anonymous poster hash: f3335...981
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Jeg sender også ut, ca 50, og får kanskje 10 tilbake. De fleste går til tanter og onkler, voksne bekjente som ikke akkurat kler seg i nissluer og tar selfies og sender ut. Noen blir gitt sammen med oppmerksomhet til bekjente. Får bare hyggelige tilbakemeldinger på julekortene. Anonymous poster hash: d75d5...31b
Optatium Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Jeg bryr neg svært lite om hva andre gjør, jeg sender julekort uansett. Har sendt 23, foreløpig mottatt 3.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Jeg liker godt å få julekort, men sender ikke ut selv fordi jeg aldri får tid til det. Anonymous poster hash: afed6...e32
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Jeg liker godt å få julekort, men sender ikke ut selv fordi jeg aldri får tid til det. Anonymous poster hash: afed6...e32 Har du aldri noensinne i løpet av høsten en time eller to ledig? hi Anonymous poster hash: 3509c...6df
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Jeg ser ikke poenget med julekort... de er bare i veien. Anonymous poster hash: 6919e...544
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake. Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig. Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da? Anonymous poster hash: 77883...7b6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake. Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig. Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da? Anonymous poster hash: 77883...7b6 Det måtte komme et sånt svar, som forventet. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så gjør jeg det for å glede. Men når man føler at man ikke gleder så er det vel ikke nødvendig å fortsette? Hvis du laget brokkoli til mannen hver dag fordi du trodde han elsket det, og dermed gjorde det for å glede ham, hadde du fortsatt å lage brokkoli til ham hver dag etter at du oppdaget at han faktisk hatet brokkoli men spiste kun for å være høflig? Nei, regner ikke med det, for da vet du jo at du ikke gleder ham med den handlingen. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Jeg synes det er kjempekoselig å få julekort og sender selv ut. Om jeg ikke får tilbake så gjør ikke det noe, men synes jo det hadde vært hyggelig med en sms eller noe der det står at julekort er mottatt. Anonymous poster hash: 018c8...e8e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake. Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig. Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da? Anonymous poster hash: 77883...7b6 Det måtte komme et sånt svar, som forventet. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så gjør jeg det for å glede. Men når man føler at man ikke gleder så er det vel ikke nødvendig å fortsette? Hvis du laget brokkoli til mannen hver dag fordi du trodde han elsket det, og dermed gjorde det for å glede ham, hadde du fortsatt å lage brokkoli til ham hver dag etter at du oppdaget at han faktisk hatet brokkoli men spiste kun for å være høflig? Nei, regner ikke med det, for da vet du jo at du ikke gleder ham med den handlingen. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df De som mottar kort fra deg....hvordan vet du at de ikke setter pris på det eller synes det er koselig? ? Forventer du at de ringer og takker? Har de sagt at de hater å få det? Du er fornærmet! !! Anonymous poster hash: 77883...7b6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake. Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig. Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da? Anonymous poster hash: 77883...7b6 Det måtte komme et sånt svar, som forventet. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så gjør jeg det for å glede. Men når man føler at man ikke gleder så er det vel ikke nødvendig å fortsette? Hvis du laget brokkoli til mannen hver dag fordi du trodde han elsket det, og dermed gjorde det for å glede ham, hadde du fortsatt å lage brokkoli til ham hver dag etter at du oppdaget at han faktisk hatet brokkoli men spiste kun for å være høflig? Nei, regner ikke med det, for da vet du jo at du ikke gleder ham med den handlingen. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df De som mottar kort fra deg....hvordan vet du at de ikke setter pris på det eller synes det er koselig? ? Forventer du at de ringer og takker? Har de sagt at de hater å få det? Du er fornærmet! !! Anonymous poster hash: 77883...7b6 Hehe, du sender ikke julekort regner jeg med Nei de sier ikke at de hater det, men jeg syns faktisk at det går an å ofre tre kalorier og 15 sekunder på å sende en sms og takke for kortet og ønske god jul feks. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 I år ble det ikke til at vi rakk det... men neste år! Syns det er hyggelig å gi, men kjedelig å aldri få tilbake.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake. Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig. Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da? Anonymous poster hash: 77883...7b6 Det måtte komme et sånt svar, som forventet. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så gjør jeg det for å glede. Men når man føler at man ikke gleder så er det vel ikke nødvendig å fortsette? Hvis du laget brokkoli til mannen hver dag fordi du trodde han elsket det, og dermed gjorde det for å glede ham, hadde du fortsatt å lage brokkoli til ham hver dag etter at du oppdaget at han faktisk hatet brokkoli men spiste kun for å være høflig? Nei, regner ikke med det, for da vet du jo at du ikke gleder ham med den handlingen. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df De som mottar kort fra deg....hvordan vet du at de ikke setter pris på det eller synes det er koselig? ? Forventer du at de ringer og takker? Har de sagt at de hater å få det? Du er fornærmet! !! Anonymous poster hash: 77883...7b6 Hehe, du sender ikke julekort regner jeg med Nei de sier ikke at de hater det, men jeg syns faktisk at det går an å ofre tre kalorier og 15 sekunder på å sende en sms og takke for kortet og ønske god jul feks. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df Leste nå at du har sluttet å sende julekort ja hi Anonymous poster hash: 3509c...6df
Ikkesåallerværst Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Jeg liker å få julekort, men bilder av perifere barn hadde jeg ikke tenkt over å savne.. Jeg sender ikke selv fordi jeg ikke greier å få de av gårde tidsnok. Bilder av barna i julenisselue er bare å glemme. Vanlige kort også..
Sommerfuggel i magen Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 Jeg finner alltid en god unnskyldning for at tiden ikke har strukket til, men i bunn og grunn prioriterer jeg det rett og slett ikke. Jeg synes det blir for dyrt, for om vi først sender vil jeg gjerne ha pene, printede med barnebilder. Setter stor pris på å få kort da!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 Synes det er kjempekoselig å få julekort. Henges på kjøleskapet så vi kan se dem i jula. Barna synes også det er veldig stas. Jeg sender ikke selv. Er så og si alenemor (syk mann), jobber 100% og føler nesten hele tiden at jeg møter veggen pga av mye å gjøre. Derfor så prioriterer jeg ikke de timene til å lage og sende julekort. Synes det likevel er så stas å få. Høres kanskje ut som jeg ikke fortjener når jeg ikke gjør det selv, men ville heller latt være å få enn om jeg måtte ordna selv for å få.. Anonymous poster hash: 9e2b7...6f1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har alltid sendt masse julekort, men i år har jeg ikke råd. Frimerker er jo så dyrt Anonymous poster hash: 83347...7e1
LME1001 Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 Hi her. Helt ok fra gamle tanter etc, er noen jeg aldri får av men som alltid sender takkemeldinger og en koselig julehilsen på sms, det er helt ok. Men så er det mange som aldri sender, aldri takker etc. Jeg sender for å glede andre, ikke for å nødvendigvis få igjen, men når jeg har inntrykk av at folk ikke bryr seg så er det kanskje ikke verdt det. Til deg gravide over her, jeg sendte heller ikke før jeg fikk barn, den er godkjent syns jeg Anonymous poster hash: 3509c...6df Du sender ut på falske premisser. Du burde sende ut fordi du synes det er koselig...men så blir du tydeligvis dødelig fornærmet når du ikke får tilbake. Vi sluttet for 2-3 år siden med julekort. Kjempe koselig å motta, men ikke noe jeg hverken forventer eller har bedt om. Regner med at de som fortsatt sender gjør det fordi det synes de er viktig. Slutt å la deg fornærme. Å kutte ned kraftig bare sier at du forventer å få tilbake. Hvor er DIN glede med å gi da? Anonymous poster hash: 77883...7b6 Det måtte komme et sånt svar, som forventet. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så gjør jeg det for å glede. Men når man føler at man ikke gleder så er det vel ikke nødvendig å fortsette? Hvis du laget brokkoli til mannen hver dag fordi du trodde han elsket det, og dermed gjorde det for å glede ham, hadde du fortsatt å lage brokkoli til ham hver dag etter at du oppdaget at han faktisk hatet brokkoli men spiste kun for å være høflig? Nei, regner ikke med det, for da vet du jo at du ikke gleder ham med den handlingen. hi Anonymous poster hash: 3509c...6df De som mottar kort fra deg....hvordan vet du at de ikke setter pris på det eller synes det er koselig? ? Forventer du at de ringer og takker? Har de sagt at de hater å få det? Du er fornærmet! !! Anonymous poster hash: 77883...7b6 Er jo derfor HI spør her.
Myliten Skrevet 21. desember 2015 #21 Skrevet 21. desember 2015 Jeg gir helt faen i julekort. Jeg ønsker folk god jul og snakker med de jeg vil snakke med til vanlig. Jeg orker ikke få en haug kort jeg allikevel kaster. Ungene til folk ser jeg ofte nok, og de ser mine. Jeg fikk forøvrig et julekort her om dagen som jeg ble glad for, men det er første gang det hae vært koselig sendte henne en melding på Facebook og takket pent og var glad for det. Men utover det får jeg ofte julekort fra familie jeg aldri treffer eller ikke har noe til overs for, det blir bare helt feil. Jeg forbinder julekort med folk jeg ikke kjenner liker eller som føler seg forpliktet til å sende et kort. Tragisk
TinaK 1990 Skrevet 21. desember 2015 #22 Skrevet 21. desember 2015 Jeg gir helt faen i julekort. Jeg ønsker folk god jul og snakker med de jeg vil snakke med til vanlig. Jeg orker ikke få en haug kort jeg allikevel kaster. Ungene til folk ser jeg ofte nok, og de ser mine. Jeg fikk forøvrig et julekort her om dagen som jeg ble glad for, men det er første gang det hae vært koselig sendte henne en melding på Facebook og takket pent og var glad for det. Men utover det får jeg ofte julekort fra familie jeg aldri treffer eller ikke har noe til overs for, det blir bare helt feil. Jeg forbinder julekort med folk jeg ikke kjenner liker eller som føler seg forpliktet til å sende et kort. Tragisk Ojsann ..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #23 Skrevet 21. desember 2015 Første år vi sender ut Fikk barn i år. Før det sendte vi aldri ut. Vi sender til slektninger og venner. Forventer ikke at onkler og tanter skal sende ut kort. Er en barnegreie synes jeg. Vi leverer de flestw kortene...så blir ikke så mye i porto Anonymous poster hash: 77ae8...c39
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #24 Skrevet 21. desember 2015 Jeg sender ikke julekort og bryr meg lite om jeg får noen også. De fleste sender bare trykte upersonlige kort med bilder av ungene sine uansett, svært få skriver en personlig julehilsen. Kan være jeg endrer syn på det når jeg nå får barn selv, men kommer da i såfall til å skrive noen personlige kort og ikke sende ut bare et bilde med ferdigtrykt "god jul". Anonymous poster hash: d5c5c...935
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #25 Skrevet 21. desember 2015 Jeg gir helt faen i julekort. Jeg ønsker folk god jul og snakker med de jeg vil snakke med til vanlig. Jeg orker ikke få en haug kort jeg allikevel kaster. Ungene til folk ser jeg ofte nok, og de ser mine. Jeg fikk forøvrig et julekort her om dagen som jeg ble glad for, men det er første gang det hae vært koselig sendte henne en melding på Facebook og takket pent og var glad for det. Men utover det får jeg ofte julekort fra familie jeg aldri treffer eller ikke har noe til overs for, det blir bare helt feil. Jeg forbinder julekort med folk jeg ikke kjenner liker eller som føler seg forpliktet til å sende et kort. Tragisk Vi sendte ut til alle i nær familie...også den ene vi ikke kan fordra. Det blir litt passivt aggressivt å unnlate en slektning i "samme linje". Så belag deg på julekort i lang tid fremover; ) Anonymous poster hash: 77ae8...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå