Gå til innhold

Hvor mye pinnekjøtt og svineribbe pr person?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I fjor hadde vi 7 kg pinnekjøtt til 11 personer (hvorav 3 små barn) og det ble tomt! Nå var det enkelte som spiste unormalt mye riktignok, men det er mye bedre å ha litt igjen enn å gå tom på julaften. Kjøttet kan jo fryses etterpå.

Anonymous poster hash: ce442...ff0

Kjem an på kven som kjem. Om eg og mannen min et aleine blir det såvidt restar av 1 kg. Om foreldra mine kjem må vi ha 1 kg til. Eine bror min og svigerinne 1 kg til. Andre bror min et sikkert 1.5 kg aleine. Mormor pirkar litt i kjøtet, treng nesten ikkje ta med i beregninga.

Sjå an kven som kjem, og legg på litt i forhold til kva du trur du treng.

Annonse

Ang svineribbe vil det avhenge av kva tilbehør du har. Med pølser, kjøttkaker og full pakke treng ein mindre enn om ein kun har ribba. Meinar å ha lest ca 400 g pr pers.

Takk for svar.

Middagen er pinnekjøtt, svineribbe, mør, vossakorv, poteter, kålrabistappe, surkål, rødkål, og muligens sosisser og medisterkaker☺

Anonymous poster hash: 86512...179

Vi har beregnet 500 gram ribbe per person selv om vi har både pinnekjøtt og medisterkaker i tillegg. Regner med det blir igjen en del, men halve moroa er å gå og småspise utover kvelden og dagen etter. :P

(Mengde pinnekjøtt vet jeg ikke, det er det søsteren min som stiller med. :))

Anonymous poster hash: 64eb6...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...