Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hadde "uhell" med mannen i går (kondomen sprakk) og måtte ut og handle angrepille imorges. TRE HUNDRE KRONER for EN tablett? Virkelig? Norlevo, som kostet rundt 175 kroner, er ikke lenger på det norske markedet, eneste alternativ er Ellaone som koster 299 kroner. Jeg har god økonomi, men tenk på folk som sliter og plutselig har et uhell, så må de ut med tre hundre kroner for å ikke bli gravid? Har det tørna for produsenten eller? Skulle tro at denne ene tabletten var laget av gull eller noe. Anonymous poster hash: 83f99...8f8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Det koster mer med barn så sånn sett en god løsning Anonymous poster hash: bda1e...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Hmmm, norlevo var på markedet for 4 mnd. Sitter med voksende mage etter den, så kanskje en grunn til at den er trukket😂 Anonymous poster hash: 1d4bc...ef9
Syngensang Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Det koster mer med barn så sånn sett en god løsning Anonymous poster hash: bda1e...7c2 Det var min første tanke og. Men så tenkte eg litt videre at viss ein ikkje har 300 kr til angrepene den dagen ein treng den så er det vel veldig sansynligvis at ein ikkje har råd til å få barn og. Dette går jo mest utover barnet. Så kanskje angrepillen skulle vore billigare gitt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Angrepille forhindrer bare eggløsning. Hvis eggløsning har vært så hjelper ikke Angrepille Anonymous poster hash: 890fc...263
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Angrepille forhindrer bare eggløsning. Hvis eggløsning har vært så hjelper ikke Angrepille Anonymous poster hash: 890fc...263 Tusen takk for opplysning kjære deg, det er vel noe alle vet. Hvilken relevanse har dette i tråden egentlig? Anonymous poster hash: 83f99...8f8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Det koster mer med barn så sånn sett en god løsning Anonymous poster hash: bda1e...7c2 Det var min første tanke og. Men så tenkte eg litt videre at viss ein ikkje har 300 kr til angrepene den dagen ein treng den så er det vel veldig sansynligvis at ein ikkje har råd til å få barn og. Dette går jo mest utover barnet. Så kanskje angrepillen skulle vore billigare gitt. Det syns jeg og. Egentlig syns jeg det bør være mulig å hente sånt på helsestasjonen Anonymous poster hash: bda1e...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Kjøpte selv med haken i gulvet! Var dyr sex jeg hadde med mannen 😀 Jeg tenker på alle ung jentene som ikke har så mye penger.... Anonymous poster hash: 9236a...e24
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Hmmm, norlevo var på markedet for 4 mnd. Sitter med voksende mage etter den, så kanskje en grunn til at den er trukket😂 Anonymous poster hash: 1d4bc...ef9 Norlevo selges ennå, men først og fremst til de som ammer. Må også tas innen 72 timer etter samleie. Eline er litt sikrere da den må tas innen 5 dager etter samleie. Var og noe med at Norlevo ikke var sikker nok viss en var over 80 kg. Men er jo bare å spør etter den 😉 Anonymous poster hash: ef0ca...b36
Gjest Darwinia:-) Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er enig at det er altfor dyrt. 300kr er mye for enkelte og det er sikkert noen som krysser fingrene og håper det går bra. Så blir de gravide og må ta abort eller beholde barnet, begge deler på statens regning. Hadde vært mer økonomisk å heller sponse angrepillen litt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Altså.. 300kr er ikke mye? Det erjo bare noe en kjøper når en virkelig trenger det, og forhåpentligvis kun 1 gang i livet. Anonymous poster hash: 53f85...5fb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 300 mye?! Anonymous poster hash: d477c...faf
*Miss Marple* Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 300 mye?! Anonymous poster hash: d477c...faf Jeg syns faktisk at 300 kr er mye for en pille. Og for en 16 åring kan det kanskje være avgjørende om de kjøper eller ikke. Når det er sagt så kan det jo være at prisen er såpass høy for å forhindre at det blir brukt som prevensjon også? Det er vel ikke reseptbelagt lenger så man kan kjøpe inn så mye og ofte man ønsker. Og det er jo heller ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 De deles ut gratis hos helsesøster/helsestasjon for ungdom til de unge. Medisinfirma driver jo ikke veldedighet, jeg skjønner ikke hva som er så sjokkerende med at man må ta ansvar for eget liv, uten å forvente at andre skal betale for en...? Anonymous poster hash: bff3f...3b3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 De deles ut gratis hos helsesøster/helsestasjon for ungdom til de unge. Medisinfirma driver jo ikke veldedighet, jeg skjønner ikke hva som er så sjokkerende med at man må ta ansvar for eget liv, uten å forvente at andre skal betale for en...? Anonymous poster hash: bff3f...3b3 Amen Anonymous poster hash: 4cedf...4e4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!! Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!!Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f Dere er enige. Ro ned. Anonymous poster hash: 4cedf...4e4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!!Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f Dere er enige. Ro ned. Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 Kan du lese? Anonymous poster hash: 4a869...d6f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!!Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f Dere er enige. Ro ned. Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 Kan du lese? Anonymous poster hash: 4a869...d6f Jepp, mellom linjene og Anonymous poster hash: 4cedf...4e4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #21 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!!Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f Dere er enige. Ro ned. Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 Kan du lese? Anonymous poster hash: 4a869...d6f Jepp, mellom linjene og Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 HAHA må le, ja abort er gratis for brukeren, slettes ikke for sykehuset og staten, derfor mener jeg en abortpille burde være gratis, slik at man kan prøve å unngå unødvendig mange aborter, Ved medisinsk abort, får du alt du trenger av piller og smertelindring på sykehuset, og trenger man mer smertelinding i etterkant får man dette på blå resept. i forhold til det du skriver videre i forhold til produktproduksjon, så vil jo selvsagt leverandøren tjene sine kroner på dette, men jeg mener dette også er noe staten burde betale, rett og slett for å avlaste/hindre aborter. Abortpillen er en nødløsning, ja absolutt, men abort er jo ofte tegn på ett dårlig valg, evt prevansjon som ikke fungerer. alt i alt kostnad for staten. men man kan jo snu hele diskusjonen, har man sex må man ta konsekvensene satt på spissen Anonymous poster hash: 26ab9...eea
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #22 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!!Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f Dere er enige. Ro ned. Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 Kan du lese? Anonymous poster hash: 4a869...d6f Jepp, mellom linjene og Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 HAHA må le, ja abort er gratis for brukeren, slettes ikke for sykehuset og staten, derfor mener jeg en abortpille burde være gratis, slik at man kan prøve å unngå unødvendig mange aborter,Ved medisinsk abort, får du alt du trenger av piller og smertelindring på sykehuset, og trenger man mer smertelinding i etterkant får man dette på blå resept. i forhold til det du skriver videre i forhold til produktproduksjon, så vil jo selvsagt leverandøren tjene sine kroner på dette, men jeg mener dette også er noe staten burde betale, rett og slett for å avlaste/hindre aborter. Abortpillen er en nødløsning, ja absolutt, men abort er jo ofte tegn på ett dårlig valg, evt prevansjon som ikke fungerer. alt i alt kostnad for staten. men man kan jo snu hele diskusjonen, har man sex må man ta konsekvensene satt på spissen Anonymous poster hash: 26ab9...eea Kan ALDRI tenke meg man får smertestillende på blå resept etter en abort. Blåresept er for kroniske og livsnødvendige medisiner, ikke smertestillende. Man får ikke smertestillende på blåresept ved noen andre operasjoner så hvorfor etter en abort? Jeg tror konsekvensen ved gratis nødprevensjon ville ha økt kostnaden for staten. Flere som er uforsiktige fordi de vet de kan ta en gratis pille dagen etter, og flere tilfeller hvor da denne ikke fungerer. Anonymous poster hash: 4a869...d6f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #23 Skrevet 21. desember 2015 300 er dyrt for ei pille, hverfall når en vet at abort er gratis og abort er jo mer krevende for kroppen, det krever helsepersonell, informasjon osv osv, og tar man abort ved utskrapning må man jo i tillegg ha operasjonsstue. noe som koster enda mer, så sett i den sammenhengen burde abortpilla også vært gratis. men at angrepilla hindrer eggløsning? det var nytt for meg, mente den hindret egget å feste seg. jaja, blir aldri utlært. Anonymous poster hash: 26ab9...eea Abort er ikke gratis!!!Eller mener du for brukeren? I så fall er det vel noe piller, smertestillende etc man må hente på apoteket som koster penger der også. Ingen av disse tingene kommer på blåresept. For det første så er det dyrere å produsere varer som ikke blir brukt i store kvanta. Det er ikke tabletter som brukes fast og kostnaden må være slik at det er verdt å produsere det. Det skal heller ikke være en lettvint løsning, men en NØDløsning. Anonymous poster hash: 4a869...d6f Dere er enige. Ro ned. Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 Kan du lese? Anonymous poster hash: 4a869...d6f Jepp, mellom linjene og Anonymous poster hash: 4cedf...4e4 Tydeligvis ikke så bra da siden vi mener to forskjellige ting. Anonymous poster hash: 4a869...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå