Gå til innhold

Progesteron - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg hadde inseminasjon for litt siden og IKM var 20.12. Ingen mens, noe murringer, og svakt positive graviditetstester. Hadde også litt rødt på papiret, men altså ikke det jeg vil kalle mens (det var så vidt synlig blod). Jeg tør ikke tro at det faktisk er sant at jeg er gravid. Jeg har svært regelmessig syklus, har omtrent aldri opplevd å ikke få mens eksakt på dato. 

Jeg har tidligere hatt tre inseminasjoner med donorsæd hvor jeg ble gravid to ganger, og hvor jeg mistet tidlig. Derfor har jeg fått progesteron. Jeg har progesteron, men altså noe ubalanse. Dette er nå min fjerde inseminasjon og første gang jeg bruker progesteron (lutinus vaginaltabletter).

Uansett. Nå som jeg tar progesteron, fører dette til at hvis jeg ikke er gravid at jeg nå ikke får mens? Altså, får man mens hvis man faktisk ikke er gravid? Sagt på en annen måte: vil progesteronen hindre mens, eller vil man faktisk oppleve mens hvis man ikke er gravid?

Jeg har ikke tenkt over dette før, så derfor jeg spør.

Anonymous poster hash: ec7ae...1a8
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144252303-progesteron-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg utsetter lutinusen mensen noen dager, men sjelden mer en 3.Men jeg sliter med korte lutealfasen. Det er ikke unormalt med litt rosa utflod når man tar lutinus, da de skraper litt i skjeden å kan forårsake små blødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...