Gå til innhold

Er "dæven" og "søren" banneord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Dæven" er en fordreining av "djevelen". Akkurat som "jøss" er en fordreining av "Jesus".

Søren, derimot, er ikke et banneord. Heller ikke, "annen i ellevte", selv om det rent teknisk er en fordreining.

Anonymous poster hash: 1b0d5...4cf

Dæven er et skikkelig banneord her i huset ja. Har hørt barnet si det en gang etter at faren hadde lirket det ut av seg på kjøkkenet. Guttungen glemte heldigvis ordet i løpet av dagen.. 

Vil heller han skal si Søren. Ser ikke på det som et banneord. 

Anonymous poster hash: fd778...276

Annonse

Dæven betyr jo "dævelen", så det er banning.

Søren heter mannen min ;) så det må være lov å si!

Vi slår ikke så mye ned på banning, jeg tror ikke på verken Gud eller djevel, så det spiller ingen rolle om ordene blir brukt. Ungene banner dessuten mindre når ingen lar seg sjokkere.

Anonymous poster hash: 1d737...6a8

Dæven er banning

Søren - Ikke en gang om jeg prøver så får jeg det til å bli banning i mine nordnorske ører...

Jøss - Aldri noen gang tenkt tanken på at det skulle være noe annet enn Jøss.. :P

Annen i ellevte - det er bursdagen min, klarer ikke å finne noe galt i det... :D

Anonymous poster hash: 0f7dc...66e

Dæven er banning

Søren - Ikke en gang om jeg prøver så får jeg det til å bli banning i mine nordnorske ører...

Jøss - Aldri noen gang tenkt tanken på at det skulle være noe annet enn Jøss.. :P

Annen i ellevte - det er bursdagen min, klarer ikke å finne noe galt i det... :D

Anonymous poster hash: 0f7dc...66e

Nordlending her med. Måtte gjenta annen i ellevte et par ganger på "søring" for å skjønne den :D

Aen i ellevte - F**n i Helv***

Haha ;P

Anonymous poster hash: a27a6...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...