Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være 10 år og ha null interesser?

Anbefalte innlegg

Har en nevø det er umulig å kjøpe gave til. Han har absolutt ingen interesser. Han leser ikke, leker ikke med Lego eller noe annet, han spiller ikke tv/dataspill og ser ikke på filmer.

Hva han gjor foruten skole og fotballtrening to ganger i uken skjønner jeg ikke.

Men er det vanlig at et barn ikke har noe som fenger?

Anonymous poster hash: f6ab2...45f

Fortsetter under...

Gi en godteri og penger Anonymous poster hash: dc506...38c

Han bryr seg ikke noe særlig om godteri heller. Og penger gir jeg ikke til jul. Han får hansker og lue, men det er jo litt kjedelig å både gi og få. Men når ønskelisten er tom, er det sånn det blir.

Jeg er bare mildt sjokkert over mangel på ønsker og interesser.

Hi

Anonymous poster hash: f6ab2...45f

Tenker at det ikke er så uvanlig å ha lite interesser i den alderen.

Alle mine brødre har vært sånn i 10-12 års alderen. Noe med at det de har vært interessert i tidligere plutselig er barnslig og de ikke helt er store nok til det de større barna er interessert i.

Jeg har pleid å gi gavekort på kino, svømmehallen, tusenfryd eller lignende så de kan ta med en kompis og komme seg ut av huset.

Anonymous poster hash: 1d99d...3c3

Han er vel interessert i fotball da? Min er 11 nå, men hadde også vokst fra lego og leker da han var ti. Han gjør det veldig bra på skolen, og bruker mye tid på skolearbeid. Ellers er det treninger i hvert ledige øyeblikk. Barn er ulike. Noen har vokst fra leking og spilling når de er så store. Hvordan er han i klesveien? De fleste jeg kjenner på den alderen blir kjempeglade for kult tøy eller sportsutstyr av god kvalitet. Eller hva med et gavekort? Bor han i nærheten av Oslo eller Stavanger (og sikkert andre steder også) kan han få gavekort på pt-trening i fotball.

Anonymous poster hash: eac62...85b

Annonse

Har ei datt på ti som er ganske lik. Nå er hun forbi å leke med ting, men hun finner liksom ikke noe som hun vil gjøre. Hun fomler litt i blinde, hun vil finne på noe å bruke tiden sin på, men det er ikke så lett. Hun har fotballen sin, men været som er nå fortiden så er det ikke like gøy. De møtes ofte en gjeng etter skoletid på fotballbanen, men siden det blir fort mørkt er vått og kaldt så er det ikke gøy i lengden. Når været er bedre er hun såvidt inne, de henger på fotballbanen hele dagen. Om de bare skravl, spiller fotball, spiller kort eller hva som helst så er det akkurat det samme for det er at hele gjengen samles. (Og gjengen er igrunn de flest på fotballbanen. Helt uvesentlig om det er førsteklassinger eller eliteseriespillere som er der. Skal sies at hun er fryktlig høy på pæra om hun har klart å drible de eller skåret, men saken er at det er ett så godt miljø der at hun ikke trenger å ha så mange intersser i denne tiden de er mye ute)

Er det snø ute er hun mye ut, men nå kan vi bare drømme om snø virker det som. Så nå kjeder hun seg. Hun skyper mye med venner siden de har gitt litt opp med å besøke hverandre. De har treninger som kræsjer, planer som gjør besøk korte og ting blir igrunn litt teit.

Igår bestmte hun seg for å stenge seg inne i kjelleren, titte i alle skuffer og skap for å se om det var noe hun fikk lyst til å gjøre. I kjelleren har vi hobbyrom med spill både tv og brettspill, tegnebord, symaskin og igrunn veldig mye forskjellig. Hun endt opp med å male med aqvarell, hun koste seg i mange timer. Jeg snalket med henne etterpå, det var vist kjempe gøy men hun kunne absolutt ikke male sa hun. Så måtte snakke litt om at en trenger ikke å være flink sålenge en koser seg og gjør noe. Så blir spennende å se om det blir flere ganger,

Jeg skjøner det kan være vanskelig å finne noe enhar lyst til å gjøre. Ikke like greit når en føler en er for stor til endel ting, må tenke i nye baner og finne nye ting. Alle unger err også forskjellig så kan ikke bare gi de ting de andre ungene her gjorde på samme alder.

Anonymous poster hash: 03d15...8c8

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...