Gå til innhold

Er jeg helt ute å kjøre her som sier nei til svigers ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I familien til mannen erf tradisjon med grøt, nisse, gave til barna på låven m 500 sauer. I år tenkte jeg at mann og barn på 4 år kunne gå, mens jeg og baby på fem uker var hjemme. Man kan ikke ha vogn i fjøset og ikke amme der. Alt av klær må vaskes etterpå fordi lukten sitter så godt.

Nå er svigermor sur fordi baby ikke kommer.

Hva mener dere??

Anonymous poster hash: 2c2c1...1ad

Skrevet

Ser ingen problemer med å ha en baby i fjøset. Har hatt det mange gange og det er null stress. Ferdigmatet og i bæresele.

Ville ikke gått glipp av en så koselig tradisjon pga. baby når det går fint med en baby i et fjøs (det var vel der Jesus også ble født;) )

Anonymous poster hash: da815...0a9
Skrevet

Babyen har ingen glede av det, så om du vil være hjemme, så blir du hjemme. Kanskje storesøskenet vil savne dere, men kanskje hun/han har godt sv litt eneoppmerksomhet også. Sikkert mye fokus på babyen...

Anonymous poster hash: ad360...919

Skrevet

Tja, ser ikkje heilt problemet med å ta med baby, men syns og at svigermor burde ta hensyn til dine ynskjer uten å bli sur. 5 veker gammal er babyen endå veldig liten og sjølv om eg tenkjer det går fint å bære i arme om du ikkje vil bruke bæresele så er det du som kjenner baby best og som veit kor sliten du er sjølv m tanke på mykje ekstra klesvask ol.

Skrevet

Jeg tenker at om du er sliten så må det være helt ok å droppe tradisjonen.

Men utover det ser jeg null problem å ha med babyen i et sauefjøs. Jeg hadde med min i grisefjøs, det lukter vesentlig mer.

Ammer du rett før, så bør du jo ha litt tid til neste amming. Og hvis ikke, så finnes det vel et sted du kan sette deg og slenge ut puppen? Vaskeområde el?

Anonymous poster hash: 80c4c...78c

Skrevet

Hvorfor kan man ikke amme i fjøs?

Anonymous poster hash: 4f894...ed1
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

At folk med en fem ukers baby melder avbud til ting som babyen ikke har glede av, er HELT innafor. Egentlig er det helt innafor at livet er en eneste stor unntakstilstand de tre første månedene.

(Mange har fortsatt blødninger og de fleste har litt såre bryster. Å amme et sted som er kaldere enn romtemperatur var i alle fall utelukka for meg, jeg fikk brystverk av det med én gang.)

Endret av Pashla
Skrevet

Da baby var 5 uker satt jeg i sofaen og amma døgnet rundt. Ammeskjold og brystvortekrem var nødvendig og puppene måtte lufttørkes. Så med andre ord hadde fjøs utgått. I tillegg fikk jeg brystbetennelse som måtte opereres og ville ALDRI tatt sjansen på å amme i et kaldt fjøs. For dere som sier det ikke er noe problem å ta med baby har tydeligvis amming og barseltid gått helt på skinner! Hvis du HI synes det er mer pes enn kos blir du hjemme og hvis svigermor hadde blitt sur pga det hadde jeg ihvertfall blitt hjemme bare på trass! Ja så barnslig er jeg 🙊

Anonymous poster hash: f1605...eef

Skrevet

Synes det er din fulle rett å bli hjemme. Hadde antageligvis gjort det samme selv.

Anonymous poster hash: d0912...1fc

Skrevet

Du er ikke ute å kjøre. Svigers som blir sur er det derimot. Bli hjemme og la hu bli sur , hadde jeg ikke ofret en tanke .

Skrevet

Far tar med babyen. Du er hjemme og tar deg en velfortjent hvil!

Anonymous poster hash: 138bd...bc4
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke orket en sånn ekspedisjon da mine var 5 uker. Da var de grinete og fullstendig uberegnelige ift amming. Ikke har babyen noen glede av det, heller. Fireåringen kan få litt velfortjent eneoppmersomhet fra pappa, og så gleder du og baby dere til hun kommer hjem og forteller

hva hun har opplevd.

Her mener jeg svigermor må tåle å ta hensyn til baby og mor.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Hvis begrunnelsen er at det lukter av klærne syns jeg du kan reise. Men du kan selvfølgelig ha andre begrunnelser som du ikke skriver her, og det er jo opp til deg til syvende og sist.

Men jeg tipper at familien syns det er kos at både du og baby blir med, hva med søsknene? Jeg hadde lett blitt med, men jeg syns familietradisjoner er viktig. Og uansett, med en fem uker ganmel baby bestemmer bare du hva dere skal gjøre☺️

Skrevet

Far tar med babyen. Du er hjemme og tar deg en velfortjent hvil!

Anonymous poster hash: 138bd...bc4 [/

?

Anonymous poster hash: a3123...aab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...