Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Hva i huttiteita skal jeg bidra med? Skal for første gang feire jula til kjæresten til pappa. Fikk beskjed om at vi måtte hele familien bidra med noe kulturelt haha. Alt var lov, men ingen universitetforelesninger var lov - æsj.. Noen tips til dikt? En eller annen dans jeg kan danse eller noe sånt? Jeg er 25 og smellfeit så jeg tror en eller annen dans hadde passa fint... med et innslag av et dikt samtidig haha 5-åringen vår har allerede bestemt seg for å gå Lucia så det blir supert. Anonymous poster hash: ecb1a...0fb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Seriøst? Anonymous poster hash: f790c...320
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Anonymous poster hash: 3ed19...206
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Ja, det er helt seriøst. Kjæresten er kjempesnill å søt, men veldig "fin" - hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg tenker at da må det jo være supert med noen klovnegreier der jeg prøver så godt jeg kan, men så blir det hele bare hysterisk. Huff, og jeg som hater slikt som dette.. HI Anonymous poster hash: ecb1a...0fb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Ja, det er helt seriøst. Kjæresten er kjempesnill å søt, men veldig "fin" - hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg tenker at da må det jo være supert med noen klovnegreier der jeg prøver så godt jeg kan, men så blir det hele bare hysterisk. Huff, og jeg som hater slikt som dette.. HI Anonymous poster hash: ecb1a...0fb Jeg hadde aldri gjort det, hadde nektet plent. Herregud så kleint Anonymous poster hash: f790c...320
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Ja, det er helt seriøst. Kjæresten er kjempesnill å søt, men veldig "fin" - hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg tenker at da må det jo være supert med noen klovnegreier der jeg prøver så godt jeg kan, men så blir det hele bare hysterisk. Huff, og jeg som hater slikt som dette.. HI Anonymous poster hash: ecb1a...0fb Jeg hadde aldri gjort det, hadde nektet plent. Herregud så kleint Anonymous poster hash: f790c...320 Jepp, men er det ikke slik man blir godt kjent? Nei, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men det blir jo enda mer pinlig hvis jeg ikke gjør noe.. HI Anonymous poster hash: ecb1a...0fb
Optatium Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Syns det høres koselig it jeg! Hva med å lese tenk lys feks, så kan du tenne lys?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Syns det høres koselig it jeg! Hva med å lese tenk lys feks, så kan du tenne lys? Det var ikke dumt! HI Anonymous poster hash: ecb1a...0fb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Kommer jo ann på hvor kreativ etc du er. Om du er musikalsk og har litt rytme så lag et stev, og framfør? Ellers er det jo dikt, og korte historier. Kim Hjortøi har en bok som heter "Du kan ikke svikte din beste venn og bli god til å synge samtidig", som inneholder bittesmå rare underfundige tekster.Oversett en engelsk sang til nynorsk og les opp? Anonymous poster hash: fb9f1...361
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Du får strippe. Og gjerne komme sprettende opp av riskrembollen først. Anonymous poster hash: 92d43...29f
FruLesehest Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Arrangerer en runde "beer pong", det burde biffe opp stemningen litt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Quiz? Anonymous poster hash: 4e1bc...35c
Gjest Sommerfuggel Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Hva med å få ungene til å synge en sang, f.eks En stjerne skinner i natt? (Forutsatt at barna er store nok, da ) Dette er en veldig passende sang, sånn tekstmessig, på julaften og dere voksne kan synge med i bakgrunnen
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Les juleevangeliet 😊 Anonymous poster hash: f007b...00a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Les et dikt! Dette er et nydelig juledikt av Per Sivle (før han begynte å skrive landsmål): Vor Verden er jo ofte saa skoddetung og sur. Og Barnesind er Fange i Lænke og i Bur. Og Ørnenæb vil hugge og Høgeklo vil slaa. Og gjerne vil de store bli større ved de smaa. Saa var det, at Vorherre som Julebarn steg ned og lyste over Jorden sin himmelbaarne Fred. Han kom at tørre Taarer, han kom at stanse Graad. Han kom at redde Livet, som ikke vidste Raad. Og alt imens et Juleneg løftes paa sin Stang, saa banker der et Hjerte mod Vintertidens Trang. Og alt imens et Julevers stiger ifra Bryst, saa mindes bange Hjerter om Julebudets Lyst. Anonymous poster hash: 06662...176
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #17 Skrevet 19. desember 2015 Lage en adjektivhistorie? Anonymous poster hash: 8cf5e...a31
MammantilNurket Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Her er det stort kleinhetspotensial. Styr unna de avanserte sakene. Hva med å lese denne? "Nissens julekveld" av Margrethe Munthe. Den gamle nissen satt så trist på låven julekveld. "De glemmer meg nok nå som sist og spiser grøten selv. Hvor ble hun gamle Guri a'? Hun var så snill og bli'; hun alltid julegrøt meg ga, men nå er det forbi. Jeg passet både fjøs og stall i mange, mange år, nå er jeg gammel, klein og skrall, det er visst best jeg går." Og nissen satt på låven gjemt og gråt så tåren rant. Han skjønte nok at han var glemt, da ingen grøt han fant. Men månens ansikt tittet mildt igjennom gluggen inn, og mus og rotter danset vilt omkring i måneskinn. De pep og spratt og var så gla', at nissen måtte le, han lo og tørket tåren a', - til slutt han danset med.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Ja, det er helt seriøst. Kjæresten er kjempesnill å søt, men veldig "fin" - hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg tenker at da må det jo være supert med noen klovnegreier der jeg prøver så godt jeg kan, men så blir det hele bare hysterisk. Huff, og jeg som hater slikt som dette.. HI Anonymous poster hash: ecb1a...0fb Jeg hadde aldri gjort det, hadde nektet plent. Herregud så kleint Anonymous poster hash: f790c...320 Jeg hadde også nektet. Helt uaktuelt. Kjære vene, for noe tull da. Voksne mennesker må få velge både om de ønsker å bidra med noe, og delta på noe, selv. Anonymous poster hash: 1fcf3...6ed
Blondzilla Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Herregud det hadde jeg nektet får angst på dine vegne. Ikke prøv å være morsom. Så sant du ikke er profesjonell komiker, er der sjeldent vellykket. Støtter forslag over om å lese et dikt. Men hadde det vært meg hadde jeg nektet. De kan jo ikke tvinge deg.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #21 Skrevet 19. desember 2015 Har ingen forslag,men dette må du oppdatere oss på i romjulen. Anonymous poster hash: 4ad7e...c54
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2015 #22 Skrevet 19. desember 2015 Pakk inn en eske konfekt til vertinnen og overrekk den mens du leser høyt dette diktet (en pakkelek som sender gaven på vandring en lang runde først) http://johnsteffensen.no/2013/11/selskapsleker-for-voksne-13-gavestafett-pakkevandring-pa-rim/
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. desember 2015 #23 Skrevet 19. desember 2015 Les piken med svovelstikkene.
sug lut Skrevet 19. desember 2015 #24 Skrevet 19. desember 2015 (endret) Her er det stort kleinhetspotensial. Styr unna de avanserte sakene. Hva med å lese denne? "Nissens julekveld" av Margrethe Munthe. Den gamle nissen satt så trist på låven julekveld. "De glemmer meg nok nå som sist og spiser grøten selv. Hvor ble hun gamle Guri a'? Hun var så snill og bli'; hun alltid julegrøt meg ga, men nå er det forbi. Jeg passet både fjøs og stall i mange, mange år, nå er jeg gammel, klein og skrall, det er visst best jeg går." Og nissen satt på låven gjemt og gråt så tåren rant. Han skjønte nok at han var glemt, da ingen grøt han fant. Men månens ansikt tittet mildt igjennom gluggen inn, og mus og rotter danset vilt omkring i måneskinn. De pep og spratt og var så gla', at nissen måtte le, han lo og tørket tåren a', - til slutt han danset med. Den er så trist at mamma sluttet å synge den for meg for jeg gråt hver gang. Det gjør jeg fortsatt. Stakkars gamle nissen. Jeg hadde ikke gjort noe sånt - jeg hadde vel heller ikke feira jul så oppstylta uansett, og om jeg måtte - hvilket du kanskje må - hadde jeg nok enten sagt at nei, det skjer nok dessverre ikke, eller funnet en grunnleggende vulgær drikkevise og fremført den med innlevelse. Endret 19. desember 2015 av sug lut
Bolleklar Skrevet 19. desember 2015 #25 Skrevet 19. desember 2015 Dette syntes jeg hørtes veldig artig ut, og ville nok skrevet en adjektivfortelling om året som har gått. Alle rundt bordet må bidra, og det kan bli en riktig så festlig årskavalkade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå