Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Jeg skal lage delfiakake som dessert den 24 desember, noen som har laget før og vet hva som er best å bruke til "fyll"? Når burde jeg starte å lage den og hvor lenge holder denne kaken seg? Anonymous poster hash: 3a2c6...762
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Den holder seg lenge i kjøleskapet innpakket i plast, tåler fint to uker. Vi pleier å bruke per kjeks, geletopper og marsipanpølser. Anonymous poster hash: 834af...125
Hjertefru Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Delfiakake... Barndomsminner! Min mor fylte med Per kjeks og hakkede valnøtter. Oppå var det geletopper. Kan vel egentlig fylle den med det du vil, jeg har brukt mors oppskrift bare byttet ut nøtter med litt marsipan. Det har ikke vært den helt store suksessen, så nå er det flere år siden jeg lagde. Sist jeg var på Coop ekstra tok jeg med julemat-bladet deres, der var det en oppskrift med tørket aprikos, marshmallows og pistasjnøtter. Den skal jeg prøve til jul. Delfiakake holder seg godt i inntil en uke. I kjøleskapet.
Himmel og hav Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Jeg fyller den med Per-kjeks, marsipanskiver og gelefrukter.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Vi brukte Per-kjeks og hele troikaer + geletopper. Hehe, har aldri vist at han kan ha andre ting inni, og at det fortsatt er delfin-kake..🙈 Anonymous poster hash: c9ccf...417
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Vi brukte Per-kjeks og hele troikaer + geletopper. Hehe, har aldri vist at han kan ha andre ting inni, og at det fortsatt er delfin-kake..🙈 Anonymous poster hash: c9ccf...417 Delfin, delfia.. Same same.. 😂 Anonymous poster hash: c9ccf...417
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Vi brukte Per-kjeks og hele troikaer + geletopper. Hehe, har aldri vist at han kan ha andre ting inni, og at det fortsatt er delfin-kake.. Anonymous poster hash: c9ccf...417 Delfin, delfia.. Same same.. Anonymous poster hash: c9ccf...417 Syns delfin kake hørtes koselig ut jeg da :-) Troika i har jeg aldri hørt om, høres spennende Anonymous poster hash: 0a568...c4c
Klompelompe Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Per-kjeks, marsipa, valnøtter og gele-topper
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Barndomsminner...😃 Enten husker jeg helt feil, ellers hadde mamma kvikk lunsj inni kaka. Geletopper til pynt iallfall.. Anonymous poster hash: a53bb...e89
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Mmmm..jeg har laget hver jul de siste 3 årene, og blir i år også. Blir nok en fast tradisjon Kanskje prøve noe nytt inni! Anonymous poster hash: 2f5c1...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå