Gå til innhold

Jeg blir sååå irritert! Ang. barnehage og omgangssyke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To av barna i barnehagen som spydde i går, er tilbake i barnehagen i dag for å bli med på nissefest. Er det mulig? Ble skikkelig irritert. Hørte at moren til han ene sa: Går det bra med deg, vennen? Tror du at du klarer dette, selv om du ikke har spist frokost og er kvalm?

Yes, dette kan bli en fin jul.

Anonymous poster hash: 7c287...726

Skrevet

Bhg skulle sagt ifra at dette ikke går.

Anonymous poster hash: fa392...9d2

Skrevet

ææ hvorfor sier du ikke fra til personalet?

Jeg hadde bedt de sendt hjem, dem eller mitt barn. Her må det settes hardt mot hardt.

Er det SB- Barnehage.. De har nemlig nissefest i dag.

Anonymous poster hash: 4f6c3...9c8
Skrevet

Hvorfor sa du ikke noe til henne eller til personalet?

Anonymous poster hash: 22af1...189

Skrevet

Jeg hadde først sagt fra til moren, deretter til en av de ansatte. Hva gjorde du?

Skrevet

Personalet skulle sendt barnet hjem igjen. Enkelte foreldre altså...

Anonymous poster hash: c59d7...632

Skrevet

Vet bhg dette? De har jo ikke lov il og ta i mot barna. Her er det 48 timer etter siste symptom av oppkast/diaré.

Si fra til de som jobber der. Og gjerne til foreldrene også. Nissefest eller ei.

Sånn klikker jeg på

Anonymous poster hash: 996af...66c

Skrevet

Folk er så egoistiske! Vår datter hadde også omgangssyken før nissefesten, men da hadde vi henne selvfølgelig hjemme dagen etter. Det er jo så smittsomt.

Anonymous poster hash: d3ab2...700

Skrevet

Jeg sa fra til personalet. Rakk ikke å si fra til moren. Jeg var i andre enden av garderoben og var opptatt med påkledning av mine to nisser. Dama hastet avgårde i den fine bilen sin. Skulle sikkert rekke et møte eller noe.

Skrevet

ææ hvorfor sier du ikke fra til personalet?

Jeg hadde bedt de sendt hjem, dem eller mitt barn. Her må det settes hardt mot hardt.

Er det SB- Barnehage.. De har nemlig nissefest i dag.

Anonymous poster hash: 4f6c3...9c8

Nei, det er ikke det. Tipper 70% av barnehagene har nissefest i dag. 😉

Skrevet

Jeg er så enig med deg. Min datter ble syk for 3 uker siden med omgangssyke da hun var hos sin far. Jeg gav da klar beskjed om at hun måtte være hjemme i 48 timer etter siste symptom, og at hvis han ikke kunne være hjemme med henne så var jeg det. Fikk beskjed at det var uproblematisk. Det viste seg i etterkant at han hadde sagt til barnahagen at hun var bare litt småtufs så han hadde holdt henne hjemme en dag, mao ble hun sendt i barnehagen dagen etter. Barnet hadde fått beskjed av sin far å ikke fortelle at hun hadde kastet opp i barnehagen og tilsi til meg at hun hadde vært hjemme i to dager etter at hun hadde blitt frisk. Selvføgelig så fortalte barnet dette til meg da vi har en veldig åpen tone, og hun forteller absolutt alt. Du kan tro min eksmann fikk en "fin" tlf fra meg, og ikke minst fra barnehagen med klar beskjed om at dette var en regel som SKAL følges.

Mannen er nå pottesur på barnet fordi det "sladret"  :angry:  :hakeslepp:  Og ikke minst barnehagen fikk jo selvfølgelig omgangsyken skikkelig i hus med syke barn i et par uker (hun var den første som ble syk), og ikke minst hun ble resmittet selv også  :kjempesinna:

Anonymous poster hash: 6a94e...3c8
Skrevet

Fy så frekt! Håper barnehagen ringte etter moren etter dere gikk. Håper dere slipper unna smitte!

Skrevet

utrolig egoistisk :( både dårlig gjort overfor barnet og alle de andre i bhg, omgangsyke er noe dritt, og foreldre som ikke holder 48 timers regelen er jo mindre smarte spør du meg, da blir jo barnet/barna og voksene smittet og det går en runde til

Skrevet

Vet bhg dette? De har jo ikke lov il og ta i mot barna. Her er det 48 timer etter siste symptom av oppkast/diaré.

Si fra til de som jobber der. Og gjerne til foreldrene også. Nissefest eller ei.

Sånn klikker jeg på

Du kan ikke si at de ikke har lov til å ta i mot barna, for det vet du ikke. I min barnehage har vi ingen regler, kun under epidemi, tro det eller ei :( :(

Anonymous poster hash: b6e02...14b

Skrevet

Sånn klikker jeg på

Du kan ikke si at de ikke har lov til å ta i mot barna, for det vet du ikke. I min barnehage har vi ingen regler, kun under epidemi, tro det eller ei :( :(

Samme i vår barnehage. Vi kan i teorien nekte å hente syke barn. Barnet spyr som en gris, sier du? Uff da, pass godt på henne, så sees vi kl. 16.59.

De "ser helst" at syke barn holdes hjemme.

Anonymous poster hash: cecd0...74f

Skrevet

Sånn klikker jeg på

Samme i vår barnehage. Vi kan i teorien nekte å hente syke barn. Barnet spyr som en gris, sier du? Uff da, pass godt på henne, så sees vi kl. 16.59.

De "ser helst" at syke barn holdes hjemme.

Vi har heldigvis lov til å sende hjem barn som spyr, men vi skal være 200 % sikre på at det omgangssyke.

Skrevet

Hos oss ble det bedre med 24t regel. Ofte kaster barn opp en gang, kanskje to og er ellers helt utypisk omgangssyke-syke. Da er det mange som kvier seg for og holde de hjemme dagen etter (kaster jo gjerne opp på natta også....) fordi da må de holde de hjemme enda en dag. Og om det da ikke var sykdom, er det mange som synes det er "for ille" og miste så mange dager på jobb f.eks...Så er det jo de som ikke har flust av sykedager og ta av om som rett og slett vil verne om disse til baren er "garantert syke",- ja,- mange mer eller mindre gode grunner.

Når det ble krav til 24 t,- så var det så og si INGEN som kom på barnehagen dagen etter de hadde kastet opp. Det var liksom helt greit for alle og holde de hjemme den ene dagen for og se det an. Selv om det bare var et "stort oppgulp",- eller de fikk kanskje bare noe i vranga...Det var liksom greit og si fra til barnehagen,- x kommer ikke i dag. Kastet opp i natt/går. Tror det IKKE skyldes sykdom, men de kunne uansett sende barnet dagen etter. Eller, var det sykt,- så ble det jo hjemme enda en dag gjerne....

Antall runder med omgangssyken eller "epidemier" ble så og si "ikke-eksisterende".......Fint og ha 48t regel som tommelfingerregel for foreldre,- men kanskje 24t som "lov" er bedre som en generell greie??? Smitterisiko reduseres enormt etter man har sluttet og kaste opp, og om man venter 24 t mot 5-6t vil et ha enormt og si,- selv om 48t er best...Det er ingen garanti da heller. Og gitt at man er smittsom fra man blir smittet,- som gjerne er 12-48  timer før utbrudd, så må man være glad for hver ekstra time man holder ungene hjemme ETTER sykdom i alle fall...

Anonymous poster hash: 1e5ce...123
Skrevet

Er dere dumme eller !!! Det er de ansette som avgjør om barna er Friske nok til å være i bhg. De fleste har dette i sine vedtekter, samt man skal følge kommunens smitteregler. Om noen hadde sendt barn i vår barnehage før 48 timer eller nektet å hente hadde de fått advarsel om oppsigelse av plassen .

Anonymous poster hash: d8dcd...b9e

Skrevet

Er dere dumme eller !!! Det er de ansette som avgjør om barna er Friske nok til å være i bhg. De fleste har dette i sine vedtekter, samt man skal følge kommunens smitteregler. Om noen hadde sendt barn i vår barnehage før 48 timer eller nektet å hente hadde de fått advarsel om oppsigelse av plassen .

Hvem kjefter du på?

Skrevet

Hvis det er meg (med barnehagen uten regler for sykdom) sikter til: Barnehagen har ingen regler. Min mann og jeg er imidlertid oppegående og ville ikke engang vurdert å ikke hente et sykt barn fra eller sende et sykt barn i barnehagen.

Skrevet

Kjefta på hu som mente de kunne nekte å hente barna om de spydde. Men var kanskje bare i teorien hun mente ...:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...