Miss Honey Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 Dekker det alt? Det er jo litt av en jobb jeg står ovenfor nå. Vegger og tak er jo farget svarte etter røyk. Dekker forsikring vask/maling av vegger? Hva med madrass som ikke kan vaskes, den stinker jo røyk? Eller er det kun det som faktisk er brent vi får penger for? Hva med elektriske apparater s om er blitt ødelagt av vann etter brannmenn slokket brannen? Eventuelt golvet om parketten er ødelagt. Vet ikke hvor stor skaden er ennå da vi ikke kan gå inn på rommet nå. Men er redd det blir ekstremt mye arbeid framover om forsikring kun dekker det som er brent. Noen som ha vært borti dette eller vet noe om det? har tryg forsikring..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Det må du lese på den forsikringen dere har valgt. Anonymous poster hash: c5949...ea4
Miss Honey Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2015 (endret) Det må du lese på den forsikringen dere har valgt. Anonymous poster hash: c5949...ea4 Ja selvfølgelig må jeg det. Jeg er jo ikke dum. Dette er det som står om brann: 5.1 Brann Følgende er dekket Skade som følge av brann (ild som er kommet løs). Sier meg lite. Derfor lurer jeg på om det gjelder KUN det som er brannskadet. Endret 17. desember 2015 av HockeyMamma
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Uff, ingen morsom ting å måtte gjennom, spesielt ikke rett før jul😕 Jeg har heldigvis ikke vært gjennom det selv, men vil tro de dekker alt som er ødelagt, uansett grunn og mulig også det dere må betale for å få vasket. Jeg ville startet med å ringe forsikringsselskapet og også gått på selskapets nettside og sett hva som står det. Anonymous poster hash: 6bdf3...f70
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Det må du lese på den forsikringen dere har valgt. Anonymous poster hash: c5949...ea4 Ja selvfølgelig må jeg det. Jeg er jo ikke dum. Dette er det som står om brann: 5.1 Brann Følgende er dekket Skade som følge av brann (ild som er kommet løs). Sier meg lite. Derfor lurer jeg på om det gjelder KUN det som er brannskadet. Det står nok noe mer spesifisert. Hvilken forsikring har dere? Anonymous poster hash: c5949...ea4
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Ta kontakt med saksbehandleren deres, de er der for å hjelpe og svare på de spørsmål du måtte ha Forferdelig å hanskes med dette nå rett før jul, håper dere får en fin jul til tross Anonymous poster hash: 725a1...1a5
Miss Honey Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2015 Det er det som står under brann. Neste punkt er lynnedslag. Da jeg rinte akuttnummeret til forsikringen i natt ble jeg satt videre mange ganger. I dag har jeg bare ventet på telefon og da de ringte meg var visst saken blitt registrert hos feil forsikringsselskap. Prøvde da å ringe Tryg, men telefontiden var til 15.30 så jeg var for sen. Registrerte saken på nett og har lett etter informasjon om hva forsikring kan dekke. Siden det var så lite å finne håpte jeg noen visste mer enn meg her da jeg ikke kjenner noen som har opplevd brann før. Det var utrolig skummelt. Brannen startet i lampen ved siden av sengen til 6-åringen. Hadde hun ikke vært våken, hadde det ikke gått bra. Hun hadde pustet inn masse røyk men er heldigvis ok <3
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Så leit Du får dekket det meste! Madrasser blir nok nye, vegger og tak vasket event. malt. Alle ting vasket, eller erstattet i penger(eller gasset med ozon - luktfri). All plast farer mest sannsynlig i søpla da det er lite sannsynlig å få det luktfritt(ozon tar ikke alt av plast). Persienner og andre renholdstidkrevende ting blir kastet/erstattet. Alt av tøy pakkes ned og sendes til rens. Billig nips/kjøkkenutstyr blir kastet hvis det er tidkrevende å rengjøre. Vil anbefale deg å pakke en eske med de tingene du ikke ønsker skal gjennomgås å ta den med deg/sette i garasjen. Feks regninger,verdipapirer, sexleketøy. Samtidig ta vekk dyrebare ting du er livredd for skal knuse, kan skje uhell.. Like greit å ta det selv😉 Ta bilder av alle rom, i alle skuffer og skap, særlig kjøkken. Slik at du kan se over lister over ting som blir kastet og at du faktisk får betalt for det. Du kan jobbe en del timer selv for å betale egenandelen, så skriv timene du jobber. Det er et tak da, mulig 20 timer. Vet ikke hvor svart det er hos deg, men ikke ta sjanser, bare du som taper på det☺️ Anonymous poster hash: 9ddff...01c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Alt du kan dokumentere at er skadet etter brannen (både røyk, vann og brann) inntil den forsikringssummen du har betalt for vil kunne bli dekket. Hilsen en som jobber med forsikring Anonymous poster hash: d4a9b...aa1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #10 Skrevet 17. desember 2015 Vi hadde brann i fjor. Forsikring på hus dekket oppbygging. Innboforsikring dekket alt det du beskriver nå. Vask, nye ting osv. Forsikringen sender takstmann snarest når du har sagt fra. Håper du har god dekning og får ordnet opp. Anonymous poster hash: 5286d...5a7
Miss Honey Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #11 Skrevet 17. desember 2015 Takk for skikkelige svar. Da slapper jeg av med at det kommer til å ordne seg etter hvert. Selv om det blir ekstra stress nå i julen. Får håpe 2016 blir mitt år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå