Gå til innhold

dere som har migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et migreneanfall som var ganske kraftig og. Med oppkast Tok medisin ganske kjapt så anfallet ble kortere enn vanlig.i dag føler jeg at jeg har hangover og er helt utslitt.Pleier dere andre å ha det sånn dagen etter?

Anonymous poster hash: dff94...de1

Skrevet

Har ei venninne som går sånn et par dager etter et anfall. Hun pleier å si det kjennes ut som hun har vært på den festen, hun gikk bare glipp av all morroa.

Skrevet

Ja, jeg føler det alltid sånn når jeg tar migrenemedisiner. Smerten forsvinner men jeg føler meg helt sløv og "dopa". Derfor velger jeg ofte å ta vanlige smertestillende som pinex forte istedenfor anfallsmedisin, smertestillende tar ikke smerten 100%, men jeg har heller litt hodepine enn å føle meg helt sløv, den tar jo den verste smerten. Jeg spyr ikke da, blir bare kvalm.

Anonymous poster hash: 80d1b...b4b
Skrevet

Når jeg har de verste anfallene ja. Men det starter raskere hos meg, ikke dagen etterpå.

Skrevet

Blir ikke sløv av medisinen, men migrenen henger gjerne i et par dager etter anfallet starter. Det er altså migrenen som gjør meg sløv og dårlig.

Anonymous poster hash: ec835...4f3

Skrevet

Som en over skriver, føles som man er skikkelig fyllesyk noen dager etterpå. Helt utslitt.

Skrevet

Ja.... men heller sånn enn migrene i 4 dager! 😥

Anonymous poster hash: 3e9ea...065

Skrevet

HI her

Er man en unnaslutrer om man ikke går på jobb (jobber med barn ) dagen etter et sånt type anfall der en er helt utslitt,etterhengende hodepine og småkvalm?

Har en mor som mener jeg snyter på arbeidsplassen fordi jeg er hjemme i dag.

Skrevet

Jeg blir også slapp etter et migreneanfall om jeg bruker imigran, men det er så utrolig mye bedre å være slapp enn å ha intens hodepine. Nå er jeg gravid og kan ikke bruke imigran, pralginforte, tramadol, så sliter endel. paracet er som å helle vann på gåsa.

Anonymous poster hash: b0a23...e1b
Skrevet

Jeg blir også slapp etter et migreneanfall om jeg bruker imigran, men det er så utrolig mye bedre å være slapp enn å ha intens hodepine. Nå er jeg gravid og kan ikke bruke imigran, pralginforte, tramadol, så sliter endel. paracet er som å helle vann på gåsa.

Imigran er godkjent for gravide! Paralgin forte også:)

Anonymous poster hash: 7d2cd...858

Skrevet

Ja.... men heller sånn enn migrene i 4 dager! 😥

Anonymous poster hash: 3e9ea...065

Samme her.

kan ha kraftige anfall. På det verste måtte jeg til legen pga midlertidige lammelser. Ubehagelig.

Men det varer aldri mer enn 6t. HELDIGVIS.

men får "hangover" etterpå.

Tar immigran, paracet og ibux forbi redusere anfallet

Anonymous poster hash: ca6dd...3ce

Skrevet

HI her

Er man en unnaslutrer om man ikke går på jobb (jobber med barn ) dagen etter et sånt type anfall der en er helt utslitt,etterhengende hodepine og småkvalm?

Har en mor som mener jeg snyter på arbeidsplassen fordi jeg er hjemme i dag.

Det er faktisk helt umulig å svare på, for ingen kan vite hvordan akkurat du føler deg.

Jeg har bare 1-2 anfall i måneden og har aldri vært borte fra jobb pga migrene, men jeg klarer å komme med gjennom en arbeidsdag selv om det er slitsomt og da føler jeg ikke at jeg kan være hjemme. Klarer ikke du å gjøre jobben din så skal du jo ikke sammenligne deg med noen som klarer det, du må ta en avgjørelse utfra din form, din jobb og din mulighet til å gjøre dine arbeidsoppgaver.Hva mammaen din mener er helt uvesentlig.

Jeg har en kollega som har mye fravær pga migrene, jeg tenker da at hun rett og slett blir sykere enn meg, ikke at hun er en skulker og unnasluntrer.

Anonymous poster hash: 80d1b...b4b

Skrevet

Imigran er godkjent for gravide! Paralgin forte også :)

Takk for svar, men paralginforte kan gi fosterskader og imigran er man usikker på, er ikke nok data om det, så 50/50 for at det kan gi fosterskader, så tar ikke sjansen :)

Skrevet

Jeg blir slapp og sliten etter anfall. Får som andre her en hang-over følelse.

Men det kan jo ikke sammenliknes med et migrene-anfall og jeg tar hang-over følelsen ANYDAY istedenfor migrene!!

Jeg er svært sjelden borte fra jobb pga migrene. Kun de aller aller værste anfallene mine nåe anfallsmedisinen ikke virker tilstrekkelig. Men det skjer kanskje 1-2 ganger pr år....og jeg har anfall hver eneste uke.

Men noen blir rett og slett dårligere enn andre. Hva du følger kan ikke sammenliknes med hva jeg opplever eller hva noen andre opplever. I tillegg handler det jo om hva slags jobb man har.

Skrevet

Takk for svar, men paralginforte kan gi fosterskader og imigran er man usikker på, er ikke nok data om det, så 50/50 for at det kan gi fosterskader, så tar ikke sjansen :)

Studier viser at det ikke gir fosterskader. Imigran er så vidt jeg vet den eneste anfallsmedisinen som er godkjent (?). Og det har den vært i ganske mange år nå. det har ikke blitt rapportert om bivirkninger knyttet til graviditet

Skrevet

Studier viser at det ikke gir fosterskader. Imigran er så vidt jeg vet den eneste anfallsmedisinen som er godkjent (?). Og det har den vært i ganske mange år nå. det har ikke blitt rapportert om bivirkninger knyttet til graviditet

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2010/04/28/108659/migrenemedisin-gir-ikke-fosterskader

glemte linken:)

Skrevet

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2010/04/28/108659/migrenemedisin-gir-ikke-fosterskader

glemte linken:)

Går bra, ser du sier det ikke er rapportert fosterskader, men det betyr ikke at det kan gi fosterskader, ettersom det ikke er nok data til å kunne gi en konklusjon om at det ikke gir fosterskader, så derfor holder jeg meg unna. Better safe than sorry :)

Fra felleskatalogen: "

Graviditet, amming og fertilitet: 

Graviditet: Det sees ikke tendens til økt risiko for medfødte misdannelser, men data er utilstrekkelige til å kunne trekke endelig konklusjoner. Begrenset erfaring fra bruk i 2. og 3. trimester. Sumatriptan skal kun brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. "

http://felleskatalogen.no/medisin/imigran-glaxosmithkline-560014

Skrevet

Jeg har det etter hvert migreneanfall. Jeg må ta alt veldig rolig, ikke stresse og ikke spise sukker dagen etterpå, ellers får jeg bare et nytt anfall. Kaller dagen etterpå for "rusledagen". Alt må gå i rusletempo og sakte, ingen høye lyder eller sterke lukter.

Heldigvis har jeg få anfall, et par ganger i året kanskje.

Anonymous poster hash: b85c6...041

Skrevet

Jeg har ikke så sterk migrene, og ikke så ofte, så jeg tar ikke medisin for det, men jeg er ikke akkurat i toppform dagen etter en anfall, nei. Om jeg går på jobb eller ikke avhenger litt av den generelle formen. Det er jo ikke skulk om du er ute av stand til å gjøre jobben din skikkelig.

Skrevet

Jeg blir hungover av medisinene, ikke av selve anfallet. De gangene jeg ikke har hatt medisin tilgjengelig og anfallet går over av seg selv etter en tid, er jeg upåvirket påfølgende dag. Mens de gangene jeg må ta Imigran i litt store mengder (mer enn én tablett eller injeksjon) merkes det veldig godt dagen etter.

...men det er absolutt å foretrekke, likevel.

Anonymous poster hash: 65d68...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...