Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jobber i statlig bedrift. Ser at stillingsutlysning som seniorkonsulent skal lønnes langt høyere enn en rådgiver-stilling (f.eks min). Kravene til stillingen er lavere enn for rådgiver-stillingen. Når jeg søker på hva som er snittlønn for de to kategoriene og ser at også der står seniorkonsulet over rådgiver. Kan dette stemme? Bør ikke rådgiveren, med høyere stillingskrav lønnes bedre enn seniorkonsulenten? Anonymous poster hash: 80c63...2b0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Det følgerr nok mer ansvar med en seniorkonsulentstilling. Derav bedre lønn. Anonymous poster hash: 31709...693
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Lønnsspenn er høyere for rådgiverstillinger, altså lønnstrinn starter høyere og slutter høyere, men de kan absolutt overlappe med seniorkonsulentstillinger og dermed få noen seniorkonsulenter høyere lønn enn noen rådgivere. Vanligvis er dog rådgivere bedre betalt. Anonymous poster hash: 1e57b...b82
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg ble oppgradert fra rådgiver til seniorkonsulent for noen år siden. Fikk da også høyere lønn. Anonymous poster hash: 38659...4c6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg ble oppgradert fra rådgiver til seniorkonsulent for noen år siden. Fikk da også høyere lønn. Anonymous poster hash: 38659...4c6 Er det sant? Det virker jo på kvalifikasjonskravene og stillingsinnhold som om rådgiver er høyere. For eksempel rådgiver: Det kreves omfattende relevant administrativ praksis og spesialkompetanse på høyt nivå Seniorkonsulent: Det kreves omfattende relevant praksis og/eller spesialkompetanse, punktum. Anonymous poster hash: bce27...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Jo, rådgiver er "høyere". Men som hun over sier er spennet slik at lønnen kan overlappes. Anonymous poster hash: 4bd99...984
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg ble oppgradert fra rådgiver til seniorkonsulent for noen år siden. Fikk da også høyere lønn. Anonymous poster hash: 38659...4c6 Er det sant? Det virker jo på kvalifikasjonskravene og stillingsinnhold som om rådgiver er høyere. For eksempel rådgiver: Det kreves omfattende relevant administrativ praksis og spesialkompetanse på høyt nivå Seniorkonsulent: Det kreves omfattende relevant praksis og/eller spesialkompetanse, punktum. Anonymous poster hash: bce27...4a4 ....ser nå på snittlønn for min etat i staten av serniokonsulent ligger lavere i lønn enn rådgiver. Men jeg ble likevel overrasket over hvor mye høyere denne utlyste serniorkonsulentstillingen lå enn min lønn.... Anonymous poster hash: bce27...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg ble oppgradert fra rådgiver til seniorkonsulent for noen år siden. Fikk da også høyere lønn. Anonymous poster hash: 38659...4c6 Er det sant? Det virker jo på kvalifikasjonskravene og stillingsinnhold som om rådgiver er høyere. For eksempel rådgiver: Det kreves omfattende relevant administrativ praksis og spesialkompetanse på høyt nivå Seniorkonsulent: Det kreves omfattende relevant praksis og/eller spesialkompetanse, punktum. Anonymous poster hash: bce27...4a4 ....ser nå på snittlønn for min etat i staten av serniokonsulent ligger lavere i lønn enn rådgiver. Men jeg ble likevel overrasket over hvor mye høyere denne utlyste serniorkonsulentstillingen lå enn min lønn.... Anonymous poster hash: bce27...4a4 Og litt sur, for jeg har vært misfornøyt med lønnen lenge Anonymous poster hash: bce27...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Konsulent Førstekonsulent Seniorkonsulent Rådgiver Seniorrådgiver Så kommer de med lederansvar Underdirektør Seksjonssjef Avdelingsdirektør Direktør Det var det. Anonymous poster hash: 1e57b...b82
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Konsulent Førstekonsulent Seniorkonsulent Rådgiver Seniorrådgiver Så kommer de med lederansvar Underdirektør Seksjonssjef Avdelingsdirektør Direktør Det var det. Anonymous poster hash: 1e57b...b82 Netopp! Var sånn jeg mente det var også! Blir da litt sur når de lokker med så mye høyere lønn enn jeg får i en stilling som er "lavere" rangert (og i min kreves det doktorgrad - det gjør det ikke i den som er utlyst) Anonymous poster hash: bce27...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Du må kanskje forhandle lønna di? Spør sjefen om du kan søke på den nye utlyste jobben pga lønn! Anonymous poster hash: 3eba7...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå