Gå til innhold

NSB - reisekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper det er noen her som vet...

Mannen min og jeg bor i Hamar og lurer på om vi kan dele på at månedskort til Oslo. Men så fant jeg ut at NSB sitt reisekort er personlig, men ikke Ruter sitt. :(

Er det i praksis noe problem om jeg bruker hans reisekort når jeg skal til Oslo? Vi kommer jo ikke til å bruke det samtidig. Vet dere om kontrollørene på toget sjekker legitimasjon? Det vil jo sikkert se litt rart ut om de blipper kortet og det står et mannsnavn der...

Anonymous poster hash: 449e5...170

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Håper det er noen her som vet...

Mannen min og jeg bor i Hamar og lurer på om vi kan dele på at månedskort til Oslo. Men så fant jeg ut at NSB sitt reisekort er personlig, men ikke Ruter sitt. :(

Er det i praksis noe problem om jeg bruker hans reisekort når jeg skal til Oslo? Vi kommer jo ikke til å bruke det samtidig. Vet dere om kontrollørene på toget sjekker legitimasjon? Det vil jo sikkert se litt rart ut om de blipper kortet og det står et mannsnavn der...

Er de i tvil sjekker de legitimasjon. Står det ett annen kjøns navn er det ikke tvil om at du snylter og får da selvfølgelig bot.

Anonymous poster hash: b928c...91e

Skrevet

Jeg har hatt månedskort i østfold/akershus i mange år. 

Dersom man ikke er student eller av andre grunner skal ha rabatt har jeg aldri opplevd spørsmål om legitimasjon

Anonymous poster hash: 0e7ca...39e
Skrevet

Når vi betaler for et månedskort og kun reiser en av gangen skjønner jeg ikke at det er snylting. Særlig fordi det er andre regler for Akershus (der er ikke månedkortet personlig).

Politikerne har et ønske om at man skal velge kollektivt, men legger ikke akkurat opp til det. Billigere å fly til England enn å ta tog fra Hamar til Oslo. Men det er en annen diskusjon.

Men å kalle det snyltering synes jeg er drøyt.

Skrevet

Vi har månedskort fra Drammen til Oslo. Står ikke noe navn der, men det ligger på tlf (app). Ikke noe problem for meg å låne mannens mobil og billett for en tur til Oslo nå mens jeg er i permisjon og ikke har eget månedskort.

Anonymous poster hash: 2c775...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...