Gå til innhold

Sarotex som smertelindring. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått 25 mg sarotex mot kroniske smerter. Men legen har skrevet at jeg skal ta 3 x 25 mg og i pakningsvedlegget står det at det er dosen mot depresjoner?

For kroniske smerter står det at man kun skal ta 10-25 mg hver kveld så jeg forholder meg foreløpig til det.

Er det noen som har erfaring med å bruke disse som smertelindrende? Legen var ikke å få tak i i dag.

Anonymous poster hash: af3c7...d44

Skrevet

Jeg bruker Sarotex 10mg hver kveld. Foreskrevet av revmatolog. Lindrer smerte og bedrer søvnen, eller innsovning. På morgen/dagtid bruker jeg andre medikamenter.

Noe spesielt du lurer på?

Anonymous poster hash: 19e2e...cc4

Skrevet

Jeg bruker Sarotex 10mg hver kveld. Foreskrevet av revmatolog. Lindrer smerte og bedrer søvnen, eller innsovning. På morgen/dagtid bruker jeg andre medikamenter.

Noe spesielt du lurer på?

Anonymous poster hash: 19e2e...cc4

Er det sarotex eller sarotex retard du bruker?

Jeg syns egentlig bare dosen jeg fikk var så høy så ville egentlig bare høre med andre 😉 Hi

Skrevet

Tok 25 mg hver kveld mot smerter/søvnproblemer.

Anonymous poster hash: 757ba...c68

Skrevet

Jeg har fått 25 mg sarotex mot kroniske smerter. Men legen har skrevet at jeg skal ta 3 x 25 mg og i pakningsvedlegget står det at det er dosen mot depresjoner?

For kroniske smerter står det at man kun skal ta 10-25 mg hver kveld så jeg forholder meg foreløpig til det.

Er det noen som har erfaring med å bruke disse som smertelindrende? Legen var ikke å få tak i i dag.

Uten at jeg har noe særlig greie på det, så høres det mye ut synes jeg. Jeg bruker 20 mg hver kveld for migrene

Anonymous poster hash: 5b084...520

Skrevet

Jeg begynte med 10mg og skulle øke jevnlig til 30mg. Hadde ingen effekt verken på på smerter eller søvn, så jeg var oppe i skyhøye doser til slutt, husker ikke helt hvor mye, men neste nevrolog jeg var til synes det var helt galskap hvertfall. Hadde sånn 50mg tabletter som jeg skulle ta flere av hver kveld😳 Hade ingen effekt, bare bivirkninger, så seponerte sakte til jeg sluttet helt på de.

Håper de hjelper deg, har hørt at mange har god effekt av de👍🏻😀

Anonymous poster hash: 38d54...844

Skrevet

Kan legen ha sett feil på doseringen? De fleste som blir behandlet for smerter begynner med 10 mg, og øker opp til rundt 50 mg. Tror jeg ville dobbeltsjekket med legen om jeg var deg. 

Jeg har selv nettopp begynt på de, men min erfaring er, at jeg hadde mye bivirkninger den første uka. Smertelindring har jeg, men er ikke totalt smertefri. Alt i alt har jeg god nytte av de. 

Anonymous poster hash: a9385...8ec
Skrevet

Jeg tar 50 mg kveld mot smerter og for å bedre søvn.

Hadde mye bivirkninger i starten med svettetokter og munntørrhet, men det ga seg fullstendig etter en stund. Har god effekt av de. Tar ikke alle smertene selvfølgelig, men demper de en del og jeg sover mye bedre, sovner lettere på kvelden og med færre oppvåkninger i løpet av natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...