Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Jeg er i gang med fjerde år av grunnskolelærerutdanningen min. Har meldt meg til Pedagogisk Vikarsentral i håp om å få noen vikariater og litt arbeidserfaring. Nå er jeg innkalt til tretimers gruppeintervju. Jeg har ingen anelse om hva det vil gå ut på. Er det noen her som har vært på intervju med dem og kan fortelle hva som skjedde? Eller er det noen som vil dele andre erfaringer med å jobbe for dem? Anonymous poster hash: 7ce11...a0c
the amazing spidermamma Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Er dette i Oslo? Jeg har en venn som var på gruppeintervju hos dem. Intervjuet var forsåvidt greit nok, men på slutten ble de tatt ut for individuelle samtaler, og da ble de spurt om hvilke av de andre kandidatene de ville ha ansatt. Min venn var blant de som ble ansatt, men han fikk jobb et annet sted, så jeg vet ikke noe om hvordan det er å jobbe der. Men jeg synes det var merkelig å bli bedt om å vurdere de andre kandidatene på et jobbintervju.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Er dette i Oslo? Jeg har en venn som var på gruppeintervju hos dem. Intervjuet var forsåvidt greit nok, men på slutten ble de tatt ut for individuelle samtaler, og da ble de spurt om hvilke av de andre kandidatene de ville ha ansatt. Min venn var blant de som ble ansatt, men han fikk jobb et annet sted, så jeg vet ikke noe om hvordan det er å jobbe der. Men jeg synes det var merkelig å bli bedt om å vurdere de andre kandidatene på et jobbintervju. Nei, dette er i Trondheim. Enig i at det høres veldig rart ut å spørre om noe sånt. HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c
the amazing spidermamma Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Er dette i Oslo? Jeg har en venn som var på gruppeintervju hos dem. Intervjuet var forsåvidt greit nok, men på slutten ble de tatt ut for individuelle samtaler, og da ble de spurt om hvilke av de andre kandidatene de ville ha ansatt. Min venn var blant de som ble ansatt, men han fikk jobb et annet sted, så jeg vet ikke noe om hvordan det er å jobbe der. Men jeg synes det var merkelig å bli bedt om å vurdere de andre kandidatene på et jobbintervju. Nei, dette er i Trondheim. Enig i at det høres veldig rart ut å spørre om noe sånt. HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c Får håpe de er mer seriøse der, da. Lykke til, i hvert fall!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Jeg sluttet etter kort tid. Useriøse, rotete og dårlig lønn. Anonymous poster hash: 8ddb9...802
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Jeg sluttet etter kort tid. Useriøse, rotete og dårlig lønn. Anonymous poster hash: 8ddb9...802 Uff da Får jo krysse fingrene for at det ikke blir sånn, men greit å ha en slik erfaring i bakhodet. Var du på gruppeintervju? HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c
TinaK 1990 Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Jeg sluttet etter kort tid. Useriøse, rotete og dårlig lønn. Anonymous poster hash: 8ddb9...802 Uff da Får jo krysse fingrene for at det ikke blir sånn, men greit å ha en slik erfaring i bakhodet. Var du på gruppeintervju? HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c Sett deg heller opp på kommunens vikarliste, evt send mail til de enkelte skolene. Du får garantert telefon raskt....
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Jeg sluttet etter kort tid. Useriøse, rotete og dårlig lønn. Anonymous poster hash: 8ddb9...802 Uff da Får jo krysse fingrene for at det ikke blir sånn, men greit å ha en slik erfaring i bakhodet. Var du på gruppeintervju? HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c Sett deg heller opp på kommunens vikarliste, evt send mail til de enkelte skolene. Du får garantert telefon raskt.... Det var et godt forslag, det skal jeg gjøre. Jeg går nok likevel på intervjuet hos PVS, så får jeg heller takke nei til jobbtilbud dersom det blir rotete eller vanskelig på annen måte. Skulle gjerne hørt fra noen som har vært på intervju der - jeg har aldri vært på intervju til en lærerjobb før, og gruppeintervju har jeg ingen anelse om hva kan gå ut på. HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 Jeg sluttet etter kort tid. Useriøse, rotete og dårlig lønn. Anonymous poster hash: 8ddb9...802 Uff da Får jo krysse fingrene for at det ikke blir sånn, men greit å ha en slik erfaring i bakhodet. Var du på gruppeintervju? HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c Nei, de hadde ikke det da jeg begynte der Anonymous poster hash: 8ddb9...802
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Hører gjerne fra flere! HI Anonymous poster hash: 7ce11...a0c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Her i Trondheim bruker de fleste skoler og bhg vikarer fra Manpower og Adecco. Anonymous poster hash: 9cb13...6f5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #12 Skrevet 16. desember 2015 Kan ikke huske jeg var på intervju. Var inne på en samtale. Dagen etterpå fikk jeg første oppdrag. Ulempen for pvs er at de beste forsvinner fort da vi får fast jobb. Jeg ble ansatt på første skolen jeg var på. Så var aldri tilbake og tok a dere oppdrag for pvs. Sånn sett er det en fin måte å få vise seg på forskjellige skoler. Bakdelen er at skolene har ikke mye penger, og prøver å unngå vikarer så lenge det er mulig. Og pvs er de dyreste så de ordner gjerne vikarer på andre måter. Feks tar kontakt med folk som ha rørt innom skolen/sendt mail/ringt og sagt de er interessert.. Anonymous poster hash: 3df90...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå