Gjest Jigglewiggle Skrevet 15. desember 2015 #26 Skrevet 15. desember 2015 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og det å svare seg selv. Sitater av fjernede innlegg er dessverre også fjernet. JW, brukermoderator.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #27 Skrevet 15. desember 2015 Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden. Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI. Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus. Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0 Da kan du få et like flåsete svar som du gir. Mennesker blir syke og dør/eller gamle og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man velger å få barn. Anonymous poster hash: 2b687...163
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #28 Skrevet 15. desember 2015 Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 11:26, said: Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 08:14, said: Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden. Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI. Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus. Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0 Da kan du få et like flåsete svar som du gir. Mennesker blir syke og dør/eller gamle og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man velger å få barn. Anonymous poster hash: 2b687...163 Beklager å si det, men det er STOR forskjell på mennesker og dyr altså. Du kan umulig ha barn, slik som du skriver? Ikke anonyme over deg som svarer. Jeg er ny. Anonymous poster hash: 15363...af8
Gjest Jigglewiggle Skrevet 15. desember 2015 #29 Skrevet 15. desember 2015 Nå er det andre gang jeg må inn og moderere! Denne gang var det avsporing. Vis respekt for hverandre og diskuter sak, ikke person. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #30 Skrevet 15. desember 2015 Skjønner at du er lei deg fordi de ikke har funnet ut hva som feiler hunden din, men du er vel lur nok til å skjønne at om dere tar MR er det for å se om hunden feiler noe spesielt - og da er det jo ikke til ingen nytte dersom det viser seg at det IKKE var det som var problemet? Det er slik at legevitenskapen (for mennesker og dyr) i stor grad baserer diagnostikken på å danne en teori om hva som er galt, og ta tester som enten bekrefter dette - eller utelukker det. Vet man hva det IKKE er er man også et skritt nærmere løsningen. Du er i din fulle rett til ikke å ville mer, men det er ikke snilt mot hunden din å "ikke utsette den for mer" og bare ha den hjemme dersom den faktisk er syk. Da må du enten fortsette til de finner ut av det og kanskje eller kanskje ikke kan kurere den eller hvertfall gjøre den mer komfortabel - eller du må faktisk ta farvel. Det er IKKE snilt mot hunden å holde den borte fra fagfolk fordi den (eller kanskje du?) er lei. Anonymous poster hash: 365d9...10b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #31 Skrevet 15. desember 2015 Skjønner at du er lei deg fordi de ikke har funnet ut hva som feiler hunden din, men du er vel lur nok til å skjønne at om dere tar MR er det for å se om hunden feiler noe spesielt - og da er det jo ikke til ingen nytte dersom det viser seg at det IKKE var det som var problemet? Det er slik at legevitenskapen (for mennesker og dyr) i stor grad baserer diagnostikken på å danne en teori om hva som er galt, og ta tester som enten bekrefter dette - eller utelukker det. Vet man hva det IKKE er er man også et skritt nærmere løsningen. Du er i din fulle rett til ikke å ville mer, men det er ikke snilt mot hunden din å "ikke utsette den for mer" og bare ha den hjemme dersom den faktisk er syk. Da må du enten fortsette til de finner ut av det og kanskje eller kanskje ikke kan kurere den eller hvertfall gjøre den mer komfortabel - eller du må faktisk ta farvel. Det er IKKE snilt mot hunden å holde den borte fra fagfolk fordi den (eller kanskje du?) er lei. Anonymous poster hash: 365d9...10b Jeg vet at jeg skrev at jeg ikke vil la han gå gjennom mer, det er riktig, men om han hadde vært så dårlig at han ikke kunne gå eller spise ig sånne ting, klart jeg hadde tatt han med til veterinær. Selvfølgelig. Men, i samråd med veterinær så ble vi enig om å gi han medisin, før vi går videre, med andre tester. Som sagt, han spiser normalt og drikker, er leken og glad men ikke 100% bra, det er han ikke. Startet i dag med å gi han Metacam kur, og på slutten av uken så tar jeg han med til kontroll. Jeg kan love deg at min hund har det veldig bra hos meg og at jeg tar meg godt av ham. Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #32 Skrevet 15. desember 2015 Skjønner at du er lei deg fordi de ikke har funnet ut hva som feiler hunden din, men du er vel lur nok til å skjønne at om dere tar MR er det for å se om hunden feiler noe spesielt - og da er det jo ikke til ingen nytte dersom det viser seg at det IKKE var det som var problemet? Det er slik at legevitenskapen (for mennesker og dyr) i stor grad baserer diagnostikken på å danne en teori om hva som er galt, og ta tester som enten bekrefter dette - eller utelukker det. Vet man hva det IKKE er er man også et skritt nærmere løsningen. Du er i din fulle rett til ikke å ville mer, men det er ikke snilt mot hunden din å "ikke utsette den for mer" og bare ha den hjemme dersom den faktisk er syk. Da må du enten fortsette til de finner ut av det og kanskje eller kanskje ikke kan kurere den eller hvertfall gjøre den mer komfortabel - eller du må faktisk ta farvel. Det er IKKE snilt mot hunden å holde den borte fra fagfolk fordi den (eller kanskje du?) er lei. Anonymous poster hash: 365d9...10b Jeg vet at jeg skrev at jeg ikke vil la han gå gjennom mer, det er riktig, men om han hadde vært så dårlig at han ikke kunne gå eller spise ig sånne ting, klart jeg hadde tatt han med til veterinær. Selvfølgelig.Men, i samråd med veterinær så ble vi enig om å gi han medisin, før vi går videre, med andre tester. Som sagt, han spiser normalt og drikker, er leken og glad men ikke 100% bra, det er han ikke. Startet i dag med å gi han Metacam kur, og på slutten av uken så tar jeg han med til kontroll. Jeg kan love deg at min hund har det veldig bra hos meg og at jeg tar meg godt av ham. Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba Uansett. En veterinær er pliktig å si i fra om det er uetisk å holde liv i hunden. Da min var syk sa de, JA, han er dårlig men vi har god tro på at han skal klare seg og bli som før derfor synes vi det er riktig å gi han en sjanse. Og han ble frisk. Ikke bry deg om dritt kommentarer. Det er veldig skremmende når et høyt elsket dyr er syk og man frykter man må avlive. Det er enda skumlere å undersøke og undersøke og ikke finne årsak. Forstår at dette har vært skremmende. Og hvis dette har det verste du har vært gjennom så forteller det at du har vært heldig her i livet og blitt skånet for mye vondt, det betyr ikke at du er idiot. At folk ikke kan forstå at folk er forskjellig. Anonymous poster hash: 57ecc...204
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #33 Skrevet 15. desember 2015 Skjønner at du er lei deg fordi de ikke har funnet ut hva som feiler hunden din, men du er vel lur nok til å skjønne at om dere tar MR er det for å se om hunden feiler noe spesielt - og da er det jo ikke til ingen nytte dersom det viser seg at det IKKE var det som var problemet? Det er slik at legevitenskapen (for mennesker og dyr) i stor grad baserer diagnostikken på å danne en teori om hva som er galt, og ta tester som enten bekrefter dette - eller utelukker det. Vet man hva det IKKE er er man også et skritt nærmere løsningen. Du er i din fulle rett til ikke å ville mer, men det er ikke snilt mot hunden din å "ikke utsette den for mer" og bare ha den hjemme dersom den faktisk er syk. Da må du enten fortsette til de finner ut av det og kanskje eller kanskje ikke kan kurere den eller hvertfall gjøre den mer komfortabel - eller du må faktisk ta farvel. Det er IKKE snilt mot hunden å holde den borte fra fagfolk fordi den (eller kanskje du?) er lei. Anonymous poster hash: 365d9...10b Jeg vet at jeg skrev at jeg ikke vil la han gå gjennom mer, det er riktig, men om han hadde vært så dårlig at han ikke kunne gå eller spise ig sånne ting, klart jeg hadde tatt han med til veterinær. Selvfølgelig.Men, i samråd med veterinær så ble vi enig om å gi han medisin, før vi går videre, med andre tester. Som sagt, han spiser normalt og drikker, er leken og glad men ikke 100% bra, det er han ikke. Startet i dag med å gi han Metacam kur, og på slutten av uken så tar jeg han med til kontroll. Jeg kan love deg at min hund har det veldig bra hos meg og at jeg tar meg godt av ham. Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba Uansett. En veterinær er pliktig å si i fra om det er uetisk å holde liv i hunden. Da min var syk sa de, JA, han er dårlig men vi har god tro på at han skal klare seg og bli som før derfor synes vi det er riktig å gi han en sjanse. Og han ble frisk. Ikke bry deg om dritt kommentarer. Det er veldig skremmende når et høyt elsket dyr er syk og man frykter man må avlive. Det er enda skumlere å undersøke og undersøke og ikke finne årsak. Forstår at dette har vært skremmende. Og hvis dette har det verste du har vært gjennom så forteller det at du har vært heldig her i livet og blitt skånet for mye vondt, det betyr ikke at du er idiot. At folk ikke kan forstå at folk er forskjellig. Anonymous poster hash: 57ecc...204 Et spørsmål. Hvor mye metacam gir du? Den er egentlig ikke beregnet for så små hunder. Har hørt flere gi feil dose til så små. (Veterinær har slurvet) De skal bare ha noen dråper mikstur. Les denne: http://bellaklein.no/2014/01/22/den-dodelige-dosen-av-metacam/ Anonymous poster hash: 57ecc...204
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #34 Skrevet 15. desember 2015 Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 11:26, said: Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 08:14, said: Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden. Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI. Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus. Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0 Da kan du få et like flåsete svar som du gir. Mennesker blir syke og dør/eller gamle og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man velger å få barn. Anonymous poster hash: 2b687...163 Beklager å si det, men det er STOR forskjell på mennesker og dyr altså. Du kan umulig ha barn, slik som du skriver? Ikke anonyme over deg som svarer. Jeg er ny. Anonymous poster hash: 15363...af8 Ja, er stor forskjell på et menneske og en hund. Men for noen er ikke en hund bare et dyr. Da min gamle hund døde, føltes det som jeg mistet barnet mitt. Fordi den hunden hadde vært med meg i over 12 år og var ørene mine siden jeg er døv. Hentet meg da babyen gråt, når det ringte på døren og når lille barnet hadde endevendt stua. Den sto "stand" når den markerte på at noe ikke stemte (grevling i busken eller fulle folk i mørket som jeg ikke så f.eks), stoppet da det kom bil mot oss hvis vi var rett ved en sving hvor bilen ikke ble sett. Kom med mobilen min når det peip inn meldinger, dytta til meg når vekkerklokka ringte og mye mye mer. Det er en større sorg når et menneske dør, spesielt når det er noen man er uendelig glad i. Men det en hund er ikke bestandig bare en hund. Det skjønner ikke dere som ikke har opplevd et nært og spesielt bånd med hund. Anonymous poster hash: 97d78...b2e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #35 Skrevet 15. desember 2015 Skjønner at du er lei deg fordi de ikke har funnet ut hva som feiler hunden din, men du er vel lur nok til å skjønne at om dere tar MR er det for å se om hunden feiler noe spesielt - og da er det jo ikke til ingen nytte dersom det viser seg at det IKKE var det som var problemet? Det er slik at legevitenskapen (for mennesker og dyr) i stor grad baserer diagnostikken på å danne en teori om hva som er galt, og ta tester som enten bekrefter dette - eller utelukker det. Vet man hva det IKKE er er man også et skritt nærmere løsningen. Du er i din fulle rett til ikke å ville mer, men det er ikke snilt mot hunden din å "ikke utsette den for mer" og bare ha den hjemme dersom den faktisk er syk. Da må du enten fortsette til de finner ut av det og kanskje eller kanskje ikke kan kurere den eller hvertfall gjøre den mer komfortabel - eller du må faktisk ta farvel. Det er IKKE snilt mot hunden å holde den borte fra fagfolk fordi den (eller kanskje du?) er lei. Anonymous poster hash: 365d9...10b Jeg vet at jeg skrev at jeg ikke vil la han gå gjennom mer, det er riktig, men om han hadde vært så dårlig at han ikke kunne gå eller spise ig sånne ting, klart jeg hadde tatt han med til veterinær. Selvfølgelig.Men, i samråd med veterinær så ble vi enig om å gi han medisin, før vi går videre, med andre tester. Som sagt, han spiser normalt og drikker, er leken og glad men ikke 100% bra, det er han ikke. Startet i dag med å gi han Metacam kur, og på slutten av uken så tar jeg han med til kontroll. Jeg kan love deg at min hund har det veldig bra hos meg og at jeg tar meg godt av ham. HiAnonymous poster hash: 73183...2ba Uansett. En veterinær er pliktig å si i fra om det er uetisk å holde liv i hunden. Da min var syk sa de, JA, han er dårlig men vi har god tro på at han skal klare seg og bli som før derfor synes vi det er riktig å gi han en sjanse. Og han ble frisk. Ikke bry deg om dritt kommentarer. Det er veldig skremmende når et høyt elsket dyr er syk og man frykter man må avlive. Det er enda skumlere å undersøke og undersøke og ikke finne årsak. Forstår at dette har vært skremmende. Og hvis dette har det verste du har vært gjennom så forteller det at du har vært heldig her i livet og blitt skånet for mye vondt, det betyr ikke at du er idiot. At folk ikke kan forstå at folk er forskjellig. Anonymous poster hash: 57ecc...204 Et spørsmål. Hvor mye metacam gir du? Den er egentlig ikke beregnet for så små hunder. Har hørt flere gi feil dose til så små. (Veterinær har slurvet) De skal bare ha noen dråper mikstur. Les denne: http://bellaklein.no/2014/01/22/den-dodelige-dosen-av-metacam/Anonymous poster hash: 57ecc...204 Han får ca 3,5ml, det er det han veier. Han har gått på Metacam før, da han ble operert for patellaluksasjon. Anonymous poster hash: 73183...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #36 Skrevet 15. desember 2015 Dere er flinke til å skremme folk, det er sikkert. Jeg får stadig høre "ikke les på forskjellige forum på nettet, ikke stil spm, det er bare negativitet der osv..". Så dumt at jeg ikke hørte på dem. Avliving? Hav i huleste er det det snakker om?? Avlive en frisk hund? Jisses! Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #37 Skrevet 15. desember 2015 Dere er flinke til å skremme folk, det er sikkert. Jeg får stadig høre "ikke les på forskjellige forum på nettet, ikke stil spm, det er bare negativitet der osv..". Så dumt at jeg ikke hørte på dem. Avliving? Hav i huleste er det det snakker om?? Avlive en frisk hund? Jisses! Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba Er den frisk, altså? Anonymous poster hash: f28e2...c59
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #38 Skrevet 15. desember 2015 Dere er flinke til å skremme folk, det er sikkert.Jeg får stadig høre "ikke les på forskjellige forum på nettet, ikke stil spm, det er bare negativitet der osv..".Så dumt at jeg ikke hørte på dem.Avliving? Hav i huleste er det det snakker om??Avlive en frisk hund?Jisses!HiAnonymous poster hash: 73183...2ba Er den frisk, altså? Anonymous poster hash: f28e2...c59 Den er ikke døende heller. Anonymous poster hash: 73183...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #39 Skrevet 15. desember 2015 Dere er flinke til å skremme folk, det er sikkert. Jeg får stadig høre "ikke les på forskjellige forum på nettet, ikke stil spm, det er bare negativitet der osv..". Så dumt at jeg ikke hørte på dem. Avliving? Hav i huleste er det det snakker om?? Avlive en frisk hund? Jisses! Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba Drit i dem som sier det, de vet ikke bedre, nemlig. Anonymous poster hash: b2d3a...059
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #40 Skrevet 15. desember 2015 Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 13:39, said: Dere er flinke til å skremme folk, det er sikkert. Jeg får stadig høre "ikke les på forskjellige forum på nettet, ikke stil spm, det er bare negativitet der osv..". Så dumt at jeg ikke hørte på dem. Avliving? Hav i huleste er det det snakker om?? Avlive en frisk hund? Jisses! Hi Anonymous poster hash: 73183...2ba Det var jo du som spurte om råd da :-P Og frisk?? I hovedinnlegget ditt får man virkelig ikke inntrykk av at dette er en frisk hund..... Anonymous poster hash: 15363...af8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #41 Skrevet 15. desember 2015 Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 11:26, said: Anonym bruker, on 15 Dec 2015 - 08:14, said: Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden. Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI. Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus. Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0 Da kan du få et like flåsete svar som du gir. Mennesker blir syke og dør/eller gamle og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man velger å få barn. Anonymous poster hash: 2b687...163 Beklager å si det, men det er STOR forskjell på mennesker og dyr altså. Du kan umulig ha barn, slik som du skriver? Ikke anonyme over deg som svarer. Jeg er ny. Anonymous poster hash: 15363...af8 Jeg har både barn og hund, men måten vedkommende skrev på fortjener et flåsete svar. Du bør prøve å forstå hva et flåsete svar betyr, det betyr faktisk ikke at jeg mener hunder er viktigere enn dyr. Det betyr at mitt svar er like tåpelig som vedkommende som skrev kommentaren. Anonymous poster hash: 2b687...163
Gjest Antarctica Skrevet 15. desember 2015 #42 Skrevet 15. desember 2015 HI, alle skjønner at dette er trist. Jeg bare husker på noe pappa sa da hunden var blitt 15 år og ganske skrøpelig. "Det er et vippepunkt der man må bestemme seg for om hunden skal fortsette å ha det vondt bare for at jeg skal slippe å få det vondt". Hvis veterinæren har tro på at det kan kureres, så er det sikkert riktig; med mindre de bare er ute etter å loppe deg...
Etenia Skrevet 15. desember 2015 #43 Skrevet 15. desember 2015 Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden. Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI. Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus. Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0 Idiot ! Tenker du kanskje ikke burde ha dyr om du faktisk tenker slik at det BARE er et dyr !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå