Gå til innhold

Dette er det verste jeg har vært gjennom..gjelder HUND

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dere husker men i forrige uke lagde jeg en tråd om hunden min som fikk anfall og jeg ikke visste hva som feiler ham.

På fredag var jeg hos en annen vet, fordi de tablettene han andre vet ga oss ikke hjalp.

Hun sjekket ham grundig, og var nesten helt sikker på at han har hjernehinnebetennelse, men hunden måtte ta MR først, før vi går videre.

På søndag tok han MR, og svaret vi fikk fra vet igår er at han IKKE har hjernehinnebetennelse.

Det er mest sannsynlig noe med nakken hans, men da må han ta noe prøve fra nakken for å være sikker.

Siden fredag så har hunden min blitt i bedre form, fortsatt ikke helt bra, men bedre. Han spiser normalt, drikker, er leken og tilstedeværende. Vet mente at vi skulle avvente med den nakkeprøven, men heller gi han smertestillende og se hvordan det går. Hun ville veldig gjerne ha han på kontroll, men jeg sa at jeg ikke vil la han gå gjennom mer, han er utslitt, og de finner aldri ut hva det er som plager ham.

Til nå har jeg brukt 17000kr og vet fortsatt ikke hva som feiler min hund.

Fordi jeg hørte på vet, siden hun var nesten helt sikker på at det er hjernehinnebetennelse han har, så hørte jeg på henne og tok han med på MR, og det var unødvendig.

Føler at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre og hvem som kan gi meg svar på hva det er som feiler min hund. :(

Anonymous poster hash: 73183...2ba

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis dette er det verste du har opplevd, da har du vært heldig i livet....

Samtidig forstår jeg godt hvor vanskelig det må være å se hunden lide og ikke vite hva som er årsaken og dermed ikke får gjort noe med det.

Jeg husker forrige tråden din, der fortalte du at den gikk merkelig med ryggen, og nå nevner du nakken. Har du vurdert kiropraktor som behandler hund? Jeg har sett hunder gå fra veldig smertepåvirket til helt fin på en behandling hos slik. Kan være verdt å sjekke ut.

Anonymous poster hash: 56b7d...22b
Skrevet

Hvis dette er det verste du har opplevd, da har du vært heldig i livet....Samtidig forstår jeg godt hvor vanskelig det må være å se hunden lide og ikke vite hva som er årsaken og dermed ikke får gjort noe med det. Jeg husker forrige tråden din, der fortalte du at den gikk merkelig med ryggen, og nå nevner du nakken. Har du vurdert kiropraktor som behandler hund? Jeg har sett hunder gå fra veldig smertepåvirket til helt fin på en behandling hos slik. Kan være verdt å sjekke ut. Anonymous poster hash: 56b7d...22b

Akkurat nå i disse dagene så er det det verste ja..at jeg ikke vet hvordan jeg kan hjelpe min hund og hvor vondt det er å se ham lide.

Jeg nevner nakken fordi vet mente at det er kanskje noe med nakken hans.

Jeg trodde at det er noe med ryggen hans, men vet sjekket ryggen grundig og hunden reagerte ikke på at han har vondt.

Så blir ikke klok jeg! :(

Hi

Skrevet

Kan du la vet undersøke nakken da? Hvis du har forsikring på hunden kan det være lurt å sende inn papirer nå. Jeg ventet, tenkte jeg skulle samle alt som ble litt over 20 000,- med min hund, og da fikk jeg bare 10 000,- igjen for det var visst en max sum der. Sjekk det med din og send i såfall inn i to omganger. Lykke til, ikke gi deg, la de få undersøke, det kommer et svar tilslutt. Kanskje vet kan hjelpe å finne en som kan behandle hvis det er nakke/rygg som trenger kiropraktor?

Anonymous poster hash: 9e2a1...f56
Skrevet

Man vet ikke hvilke tester som er unødvendig før man tar dem. Og hvis testen ikke viser noe, har man hvertfall utelukket noe.

Jeg ville fortsatt med tester til de fant ut hva som er galt. Vet ikke hvordan du kan si at de aldri finner det ut? Det vet da ikke du. Kanskje de har utelukket det mest sannsynlige og nå ser etter noe mindre sannsynlig.

Hvis du ikke vil ha flere prøver, må du kunne tilby hunden god livskvalitet med de plagene den har. Dvs smertestillende, fysioterapi, o.l. Men uten diagnose er det litt ullent å behandle med noe som helst. 

Skrevet

Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden.

Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI.

Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus.

Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr.

Anonymous poster hash: a429f...0e0

Annonse

Skrevet

Verste du har vært gjennom? Du er sinnssykt heldig. Om dette er det verste du har vært gjennom. Samtidig så kommer livet ditt til å bli ufattelig vanskelig for deg i fremtiden.

Misforstå meg rett, jeg har hatt og mistet dyr og måtte ta tøffe avgjørelser om avliving flere ganger. Men verste jeg har vært gjennom? NEI.

Det var å miste mormor, miste babyen i magen, være alvorlig syk og innlagt på sykehus.

Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0

Men herregud da! Les før du svarer.

Jeg skrev at det er det verste jeg har vært gjennom NÅ. Altså NÅ NÅ NÅ NÅ!

Fått det med deg nå?

Herlighet!

Skrevet

Det er faktisk bare et dyr. De blir syke og dør, alle som en. Det er noe man må takle når man får dyr. Anonymous poster hash: a429f...0e0

Og nei, det er ikke BARE et dyr, kanskje for deg men ikke for meg.

Trist det du har opplevd, føler med deg.

Har også opplevd å miste begge besteforeldrene, hatt sa 8 ganger og sliter psykisk nå pga det, opplevd utroskap og blitt slått, men jeg sier ikke det til alle. Akkurat nå er dette det verste, at jeg ikke vet noe som helst.

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du har brukt 17.000 på et sykt dyr som ikke kan kureres, tror jeg vel du selv vet hva som er neste post nå?

Skrevet

Slutt å kommenter på reaksjonene til hi.

Hva feiler det noen av dere?

Klart hun er lei seg, klart, om ikke det er noe annet alvorlig i livet hennes nå, er dette det tøffeste, uten at det gjør henne svak eller dårlig rustet for hva som kan komme sener.

God bedring til hunden din hi, forferdelig når dyrene våre har det vondt og de ikke kan fortelle selv hvor de har vondt, eller hvor vondt de har det :(

Anonymous poster hash: 65d95...527

Skrevet

Hvis du har brukt 17.000 på et sykt dyr som ikke kan kureres, tror jeg vel du selv vet hva som er neste post nå?

Du kunne latt være å kommentere.

Tulling!

Skrevet

Slutt å kommenter på reaksjonene til hi.

Hva feiler det noen av dere?

Klart hun er lei seg, klart, om ikke det er noe annet alvorlig i livet hennes nå, er dette det tøffeste, uten at det gjør henne svak eller dårlig rustet for hva som kan komme sener.

God bedring til hunden din hi, forferdelig når dyrene våre har det vondt og de ikke kan fortelle selv hvor de har vondt, eller hvor vondt de har det :(Anonymous poster hash: 65d95...527

Takk.

Skrevet

Den var stygg Pashla!

Greit å være realist, men viktigst av alt er det å være et medfølende menneske...

Anonymous poster hash: 65d95...527

Annonse

Skrevet

Om MR er tatt er vel svulst også utelukket?

Jeg har hatt hund hele livet, og mamma driver oppdrett av hund (hun har akkurat nå 3 stykker) så jeg har sett litt av hvert når det kommer til sykdom hos hund også. Når du skrev det første innlegget tenkte jeg svulst på hjernen, men det har du kanskje nå fått utelukket?

En annen sykdom som kan gi "rare" symptomer er borelia, hunder kan bli veldig syke etter flåttbitt de også...

Jeg synes du skal la veterinæren ta de nødvendige undersøkelsene, det koster å finne svar, men du kan ikke si MR var unødvendig for det er slik man finner riktig diagnose. Man synser og tror utfra symptomer også tar man tester for å bekrefte eller utelukke.

Bare vær veldig oppmerksom på hundens reaksjoner nå, selv den kjærligste og tryggeste hund kan reagere veldig uventet på smerter og ubehag. Vi hadde en hund som fikk svulst på hjernen og den ble plutselig litt aggressiv, han hadde jo smerter og tålte ikke at noen tok på han uten å knurre, han måtte dessverre avlives (og det var en stor sorg).

Anonymous poster hash: 64293...877
Skrevet

Om MR er tatt er vel svulst også utelukket? Jeg har hatt hund hele livet, og mamma driver oppdrett av hund (hun har akkurat nå 3 stykker) så jeg har sett litt av hvert når det kommer til sykdom hos hund også. Når du skrev det første innlegget tenkte jeg svulst på hjernen, men det har du kanskje nå fått utelukket? En annen sykdom som kan gi "rare" symptomer er borelia, hunder kan bli veldig syke etter flåttbitt de også... Jeg synes du skal la veterinæren ta de nødvendige undersøkelsene, det koster å finne svar, men du kan ikke si MR var unødvendig for det er slik man finner riktig diagnose. Man synser og tror utfra symptomer også tar man tester for å bekrefte eller utelukke. Bare vær veldig oppmerksom på hundens reaksjoner nå, selv den kjærligste og tryggeste hund kan reagere veldig uventet på smerter og ubehag. Vi hadde en hund som fikk svulst på hjernen og den ble plutselig litt aggressiv, han hadde jo smerter og tålte ikke at noen tok på han uten å knurre, han måtte dessverre avlives (og det var en stor sorg). Anonymous poster hash: 64293...877

Vet sa at MR bildene var fine og det neste hun tror at det kan være er noe med nakken,men siden han er i bedre form så sa hun at vi heller avventer litt og starter med smertestillende først, så tar det det derfra.

Han er litt bedre enn han var forrige uke, er leken og alt bortsett fra at han fortsatt er stiv i kroppen, og særlig på morgenen pleier det å komme et lite skrik hvis jeg tar på han, men ellers om dagen er han i fin form. Nå ligger han faktisk på ryggen og snorker.

Det vil sikkert hjelpe litt med smertestillende medisin, så tar vi det derfra.

Hi

Skrevet

Hvis jeg husker riktig er dette en relativt gammel, liten hund av en rase som er "feilavlet" slik at en har en del naturlige medisinske roblemer.

Hvis den har det bra nå ville jeg ikke gjort noe spessielt mer. Om den lider ville jeg avlivet nå. 17.000,- er mer etter min mening mer enn nok å bruke på undersøkelse av en hund som sannsynlig vis uansett ikke kan leve mange år til.

Anonymous poster hash: 4c2d2...ee8
Skrevet

Hvis jeg husker riktig er dette en relativt gammel, liten hund av en rase som er "feilavlet" slik at en har en del naturlige medisinske roblemer.Hvis den har det bra nå ville jeg ikke gjort noe spessielt mer. Om den lider ville jeg avlivet nå. 17.000,- er mer etter min mening mer enn nok å bruke på undersøkelse av en hund som sannsynlig vis uansett ikke kan leve mange år til. Anonymous poster hash: 4c2d2...ee8

Atte Hæ?

Min hund er en pomeranian som er 6 år.

Skrevet

Hvis jeg husker riktig er dette en relativt gammel, liten hund av en rase som er "feilavlet" slik at en har en del naturlige medisinske roblemer.Hvis den har det bra nå ville jeg ikke gjort noe spessielt mer. Om den lider ville jeg avlivet nå. 17.000,- er mer etter min mening mer enn nok å bruke på undersøkelse av en hund som sannsynlig vis uansett ikke kan leve mange år til. Anonymous poster hash: 4c2d2...ee8

Atte Hæ?

Da er den litt yngre en jeg husket. Du må jo selv velge hvor mange undersøkelser du vil la den gå gjennom o hvor mye penger d vil bruke, men jeg ville sakt stopp der dere er nå. Selv om dere skulle finne ut hva problemet er e det ikke sikkert et er noe å gjøre med det.

Anonymous poster hash: 4c2d2...ee8

Skrevet

Atte Hæ?

Nå har ikke jeg lest den andre tråden din, men har skjønt at det dreide seg om et anfall. Det var ikke bare et epileptisk anfall da? Men i og med at du har brukt 17.000 hos dyrlege så antar jeg at det raskt ble utelukket. Har selv en pom på 6 år med epilepsi.

Anonymous poster hash: cbc8e...373

Skrevet

Atte Hæ?Min hund er en pomeranian som er 6 år.Anonymous poster hash: 73183...2ba

Nå har ikke jeg lest den andre tråden din, men har skjønt at det dreide seg om et anfall. Det var ikke bare et epileptisk anfall da? Men i og med at du har brukt 17.000 hos dyrlege så antar jeg at det raskt ble utelukket. Har selv en pom på 6 år med epilepsi. Anonymous poster hash: cbc8e...373

Stemmer det med anfall. Vet utelukker det, fordi han ikke ristet etter anfallet eller under anfallet.

Det skjedde på et sekund og han ville bare opp å stå og kunne ikke stå ordentlig på beina før det hadde gått et par timer.

Og at han lente hele tiden mot høyre siden, trodde vet at det er hjernehinnebetennelse, noe vi fikk avkreftet.

Skrevet

Har du forsikring på hunden? Da må du ihvertfall snakke med forsikringsselskapet. De vanligste forsikringene dekker vetrinærutgifter opp mot 30.000 kr.

Jeg synes heller ikke MR var bortkastet. Da vet du hva som kan utelukkes, og at du prøver det du kan for hunden.

Hvis vet tror det er nakken er det sikkert smart å forsøke en periode med smertestillende og betennelsesdempende medisin. Vår forrige hund gikk på dette over en ganske lang periode, og det var få bivirkninger. Vi hadde også god effekt av akupunktur og bassengtrening, men det er dyrt i lengden.

Lykke til, håper dere finner ut av det!

Skrevet

Vet ikke om dere husker men i forrige uke lagde jeg en tråd om hunden min som fikk anfall og jeg ikke visste hva som feiler ham.

På fredag var jeg hos en annen vet, fordi de tablettene han andre vet ga oss ikke hjalp.

Hun sjekket ham grundig, og var nesten helt sikker på at han har hjernehinnebetennelse, men hunden måtte ta MR først, før vi går videre.

På søndag tok han MR, og svaret vi fikk fra vet igår er at han IKKE har hjernehinnebetennelse.

Det er mest sannsynlig noe med nakken hans, men da må han ta noe prøve fra nakken for å være sikker.

Siden fredag så har hunden min blitt i bedre form, fortsatt ikke helt bra, men bedre. Han spiser normalt, drikker, er leken og tilstedeværende. Vet mente at vi skulle avvente med den nakkeprøven, men heller gi han smertestillende og se hvordan det går. Hun ville veldig gjerne ha han på kontroll, men jeg sa at jeg ikke vil la han gå gjennom mer, han er utslitt, og de finner aldri ut hva det er som plager ham.

Til nå har jeg brukt 17000kr og vet fortsatt ikke hva som feiler min hund.

Fordi jeg hørte på vet, siden hun var nesten helt sikker på at det er hjernehinnebetennelse han har, så hørte jeg på henne og tok han med på MR, og det var unødvendig.

Føler at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre og hvem som kan gi meg svar på hva det er som feiler min hund. :(

Har ikkje du forsikring? Detta vil koste deg fletta no dersom ikkje forsikring.

Anonymous poster hash: be2e0...8e7

Skrevet

Har du forsikring på hunden? Da må du ihvertfall snakke med forsikringsselskapet. De vanligste forsikringene dekker vetrinærutgifter opp mot 30.000 kr.

Jeg synes heller ikke MR var bortkastet. Da vet du hva som kan utelukkes, og at du prøver det du kan for hunden.

Hvis vet tror det er nakken er det sikkert smart å forsøke en periode med smertestillende og betennelsesdempende medisin. Vår forrige hund gikk på dette over en ganske lang periode, og det var få bivirkninger. Vi hadde også god effekt av akupunktur og bassengtrening, men det er dyrt i lengden.

Lykke til, håper dere finner ut av det!

Takk.

Hunden min er forsikret inntil 20.000, det er grensen deres.

Prøver med smertestillende først så får vi se.

Skrevet

Er det tatt MR-bilder av hodet?

Min hadde slike anfall og det viste seg det var en hjernesvulst.

Jeg mener virkelig ikke å skremme deg altså.

Anonymous poster hash: 57ecc...204

Skrevet

Er det tatt MR-bilder av hodet?

Min hadde slike anfall og det viste seg det var en hjernesvulst.

Jeg mener virkelig ikke å skremme deg altså. Anonymous poster hash: 57ecc...204

Ja, det ble tatt MR av hodet og alt sto bra til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...