Gå til innhold

ting og alt annet

Anbefalte innlegg

Magen min er så oppblåst omg! Skulle tro jeg var 4 mnd på vei... men er bare 4 +5 :nissegutt: Men det er greit, kan bare skylde på at jeg er gravid. Da er det lov å være litt smårund.

Jeg er så trøtt hele tia. sover vel 13 timer hver natt.... men er litt deilig og sove også da. Legen min henviste meg til tidlig ul i uke 8 for og sjekke at alt var ok. Jeg har vært engstelig på om alt er bra med den lille bebisen, så blir godt og sjekke :D

Når er det ´lov´ og begynne å kjøpe ting? mnd 5? haha, føler at man ikke kan kjøpe noe for tidlig i tilfelle noe går galt. Men heller ikke for sent hvis bebisen bestemmer seg for og komme tidlig. Da får man plutselig dårlig tid. Hva syntes dere?

Har dere den hvite utfloden ALLE snakker om? :danse: Jeg er som sagt bare 4 +5, og fra el og til den 11 des så hadde jeg absolutt null utflod... wtf, jaja tørr ørken ble det da. Men plutselig kom det :briller: Er bittelitt gul aktig også, men det er vel normalt. Hva med dere?

Også var det puppene da... Stakkars, de har det så vondt om dagen. vokser og strekker seg. Jeg har fått betydelig større pupper på disse 4 ukene, og mer og mer vondt hver dag! 2 dager etter el begynte jeg med bare såre og ømme nipler. Rundt 8 dpo ble det hele puppen vond.... og nå kan jeg nesten ikke ligge på siden om natten, eller gå uten bh. Gjør så innmari vondt... :sjokkert: Men det er et godt tegn at ting skjer ihvertfall! Noen fler med såre pupper???

Morgenkvalme ja... den fikk jeg kjenne litt på her om dagen. Rakett kvalm med en gang bena traff gulvet ved sengekanten. Hvaaaaa skjer? Rakk egentlig ikke og få opp øynene før jeg var i panikk kvalme modus. Rett ut av senga, ut på sofaen med tv og cola. Det roet seg heldighvis ned etterhvert. Er bare litt småkvalm innomellom men ikke noe store greier. Er jo tidlig enda til og få skikkelig kvalme. Er ikke det rundt uke 6 da?

Tisse, tisse, tisse,,, Jepp det tar aldri slutt. Har jeg virkelig drukket så mye? Ehhh ja? Et par dagen nå nylig så har tisse trangen forsvunnet... dette syntes jeg var merkelig. Ble nesten litt bekymret, men det er vel normalt det også som alle de andre ´normale´ tingene som skjer med en gravid hormonell kropp :sjarmor:  Idag derimot, har jeg tisset endel i forhold til de siste 3 dagene. Tisser dere ofte? hvem uke er dere i? 

Dette er min graviditetstest fra 7 dpo: (jeg brukte bootz apotek)

Veldig svak strek, men den er der:D

12342815_10153656876770943_7131866067048

Og dette er 8 dpo med cb digital:D

12308605_10153657420410943_3802329205767

Noen andre med g tester eller noe å dele? eller noe dere lurer på? Vi er vel alle her for og hjelpe hverandre gjennom denne fantastiske/merkelige/frustrerende reisen? :blomst:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144251427-ting-og-alt-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 8+1 i dag, og er mest plaget av ettermiddagskvalme.

Jeg starter dagen helt fin, og blir kvalmere for hver time som går. Kommer meg gjennom arbeidsdagen (ingen vet noe), men fra kl 16-17 er jeg et vrak. Da ligger jeg enten rett ut på sofaen eller i senga. I går var jeg kvalm fra 16 og fram til 02! Lite søvn, og trøtt på jobb!

Sist jeg var gravid var jeg også mest plaget om kvelden, men i mindre grad enn nå.

Puppene er ikke vonde, og har heller ikke vokst. Det gjorde de ikke i sist svangerskap heller.

Jeg er stuptrøtt hele tiden, skulle bare ønske jeg fikk sove.

Har foresten sett et bankende hjerte på UL (7+5), og det var helt fantastisk. :)

Anonymous poster hash: da02f...638

Jeg starter dagen helt fin, og blir kvalmere for hver time som går. Kommer meg gjennom arbeidsdagen (ingen vet noe), men fra kl 16-17 er jeg et vrak. Da ligger jeg enten rett ut på sofaen eller i senga. I går var jeg kvalm fra 16 og fram til 02! Lite søvn, og trøtt på jobb!

Sist jeg var gravid var jeg også mest plaget om kvelden, men i mindre grad enn nå.

Puppene er ikke vonde, og har heller ikke vokst. Det gjorde de ikke i sist svangerskap heller.

Har foresten sett et bankende hjerte på UL (7+5), og det var helt fantastisk. :)

oooh... kvalme er ikke noe godt:( Håper dette blir bedre over tid<3 (helst litt fort!)  Er ikke lett og få i seg mat eller gjør noe som helst med kvalme på skulderen. 

Så koselig å se et bankende hjerte! jeg gleder meg utrolig mye til og komme på min ul i uke 8:) Håper på en levende liten bebis.

Har du forsten prøvd ingefærtabletter? mot kvalme :) 

Vi begynte å kjøpe ting fra vi fikk positiv test. Begynte med litt småting, bare litt klær og noen leker. Er 10 uker nå og er ferdig med alle de store innkjøpene - vogn, bilstol, seng, osv. Mangler fremdeles en del småting, men vi så ingen grunn til å vente. Selv om det skulle gå galt, holder tingene seg til neste gang.

For meg var kvalmen og trøttheten verst i uke 5 og 6, etter det ga den seg litt etter litt og jeg har nesten ikke noen symptomer lenger (men har sett hjerteslag i uke 6 og 8, og skal på UL igjen om et par dager)

Jeg begynte å kjøpe ting før jeg ble gravid 😊 mistet forrige gang jeg var gravid (altså etter jeg hadde begynt å kjøpe ting). Man blir trist i utgangspunktet når slikt skjer, men at det sto noen barneting på boden spilte egentlig ikke noe rolle 😊 nå er jeg gravid igjen, torsdagen er jeg i uke 10. Har allerede vugge, barnevogn og litt annet utstyr. Veldig glad for at jeg har begynt! Er dyre ting så greit å spre det litt utover.. i januar er det sikkert en god del tilbud så da blir det sikkert også handelt en del. Skal på ul i jan så håper på å få vite kjønn da 😊😊

Ellers når det kommer til kvalme varierer det fra dag til dag. Brystene har vokst, men det er hovedsakelig nipplene som er såre (noe helt ekstremt!). 😊

Annonse

Er i uke 8 og formen er foreløpig fin, sliten etter en dags jobbing, men det skulle jo bare mangle :)

Har to barn fra før, så trenger ikke å kjøpe så mye. Blir vel ny vogn og bilsete :)

Føler meg også sinnsykt oppblåst, nesten flaut :)

Ser det er flere som har vært på tidlig UL, hvorfor ? Jeg også vill :)

Er i uke 8 og formen er foreløpig fin, sliten etter en dags jobbing, men det skulle jo bare mangle :)

Har to barn fra før, så trenger ikke å kjøpe så mye. Blir vel ny vogn og bilsete :)

Vær nå sjeleglad for at du er blant de som ikke trenger tidlig ultralyd ;-) vi som får tilbud om det er som regel i en eller annen risikosone. For meg er det pga habituelle diagnose.

Anonymous poster hash: 72491...af4

Vær nå sjeleglad for at du er blant de som ikke trenger tidlig ultralyd ;-) vi som får tilbud om det er som regel i en eller annen risikosone. For meg er det pga habituelle diagnose. Anonymous poster hash: 72491...af4

Jeg er virkelig sjeleglad for at jeg ikke trenger tidlig UL. Jeg bare lurte, derfor spurte jeg.

Vær nå sjeleglad for at du er blant de som ikke trenger tidlig ultralyd ;-) vi som får tilbud om det er som regel i en eller annen risikosone. For meg er det pga habituelle diagnose. Anonymous poster hash: 72491...af4

Jeg er virkelig sjeleglad for at jeg ikke trenger tidlig UL. Jeg bare lurte, derfor spurte jeg.

Jeg kontaktet gynekolog privat. Betalte selv. Var nysgjerrig, og også nervøs (følte meg ikke gravid).

• 2 uker senere...

Annonse

Hei jeg er 7+6 i dag og kvalmen har våre med meg fra ca 4 uke men, økte på i omfang for 1 uke siden. Den går som i bølger hele døgnet sukk. Har også økt på med hodepine enkelt morgener. Og tissing har det våre mye av.

Puppene verket når jeg var 3-4 uker på veg, men når er de OK i grunnen. Mulig pga jeg enda ammer kommende storesøster :D

Ellers så skal jeg på 1.sv.kontroll 6.januar og privat ul. 12.januar.

4 i nærmeste familie vet om lille i magen da jeg har våre så ufattelig dårlig at jeg hadde ikke sjangs til, og holde det skult. Omtrent låge på sofaen i en uke mens vi var bortreist på besøk.

Endret av Lykkebaby♡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...