Baremeg Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Gruer meg veldig. 6 åringen skal trekke en jeksel imorgen. Hun hadde begynende hull for over 1 år siden. Istedet for å kalle hun inn noen måneder etter, ble vi kalt inn nesten 1.5 år etter. I mellomtiden har hullet blitt så stort at tanna må trekkes. Er forbanna på manglende oppfølging og gruer meg veldig på hvordan det skal gå. Noen med erfaringer?
anonomous Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Hvorfor har ikke du purret på tannlegen selv når dere har visst om hullet?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Gruer meg veldig. 6 åringen skal trekke en jeksel imorgen. Hun hadde begynende hull for over 1 år siden. Istedet for å kalle hun inn noen måneder etter, ble vi kalt inn nesten 1.5 år etter. I mellomtiden har hullet blitt så stort at tanna må trekkes. Er forbanna på manglende oppfølging og gruer meg veldig på hvordan det skal gå. Noen med erfaringer? Det at du ikke selv har etterlyst ny time som foreldrer overrasker meg mest.. Det er ikke tannlegen sin feil at hullet er blitt større! Det er foreldrene sin forbanna plikt å passe på at tennene er skikkelig børstet hver eneste dag, det er du som bør være forbanna på deg selv som lot det gå så langt som til trekking av tann.. Stakkar liten! Men dette gjør tannlegene dessverre altfor ofte, barna blir tatt godt imot på kontoret. Så bare ta en telefon ned og forhør deg hvordan du kan forberede trekningen best mulig for barnet ditt før dere kommer. Og vær ydmyk! Anonymous poster hash: bcad3...405
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Har en på 5 år som skal trekke tann i januar. Vet ikke så mye om hva som skjer men regner med det går bra. Tror de får noe beroligende, men er ikke helt sikker. Min skal trekke pga en ekstra tann som ligger over fortann og sperrer for den. En så kalt tapp tann. Anonymous poster hash: a7daf...a46
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har en treåring som må trekke to jeksler etterhvert, og det kommer til å skje under lett narkose på sykehuset. Han har en kronisk sykdom og går på veldig mye medisiner samt at han er født med lite emalje på tennene. Vi pusser og pusser, bruker tanntråd, fluorskyll, og tar alle forholdsregler, men jekslene går i oppløsning fra innsiden. Han har også dårlige negler og hår. Tipper folk som ikke vet om disse årsakene hever bryna og tenker sitt når de ser en treåring trekke to-tre jeksler. Brødrene er 9, 11 og 15, og ingen har hatt hull, bare så det er sagt. Anonymous poster hash: d5156...7b2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 bwgynnende hull kaller tannleger 2ere. Hull er 3ere. Toere skal følges med, det kan gå riktig seint ned utviklingen. Noen ganger stopper de opp med godt renhold og fluor. 2ere gir de knapt beskjed om! Vi har hatt noen 2ere på gutten vår. De rensket opp, etter påtrykk fra oss, og lakket oppå. Fikk jo helt panikk når jeg hørte "begynnende hull". Snakket da med min tannlege, som forklarte meg dette, og sjekket over ungene. Vi pusser tennene til begge. Eldste gutten har/hadde flere 2ere. Samme renhold. Han mente at mat- og drikkevaner er avgjørende. Hyppig spising og drikking er mer skadelig enn ikke et fullgodt renhold. Konstant syreangrep. Ekdstegutten er en knasker. Gjerne st han tar en tygge skive fra skorpa som ligger igjen på frokost tallerken før han går ut føra om morningen etc. Så 2ere kan forsvinne av seg selv. De utvikler seg videre om det er mye småspising og drikking mellom måltider, eller dårlig renhold. Er det hull i en melketann er det ikke krise, de er lett å trekke. Men det må jo bedøves, og den nålen er både vond og skummel. Vi måtte trekke to melketennene pga plassmangel for nye tenner og behov for tannregulering. Fikk noe som heter "dormicum", måtte møte en halvtime før. Da gikk det veldig fint. Hadde det ikke vært for tannregulering og ekstra tannlege besøk hadde ikke 2erene blitt fanget opp før eventuelt hull hadde utviklet seg. Med din erfaring anbefaler jeg hyppigere kontroller. Spør og grav. Anonymous poster hash: 48c4c...7fc
Baremeg Skrevet 14. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2015 Takk til dere med konstruktive svar. Skal ikke bruke langt tid på å forsvare meg til deg ene, men skal si at her pusses det, brukes tanntråd og fluor. Noen barn kan være medfødt med svakere tannemalje. Satser på at det skal gå bra.
MarianeA Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Min datter måtte trekke to tenner da hun var fem år. Grudde meg veldig,men det gikk helt fint. Hun synes ikke det gjorde vondt med bedøvelsen engang.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Min knakk 2 fortenner i badekaret da det ble litt for vilt leking, 20 måneder gammel. Den ene knakk høyt slik at rota lå fri, den andre kunne kanskje reddes. Tannlegen vi var hos var en fra den gamle garden jeg trodde hørte fortiden hen. Vi skulle tviholde ungen mens han trakk... Eh, nei takk. Vi kontaktet sykehuset istedet, da fikk han en lett narkose, ene tann ble trukket og den andre slipte de så fint at den overlevde helt til nye tann kom. Anonymous poster hash: 28047...469
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Min har trukket to, en da han var 6 og en da han var 8. Ikke gjør det til noe skummelt, så er det ikke noe problem. Han har fått bedøvelse, gapt,tannlegen har tar ut tanna,ferdig. Ingen hyling, grining el. Du som forelder er med på å avgjøre om det blir en grei eller en skummel opplevelse. Anonymous poster hash: 278b3...0c5
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Gruer meg veldig. 6 åringen skal trekke en jeksel imorgen. Hun hadde begynende hull for over 1 år siden. Istedet for å kalle hun inn noen måneder etter, ble vi kalt inn nesten 1.5 år etter. I mellomtiden har hullet blitt så stort at tanna må trekkes. Er forbanna på manglende oppfølging og gruer meg veldig på hvordan det skal gå. Noen med erfaringer? "Istedet for å kalle inn HENNE....." Lær deg hun/henne. Hvorfor har du ikke purret på tannlegen? Stakkars unge. Dette er jo din skyld. Anonymous poster hash: d8c68...12e
Baremeg Skrevet 14. desember 2015 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2015 Ja der kom rettelsepolitiet som skal rette på utledningen... Ups det var visst feil å si for nå får jeg høre hvordan kun utenlandske barn får hull i tennene.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Datteren min trakk en tann når hun var 5 år. Gikk kjempe fint. Fikk bedøvelse og kjente ingenting. Anonymous poster hash: af06c...432
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 Ja der kom rettelsepolitiet som skal rette på utledningen... Ups det var visst feil å si for nå får jeg høre hvordan kun utenlandske barn får hull i tennene. Du sitter på rumpa og venter på tannlegen? Hullet i jeksel en til ungen din blir større? Hva med å ringe, be om time om et myyyye tidligere tidspunkt? Anonymous poster hash: d8c68...12e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Takk til dere med konstruktive svar. Skal ikke bruke langt tid på å forsvare meg til deg ene, men skal si at her pusses det, brukes tanntråd og fluor. Noen barn kan være medfødt med svakere tannemalje. Satser på at det skal gå bra. Men du tok ikke kontakt med tannlegen selv når du visste barnet hadde hull. Du må jo ha sett hullet bli større? så lenge tannen nå må trekkes er det for meg ufattelig at du ikke har fulgt med selv.. Det er ikke årsaken til at det ble hull jeg er ute etter å ta deg for, det finnes flust av årsaker, men det er fordi du sier du er forbanna på TANNLEGEN som ikke innkalte til ny time før 1,5 år etter påvist hull! Våkn opp for svarte! Det er ditt barn det går utover! Tiltaksløse foreldre får meg til å se savrt, og iallfall de som skylder på alle andre! Anonymous poster hash: bcad3...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå