Gå til innhold

Hva skal til for å få jerntilskudd intravenøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å ha kronisk lavt her. Begynte for 3 år siden sa jeg var gravid. Jernlager på 4. Klarte etter 2 år med nivåer på under 10, svimmel, slapp og trøtt å karre meg opp på 18. Legen mente jeg skulle slutte med tilskudd, siden jeg var innenfor normalverdi. Nå har jeg gått med lavt jern lenge igjen. Og er så lei. Vet at det tar 6-10 uker før jeg får effekt av tabletter. Kan jeg be om intravenøst? Det er kun jernlager ikke lav blodprosent.

Anonymous poster hash: 7c130...82c

Skrevet

Jeg hadde 0 i jernlager, og blodprosent på 6,9 Jeg fikk ikke.. Jeg mener enda at jeg burde hatt blodoverføring! Jeg var sengeliggende og tok fire duroferon daglig.

Gravid.

Anonymous poster hash: 51848...a4b

Skrevet

Vil ikke tro du får det på det grunnlaget.

De med crohns og av og til uc får det.

Anonymous poster hash: 7f043...04a
Skrevet

Jeg har crohns og får alltid jern intravenøst.

Du må rett og slett høre med legen din.

Anonymous poster hash: d3a45...dec

Skrevet

Jeg fikk etter fødsel pga stort blodtap. 2 poser intravenøst hver dag i 3 dager.

Skrevet

Jeg fikk heller ikke med tomme lager og blodprosent i underkant av 7.

Burde fått det. Besvimte lett

Etter fødsel.

Så jeg vet ikke egentlig

Anonymous poster hash: 90ba5...7ca

Skrevet

Flytende jerntilskudd virker raskere enn tabletter, og det er midlere mot magen. Jeg har vært fornøyd med Floradix formula.

Jeg hadde også 7 etter fødsel, og måtte til slutt mase meg til en blodprøve og deretter tilskudd på barsel. Det var ingen som tenkte på å sjekke jernet på en som nettopp hadde født og mistet MYE blod! Gikk rundt i svime i flere mnd pga det var så lavt.

Anonymous poster hash: 3016f...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...