Gå til innhold

Tette eggledere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok den på fredag. Helt ærlig, så gjorde det egentlig ganske så vondt. Men kjempe glad jeg tok bildet og fikk se at alt var i orden. Gøy å se på bildet, egglederne så ut som to følehorn og resten liknet en renessansehatt.

Smertene gikk over i en fei, noen merker ingenting, totalt kanskje 5 min med smerter. Var der i en time, men kun til observasjon og for å se at jeg ikke besvimte eller ble dårlig.

Pust godt og du er vipps ferdig i en fei, ikke vær stresset, alt av evt vondter er forbigående.

Lykke til, og krysser fingre for to åpne rusjebaner;).

Takk for svar😊

Uff, ja da er det bare å bite tenna sammen og puste godt. Begynner å bli lei alle disse ubehagelige gyn. undersøkelsene, men finner de ut hvorfor jeg ikke blir gravid er det jo verdt det! Merkelig at man gruer seg like mye hver gang, ble konisert for noen mnder siden.. Skulle tru man vart litt "kurert"..hehe..

Fikk du svar med en gang? Alternativene nå er pergotime eller ivf, så blir en veldig avgjørende og spennende undersøkelse..😊

Takk for svar

Uff, ja da er det bare å bite tenna sammen og puste godt. Begynner å bli lei alle disse ubehagelige gyn. undersøkelsene, men finner de ut hvorfor jeg ikke blir gravid er det jo verdt det! Merkelig at man gruer seg like mye hver gang, ble konisert for noen mnder siden.. Skulle tru man vart litt "kurert"..hehe..

Fikk du svar med en gang? Alternativene nå er pergotime eller ivf, så blir en veldig avgjørende og spennende undersøkelse..

Enig, mange runder man skal igjennom.

Trodde det skulle bli en enkel sak å få et lite nurk.

Svaret kom umiddelbart, kunne se det selv t.o.m

Jeg tar også pergotime evt ivf neste gang dvs jan/feb.

Håper det klaffer i denne pp-pausen.( egentlig lite pause fordi jeg følger jo opp med hsg osc.)

Masse lykke til

Ja, det trodde jeg også! Var forberedt på at det kunne/skulle ta litt tid, men ikke at det skulle bli så vanskelig.. Når det er sagt har det hvertfall gått kule på kast etter at vi startet med utredning, startet for en drøy mnd siden og jammen har de rukket mye på den mnden. Så føler hvertfall at oppfølgingen er god😊

Så gøy, da kan det jo bli litt artig oppi det ubehagelige. Dersom det er postivt svar hvertfall. Krysser fingrene for det, og håper det klaffer for deg nå også!😊

Masse lykke til til deg og!

Vi er priviligerte som bor i et land der man tilbys god oppfølging!

Så bra at dere har fått god hjelp så tidelig.

Ja, du kan gru glede deg litt, og om det er noe tett så kan jo selve kontrastvæsken hjelpe til med utblokkering!!!

Vi krysser fingre for 2016!!!

Nå må jeg dra, skal faktisk til Gyn (så mye for pause)

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg er ganske ny som prøver. Har gått 2,5 år uten prevensjon, men lurer på om det er noe annet enn gynekologisk undersøkelse jeg må ta før jeg kan sjekke om jeg har tette eggledere. Jeg har også tatt blodprøve og sjekket hormonnivået og at jeg har hatt eggløsning.

Oppdatering: jeg ble gravid en uke etter denne undersøkelsen;). Fikk først en vanlig rekvisisjon av fastlegen min- Jeg ringte selv til Rikshospitalet mensdag 1- de rådet meg videre til sykehuset i Ringerike. De var kjempe hjelpsomme og fikk ordnet time dag 10 ble gravid ca dag 17... Lykke til!

Oppdatering: jeg ble gravid en uke etter denne undersøkelsen;). Fikk først en vanlig rekvisisjon av fastlegen min- Jeg ringte selv til Rikshospitalet mensdag 1- de rådet meg videre til sykehuset i Ringerike. De var kjempe hjelpsomme og fikk ordnet time dag 10 ble gravid ca dag 17... Lykke til!

Så artig!! Gratulerer!! Krysser fingrene for likt utfall😍 Har fortsatt ikke fått time, men regner med det kommer innkalling i løpet av denne uka😊 Endret av Solan85

Så artig!! Gratulerer!! Krysser fingrene for likt utfall😍 Har fortsatt ikke fått time, men regner med det kommer innkalling i løpet av denne uka😊
Tusen takk! Det er veldig koselig at det funket!!! Nå satser vi på samme resultat for deg🍀 Om det gjør vondt så må du bare tenke at det er verdt det😬 Tvi tvi, og det hadde vært fint å høre hvordan det gikk etterpå🤗 Alt hell til deg!

Så artig!! Gratulerer!! Krysser fingrene for likt utfall😍 Har fortsatt ikke fått time, men regner med det kommer innkalling i løpet av denne uka😊
Tusen takk! Det er veldig koselig at det funket!!! Nå satser vi på samme resultat for deg🍀 Om det gjør vondt så må du bare tenke at det er verdt det😬 Tvi tvi, og det hadde vært fint å høre hvordan det gikk etterpå🤗 Alt hell til deg!

Ja, det ville vært helt fantastisk😄 Skal oppdatere her når jeg har hatt timen😉

Annonse

Aner ikke, men jeg har hatt veldig regelmessig syklus så lenge jeg kan huske- El sånn ca rundt fullmåne og mensen på nymånen- 29-31 dagers syklus- Lillesøster hadde tett livmormunn når hun skulle sette inn spiral for en mnd tid siden, hun har hatt regelmessig syklus... Noen mnd har hun blødd veldig lite og mest spotting.. Hun hadde strengt tatt nesten ikke trengt prevensjon så tett var åpningen.. Men via et kateter ble den åpnet uten operasjon.. Veldig vondt visst nok. Men nå er "systemet" i orden. Er veldig overrasket over alle små ting som kan hindre graviditet.. Lærte ingenting om dette på skolen. Har stort sett lært om hvordan beskytte seg mot å bli gravid🙃 Nå har jeg fått øyne opp for alt som kan hindre full klaff, Eks uten passasje kan man jo prøve i flere år uten hell. Har veldig troen på at man bør få undersøkes så fort man ikke har blitt gravide i løpet av noen mnd tid- Noen behandlingstiltak og vips klaffer det! Min favoritt er selvsagt hsg røntgen, en klar vinner for vår del!! Solan85: jeg har så god følelse på at det klaffer for deg etter Hsg.. Heia heia!!!

Ja, det jammen mye som skal klaffe som man ikke tenker over.. Men okej, da kan det kanskje være det som er problemet allikevel da. Har tenkt at det virker så usannsynlig, siden mensen er veldig regelmessig. Spennende blir det! Venter utålmodig på innkalling😉

Og håper virkelig du har rett!! Syns denne ventetida begynner å bli altfor lang, hadde aldri sett for meg at det skulle ta så lang tid.. Selvom jeg var forberedt på at det kunne ta noe tid. Krysser alt jeg har på at det er dette som skal til😄

• 2 uker senere...

Da er undersøkelsen gjort, og alt så bra ut😊 Det kunne være at de åpna opp mer under undersøkelsen, som du sa, så ble anbefalt å masse sex fremover nå., så er det bare å krysse fingre og tær😄👍

Kjempe spent på om det klaffer for dere nå🙌! Var det ikke sykt vondt, eller var du blandt de heldige? I dag skal jeg på første UL kl 16.30🍀 Gleder meg masse!! Tiden flyr altså! Masse babystøv din vei🌬💨💨💨💨💨💨🌟

Da er undersøkelsen gjort, og alt så bra ut😊 Det kunne være at de åpna opp mer under undersøkelsen, som du sa, så ble anbefalt å masse sex fremover nå., så er det bare å krysse fingre og tær😄👍

Kjempe spent på om det klaffer for dere nå🙌! Var det ikke sykt vondt, eller var du blandt de heldige? I dag skal jeg på første UL kl 16.30🍀 Gleder meg masse!! Tiden flyr altså! Masse babystøv din vei🌬💨💨💨💨💨💨🌟

Jeg vil påstå at det var relativt ubehagelig, men hadde forberedt meg på skikkelige smerter. Så sånn sett gikk det bedre enn forventet😉 Var som ganske kraftige menssmerter.

Takk for det, kjører på i uka som kommer😊 Så er det bare å håpe at spiren sitter!😍

Så gøy!! Masse lykke til i dag, så utrolig spennende!!😄😄❤️

Jeg vil påstå at det var relativt ubehagelig, men hadde forberedt meg på skikkelige smerter. Så sånn sett gikk det bedre enn forventet😉 Var som ganske kraftige menssmerter.

Takk for det, kjører på i uka som kommer😊 Så er det bare å håpe at spiren sitter!😍

Det var litt 3 delt vondt når jeg tok røntgen. Først ikke så vondt, så ufordragelig vondt og deretter kom mensvondt.

Dette går veien skal du se❣ Du må

gi oppdatering. Heier jo på deg vettu!

I dag så jeg et hjerte❣Så rørende og alt var i skjønneste orden! Phjooo og helt fantastisk💕🙆🏻

Det var litt 3 delt vondt når jeg tok røntgen. Først ikke så vondt, så ufordragelig vondt og deretter kom mensvondt.

Dette går veien skal du se❣ Du må

gi oppdatering. Heier jo på deg vettu!

I dag så jeg et hjerte❣Så rørende og alt var i skjønneste orden! Phjooo og helt fantastisk💕🙆🏻

Jeg skal si i fra hvordan det går vettu😊

Åh, så utrolig herlig!! 😍 Må være en fantastisk følelse! Heldige du, håper vi får opplevd det samme om ikke altfor lenge.. 😇😊

Klart dere får❣❣❣ legen min sa at 80 % lykkes første året i aktiv prøving - 97% av de som ønsker seg barn og får hjelp lykkes til slutt💕 Det er jo virkelig tall med god favør!

Absolutt!!😍

Bare så vanskelig å se for seg at det skal gå akkurat nå.. Men man kan jo ikke miste håpet og trua. Kjenner jeg er litt mer optimist nå før oppstart med pergo😄

Klart dere får❣❣❣ legen min sa at 80 % lykkes første året i aktiv prøving - 97% av de som ønsker seg barn og får hjelp lykkes til slutt💕 Det er jo virkelig tall med god favør!

Absolutt!!😍

Bare så vanskelig å se for seg at det skal gå akkurat nå.. Men man kan jo ikke miste håpet og trua. Kjenner jeg er litt mer optimist nå før oppstart med pergo😄

Har du vurdert letrozol( alternativ til pergo)tror kanskje slimhinnene blir mindre skjøre. Dvs egget fester seg lettere👌🏻

Men om målet er flere egg, er kanskje pergo best. Har ikke anvendt noen av stimuleringene selv, men prøver å hjelpe en venninne av meg som er babysyk. Vi forsker litt sammen. Hadde vært så koselig om hun fikk babies samme år💕

Endret av Lottemor1978

Absolutt!!😍

Har du vurdert letrozol( alternativ til pergo)tror kanskje slimhinnene blir mindre skjøre. Dvs egget fester seg lettere👌🏻

Men om målet er flere egg, er kanskje pergo best. Har ikke anvendt noen av stimuleringene selv, men prøver å hjelpe en venninne av meg som er babysyk. Vi forsker litt sammen. Hadde vært så koselig om hun fikk babies samme år💕

Hmm.. Nei, har ikke hørt om det en gang. Kun pergo som har blitt nevnt av gynekolog, siden det ikke har sett ut som jeg har EL hver mnd.. Hadde veldig lavt progesteron. Men kan jo nevne det for lege ved neste mulighet, takk for tips😊

Ja, samme her. Ene bestevenninna mi prøver også å bli gravid nå, hadde vært helt fantastisk om vi kunne blitt gravide med ikke altfor stort mellomrom😄😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...