Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med hodebunnen min!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mye skorper i hodebunnen! Det klør og svir og er helt grusomt:(

Detter av skorpebiter så det ser ut som jeg har flass, men det er sårskorper!

Har det også i øyebryna.

Enkelte plasser er det små kviselignende prikker som er skikkelig vonde..

Hva er dette? Psoreasis? Seboreisk eksem?

Hva hjelper?!?

Anonymous poster hash: ee11a...bfb

Skrevet

Seboreisk eksem, kjøp Fungoral shampo på apoteket :-) du kan få Fungoral til ansiktet også men det må du få på resept :-) shampoen er reseptfri!

Anonymous poster hash: 649de...51a

Skrevet

Seboreisk eksem, kjøp Fungoral shampo på apoteket :-) du kan få Fungoral til ansiktet også men det må du få på resept :-) shampoen er reseptfri!

Anonymous poster hash: 649de...51a

Da skal jeg prøve det idag! Tar det lang tid før man merker forskjell?

Skrevet

Fungoral sjampo skal bare brukes to ganger i uken, så det tar litt tid før du merker forskjell. Men spør på apoteket etter en sjampo tilpasset sensitiv og tørr hodebunn som du kan bruke dagene imellom også.

Jeg har blitt mye bedre, bruker Vichy sjampo + fungoral.

Flasken har forandret litt utseende nå, men denne bruker jeg

https://www.apotek1.no/produkter/vichy-dercos-sensitiv-sjampo-200ml-891178p

også Fungoral da

https://www.apotek1.no/produkter/fungoral-20-mg-ml-sjampo-60ml-49502p

Anonymous poster hash: f2759...527
Skrevet

Jeg hadde ikke sårskorper, men enorme mengder tørr hodebunn. Tørt skallete lag overalt, også i øyenbryna. Merket stor bedring med fungoral etter bare en behandling, forsvant nesten :)

Anonymous poster hash: 80d59...804
Skrevet

Jeg blir sånn som du om jeg bruker vanlig butikksjampo. Brukte fungoral et par ganger men syns at man luktet promp i lang tid etter man har vaska seg med den.

Gikk over til burts bees og har brukt den i 1,5 år. Helt kvitt problemet. Hodebunnen ble raskt bra igjen når jeg gikk over til burts bees som skal Være 99 prosent naturlig. Fikk fort fett hår før også, det har også blitt bedre så nå trenger jeg ikke vaske håret mer enn hver 2.-3. dag mot hver dag før.

Er jeg tom for burts bees og må bruke vanlig sjampo blir hodebunnen sår med engang.

Min mor har også slitt med dette og ble helt fin da hun gikk over til burts bees hun også. Verdt å prøve.

Anonymous poster hash: 921a0...7f9

Skrevet

Jeg blir sånn som du om jeg bruker vanlig butikksjampo. Brukte fungoral et par ganger men syns at man luktet promp i lang tid etter man har vaska seg med den.

Gikk over til burts bees og har brukt den i 1,5 år. Helt kvitt problemet. Hodebunnen ble raskt bra igjen når jeg gikk over til burts bees som skal Være 99 prosent naturlig. Fikk fort fett hår før også, det har også blitt bedre så nå trenger jeg ikke vaske håret mer enn hver 2.-3. dag mot hver dag før.

Er jeg tom for burts bees og må bruke vanlig sjampo blir hodebunnen sår med engang.

Min mor har også slitt med dette og ble helt fin da hun gikk over til burts bees hun også. Verdt å prøve.

Fungoral stinker ja.. og gjør håret tørt som strå.

Burts bee altså? Får prøve!

Anonymous poster hash: 3fa09...8d3

Skrevet

Prøv Korres sjampo og balsam, selges på Vita. Jeg får det samme av butikk sjampo og enkelt friaørsjampoer.

Anonymous poster hash: f1b96...a38

Skrevet

Har du en link til den?

Anonymous poster hash: 94ac2...911

Skrevet

Har du en link til den?

Anonymous poster hash: 94ac2...911

Her:

http://www.coverbrands.no/shampoo-very-volumizing-pomegranate-soy?gclid=Cj0KEQiA7rmzBRDezri2r6bz1qYBEiQAg-YEtprcz1N8fYzvWTXQAVdFM9zUQ1PWfC1MGZBKlqBJPegaAqTA8P8HAQ

Skrevet

Fungoral og Nisim for tørr hodebunn.

Fungoralen kan også smøres på flass i ansiktet og skylles av etter et par minutter.

Skrevet

Fikk kjøpt Fungoral idag, skal prøve den senere. Håååper den virker så jeg slipper dette så mye lenger😕

Skrevet

Jeg bruker Selsun. Fungerer mye bedre for meg enn Fungoral. Flasser på nesevingene og i ørene også, men der bruker jeg Fungoral krem som jeg har fått på resept av legen. Anbefales!

Anonymous poster hash: 8256e...cc3

Skrevet

Jeg bruker Selsun. Fungerer mye bedre for meg enn Fungoral. Flasser på nesevingene og i ørene også, men der bruker jeg Fungoral krem som jeg har fått på resept av legen. Anbefales!

Anonymous poster hash: 8256e...cc3

ØRENE?!? Er det derfor jeg klør sånn i ørene til tider? That makes sense..

Skrevet

Jeg har psoriasis og det høres likt ut. Jeg bruker denne http://lookperfect.dk/cutrin-bio-active-shampoo-200ml.html, cutrin biopluss anti dandruff 1. Den lukter tjære og funker godt. Og så bruker jeg en mild shampoo som avveksling.

Kan det være det også? Om jeg går til legen med det, kan jeg da få noe som virker raskt?

Skrevet

Jeg har psoriasis og det høres likt ut. Jeg bruker denne http://lookperfect.dk/cutrin-bio-active-shampoo-200ml.html, cutrin biopluss anti dandruff 1. Den lukter tjære og funker godt. Og så bruker jeg en mild shampoo som avveksling.

Kan det være det også? Om jeg går til legen med det, kan jeg da få noe som virker raskt?

Jeg har kortison liniment (diprosalic) som jeg bruker når det er for jævlig. Når jeg har store "kaker" i hodebunnen og klør som om jeg skulle ha lus. Men du må til hudlege for å få fastslått hva det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...