Gå til innhold

Hvorfor sier hotell at de ikke har ledige rom? Når de har det.?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen tok en spontan natt på hotell i Oslo i helgen. Tittet litt på Internett og alle hotellene vi liker hadde ledige rom. Så vi gikk på hotellet og fikk beskjed om at de er fulle. Vi sa da at beklager da er det feil på Trivago og hjemmesiden deres. Ok sa vi og gikk ut og bestilte via Trivago og fikk rom.

(Vi prøvde også og ringe å bestille men det var stengt på Sentralbordet de hadde stengt i helger. )

 

Anonymous poster hash: 38d0c...3f5

Skrevet

Har opplevd det samme når vi var på Bali. Spurte direkte på hotellet om det var ledig, og fikk nei til svar. Så gikk jeg inn på hjemmesiden til et reiseselskap som har rom der, og bestilte. Merkelige greier.....



Anonymous poster hash: 5351d...3eb
Skrevet

opplevd det samme selv, men er vist slik at slike nettkjeder "kjøper" opp endel rom, som dem da leier ut litt dyrere :S noen ganger blir de leid ut andre ganger ikke, men alt i alt går selskapene alltid i pluss.



Anonymous poster hash: 589dd...d5e
Skrevet

Vi sparte over 400 kr og bestille via nettet så det hadde vel vært Mere lønnsomt for hotellet å leie ut rom selv?

 

Anonymous poster hash: 38d0c...3f5

Skrevet

Jeg har jobbet i resepsjonen på hotell før. Det var enkelte gjester som ikke var ønsket dessverre. Var det f.eks en guttegjeng som vi visste kom til å drikke seg fulle og feste til langt ut på natten og slik risikere hærverk, bråk osv, sa vi at det var fullt. Eller hvis vi mistenkte at menn tok med seg prostituerte osv.

 

Ellers stemmer det at enkelte reiseselskap kjøpe rom og dermed reserverer disse rommene. Det var mye billigere å bestille via en slik side enn å bestille direkte. Men disse rommene ble frigjorte dersom de ikke var bestilt innen en viss tid slik at hotellet kunne selge de selv.

 

Anonymous poster hash: fdffc...539

Skrevet

Hotellet kan jo ikke selge noe de har reservert til Trivago! Skjønner ikke at det er noe vanskelig å forstå.

 

Anonymous poster hash: e29f3...485

Skrevet

Hotellet kan jo ikke selge noe de har reservert til Trivago! Skjønner ikke at det er noe vanskelig å forstå. Anonymous poster hash: e29f3...485

 

Da kan de heller ikke si at de ikke har rom ledig. Da får de si det som det er. At de har rom men at vi må bestille via nett.

 

Anonymous poster hash: 38d0c...3f5

Skrevet

Veldig mange hotell unngår "walk ins" da det ofte er disse gjestene det blir trøbbel med. Jobbet tidligere som resepsjonist og vi fikk ikke ta inn gjester som ikke hadde forhåndsbestilt, spesielt om de hadde adresse i samme by som hotellet.

Skrevet

Veldig mange hotell unngår "walk ins" da det ofte er disse gjestene det blir trøbbel med. Jobbet tidligere som resepsjonist og vi fikk ikke ta inn gjester som ikke hadde forhåndsbestilt, spesielt om de hadde adresse i samme by som hotellet.

 

 

Så jeg som reiste med 3 små barn representerte "trøbbel"? Vi brukte "walk in" fordi vi ikke helt visste hvor vi havnet, man kan ikke kjøre etter tidsskjema med 3 barn, to av dem under skolealder. Plutselig er noen sulten, dårlig, skal tisse osv. Så må man ta pause. Vi kjørte strekning Kirkenes-Drammen via Finland og Sverige, og kunne ikke bestille på nett. Plutselig rekker man ikke det og blir bare belastet for noe man ikke bruker.

 

Anonymous poster hash: 8eb08...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...