Gå til innhold

Vanlig med vond rygg allerede?

Anbefalte innlegg

Hei! 

Den siste uken har jeg fått så veldig vondt i ryggen. Det gjør spessielt vondt å sitte og ligge på siden. Om natten sover jeg veldig dårlig pga dette, og morgningene er spessielt vonde. Det starter ca midt på ryggen og stråler nedover. Jeg er 11+1, og har ikke hatt problemer med ryggen tideligere. Er det normalt at man får vondter allerede så tidlig? Eller burde jeg oppsøke lege? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144251184-vanlig-med-vond-rygg-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg begynte bekkenløsningen i forrige svangerskap med vond rydd, fra korsryggen og strålte nedover... Jeg har heller ikke problemer med ryggen til vanlig.

Smertene ble verre for meg hvis jeg lå for lenge eller hadde hatt en dag med mye aktivitet. Jeg måtte ha hjelp noen morgninger mot slutten for i det hele tatt å komme ut av sengen. Men det kom seg når jeg hadde fått gått (vagget) litt ;)

Dette kan være starten på en bekkenløsning, så se hvordan kroppen reagerer. Smerter er kroppens måte å gi beskjed på, og merker du at visse ting gjør det verre, så prøv heller å unngå de. 

Lykke til, og håper det går over!

Du burde nok ta kontakt med en lege. Eventuelt få deg en skikkelig massasje og se om det hjelper. Når smerten sitter midt på pleier det som regel å være muskulært, og ofte stressrelatert, så det kan være verdt å se om massasje hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...