Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 Har en sønn med adhd som så gjerne vil på høyskolen, men han er redd han ikke kommer til å klare å følge med på studiene og faller utenfor. Har han noen rettigheter i forhold til hjelp, støtte osv? Håper noen kan hjelpe :-)) Anonymous poster hash: 8fa3c...23e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Nei, når en er kommet så langt i livet er det slutt på all tilrettelegging. Nå må gutten din tilpasse seg samfunnet og ikke motsatt. Han bør velge en utdanning hvor han klarer både utdanningsløpet og arbeidet etterpå. Kan ikke ha 1-til-1 på høyskolen. skal han ha hjelp i arbeidslivet også? Anonymous poster hash: 361df...81f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Går han på noen medisiner? Hva sliter han mest med, er det konsentrasjonen, eller andre ting? Mannen min har ADD, men har likevel klart å skaffe seg to bachelorgrader og én mastergrad. Han måtte jobbe hardt med å holde tidsfrister, og det ble mange sene netter før innleveringer og eksamener. Anonymous poster hash: 47af8...503
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #4 Skrevet 12. desember 2015 Det eneste man har rett på er å få bruke datamaskin og sitte på eget rom under eksamen. Jeg har akkurat samme erfaring som denne damen her: http://smartkidssmartparents.com/adhd-hyperfocus/ Anonymous poster hash: 83f28...c25
Tyra79 Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Hei du! Jeg vet at noen universitet har Studier med støtte. Kan hende at ADHD går inn under der? Ville ha undersøkt iallfall! Der vil han få en kontakt som er med og legger til rette for studiene. Har ingenting med en-til-en-undervisning, men veiledning underveis i studiet. Lykke til!!
MammaStine91 Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 Ja, du kan søke om å komme inn på særskilt grunnlag. Det er opp til skolen og avgjøre om de godtar søknaden eller ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå