Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 Jeg syns konklusjonen var virkelig merkelig. Jeg sliter med kroniske mandelpropper. Dvs, jeg vet at jeg har mandelpropper. Tidligere var de en plage i ca ti dager, så kom den ut. Deretter kunne det gå opp til et år før en ny kom i ti dager. Så endret det seg ifjor sommer. En kom ut, og bare en uke etterpå kjente en ny igjen. Den har aldri kommet ut i sin helhet. Noen dager merker jeg den ikke, men veldig ofte har jeg en grusom ånde, ekkel smak i munnen og belegg bakerst på tunga. Jeg kan ikke se hvor den er, så jeg kan ikke få den ut. Når jeg merker at den er tilstede, så er det så ille at jeg vil klore opp halsen innvendig for å få den ut. Det er en gruuusom lukt fra de proppene. Jeg unngår folk, vil ikke være sosial, og vil knapt snakke med de jeg bor i samme hus med. Ø-n-h-legen spurte meg hvor plaget jeg er. Jeg sa som sant er "veldig". Da sa han bare "da tror jeg du har det veldig godt i livet hvis du syns dette er veldig plaget". Han spurte om noen har kommentert den dårlige ånden min, det har ingen. Dels fordi det er frekt, og dels fordi jeg unngår folk. Etter litt om og men tror han at jeg har reflux. Jeg forstår ikke helt den konklusjonen. Så nå skal jeg liksom heve senga i hodeenden og begynne på tabletter. Det hender jo at jeg har sure oppstøt, men virkelig ikke plagsomt ofte. Og jeg VET jo at jeg er plaget av stinkende mandelpropper... Det irriterer meg selvsagt også at han var såpass arrogant rundt problemet mitt. Anonymous poster hash: 55018...cca
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Skrevet 12. desember 2015 Jeg slet med det samme. Fikk fjernet mandlene, problemet løst. Var helt forferdelig de første to ukene etter operasjonen, men absolutt verdt det. Anonymous poster hash: 8e5a1...e4d
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #3 Skrevet 12. desember 2015 Jeg slet med det samme. Fikk fjernet mandlene, problemet løst. Var helt forferdelig de første to ukene etter operasjonen, men absolutt verdt det. Anonymous poster hash: 8e5a1...e4d Var jo dette jeg håpet på også.... Anonymous poster hash: 55018...cca
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #4 Skrevet 12. desember 2015 Jeg tror at legen har et poeng når det kommer til hvor stor vekt du legger på dette. Men, når det er sagt, så er jo slike propper et problem. Jeg hadde mye av det for mange år siden, egentlig konstant. Fjernet propper daglig. De forsvant da jeg la om kostholdet. Nå har jeg dessverre fått dem tilbake. Jeg vet at det er fordi immunforsvaret mitt trøbler. Jeg er langvarig syk. Så nå har jeg gått tilbake til å være helt konsekvent med kostholdet igjen (har vært bare 90 prosent konsekvent i en lang periode ). Det som trigger mest hos meg tror jeg er melk og sukker, men også hvete/gluten. Jeg har aldri hatt reflux og har det heller ikke nå. Etter to uker med å være helt konsekvent i kosten så er det allerede blitt litt bedre. Anonymous poster hash: 3731b...0a3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Jeg holder meg omtrent helt unna melkeprodukter og veldig fettholdig mat. Jeg hadde bare ønsket at jeg kunne begynne å spise ost igjen. Og yoghurt. Anonymous poster hash: 55018...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå