Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #1 Del Skrevet 12. desember 2015 Jenta vår på 4 år ønsker seg ikke så mye annet enn Elsakjole. Dette er noe hun får av mormor. Så jeg kom med forslag til mannen om at vi kan gi barna en opplevelse til barna😊Kunne sikkert handlet noe men vet jo at de får masse pakker av slektninger. 4 åringen har lenge snakket om badeland 1,5 times kjøring unna her. Vet hun og lillebroren vil bli kjempeglad! Så årets julegave til barna fra oss blir faktisk tid sammen som familie. Gleder meg allerede til å fortelle barna dette😊 Kunne også dratt på hyttetur eller noe annet- tid sammen som familie som er det viktigste. Kjenner jeg savner det i en travel hverdag. Flere som tenker som meg? Anonymous poster hash: bb7ed...1c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #2 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg tenker at tid med familien er noe jeg gir barna hele året og ikke noe jeg må spare for å "pakke inn" som julegave. Men for all del, prioriterer man ikke barna og å gjøre ting sammen med barna i hverdagen så er det sikkert en fin gave. Anonymous poster hash: f9e43...875 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleia Skrevet 12. desember 2015 #3 Del Skrevet 12. desember 2015 Det blir dei heilt sikkert glade for! Har ikkje hatt opplevelsar som julepresang til ungane, men har hatt det i adventskalendaren. No har ikkje ungane så mange dei får julegåver frå heller, men vi gjev ting som vi veit vil vere nyttig, som feks ski, akebrett, ol. I år skal dei få soveposar, fordi dei har lyst på telttur til sommaren Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 12. desember 2015 #4 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg tenker at tid med familien er noe jeg gir barna hele året og ikke noe jeg må spare for å "pakke inn" som julegave. Men for all del, prioriterer man ikke barna og å gjøre ting sammen med barna i hverdagen så er det sikkert en fin gave. Anonymous poster hash: f9e43...875 Noen ting gjør man jo mer sjelden selv om man prioriterer familietid da. Kanskje spesielt når det er halvannen time og kjøre og eldste er fire. Hva med en elsabadedrakt eller håndkle som hun kan bruke når dere skal til badeland dersom du har lyst å gi noe under treet? Jeg er iallefall helt for å gi opplevelser under treet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg er enig med deg, blir så mye gaver. Vi gikk en sum penger av oldemor og for de har vi booket en helg på fjellet i januar. Har og kjøpt teaterbilletter. Blir mer enn nok leker og andre ting til barna uansett Anonymous poster hash: fe5cb...493 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #6 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg tenker at tid med familien er noe jeg gir barna hele året og ikke noe jeg må spare for å "pakke inn" som julegave. Men for all del, prioriterer man ikke barna og å gjøre ting sammen med barna i hverdagen så er det sikkert en fin gave. Anonymous poster hash: f9e43...875 Nå måtte jeg faktisk le! Tenker du at om man bruker penger på en opplevelse istedenfor å pakke inn en leke, så bruker man ikke tid på barna i hverdagen? Vi bruker mye tid på barna i hverdagen, men med skole, barnehage, lekser, treninger for barna så blir det ikke mye tid. Selvsagt spiller vi brettspill, ser på fotballkamper, går på kino og sluke normale ting som vel alle prioriterer med barna i hverdagen. Til jul får de ikke leker av oss. Vi har booket hotell med leie av slalomski og skiinstruktør til barna. Svømmebasseng på hotellet, mat på resturant, osv. Ungene kommer til å bli overlykkelige og mer glad for dette enn nok en leke. Vi reiser ikke på hotell utenom i ferier, selv om vi bruker MYE tid på barna våre i hverdagen! Anonymous poster hash: 42440...b78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #7 Del Skrevet 12. desember 2015 Ikke så dumt å gi elsahåndkle og noe andre ting til 2 åringen som et hint😉 Finner så klart på masse med barna i hverdagen men dette er noe ekstra. I stedet for å bruke 500-1000kr på ting kan vi bruke de på badeland og ut å spise i stedet. HI Anonymous poster hash: bb7ed...1c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 12. desember 2015 #8 Del Skrevet 12. desember 2015 Høres kjempekoselig ut! Mine unger fikk billetter til en artig park av onkelen to år på rad, det ble de kjempeglade for. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147606940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #9 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ... Anonymous poster hash: 9e977...832 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #10 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg tenker at tid med familien er noe jeg gir barna hele året og ikke noe jeg må spare for å "pakke inn" som julegave. Men for all del, prioriterer man ikke barna og å gjøre ting sammen med barna i hverdagen så er det sikkert en fin gave. Anonymous poster hash: f9e43...875 Nå måtte jeg faktisk le! Tenker du at om man bruker penger på en opplevelse istedenfor å pakke inn en leke, så bruker man ikke tid på barna i hverdagen? Vi bruker mye tid på barna i hverdagen, men med skole, barnehage, lekser, treninger for barna så blir det ikke mye tid. Selvsagt spiller vi brettspill, ser på fotballkamper, går på kino og sluke normale ting som vel alle prioriterer med barna i hverdagen. Til jul får de ikke leker av oss. Vi har booket hotell med leie av slalomski og skiinstruktør til barna. Svømmebasseng på hotellet, mat på resturant, osv. Ungene kommer til å bli overlykkelige og mer glad for dette enn nok en leke. Vi reiser ikke på hotell utenom i ferier, selv om vi bruker MYE tid på barna våre i hverdagen! Anonymous poster hash: 42440...b78 Hi skriver: "Så årets julegave til barna fra oss blir faktisk tid sammen som familie. Gleder meg allerede til å fortelle barna dette Kunne også dratt på hyttetur eller noe annet- tid sammen som familie som er det viktigste. Kjenner jeg savner det i en travel hverdag" Hun gir barna tid med familien fordi hun savner det i en travel hverdag. Det er ikke min tolkning. Det er det HI skriver. Jeg snakker ikke om deg eller om alle andre, men om HI og svarer utfra det HUN skriver. Anonymous poster hash: f9e43...875 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
siljeas Skrevet 12. desember 2015 #11 Del Skrevet 12. desember 2015 Vi ga eldstejenten tur til oslo og show med disney on ice i fjor hun snakker om det fremdeles! Så opplevelser med barna syns jeg er en kjempefin gave Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #12 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skal kjøpe klippekort på badeland til småen på 4 år. Han er veldig glad i å bade så det er flott det Vet også at han får årskort på Akvariet fra en tante så det er jo helt supert! Anonymous poster hash: 96d4b...0d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #13 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ...Anonymous poster hash: 9e977...832 Ja, du kan sikkert nevne tonnevis av materielle goder,men for noen er kanskje den ene gangen på badeland/kino/hva som helst årets gave. Ikke alle reiser langt vekk på ting flere ganger i året heller. Synes du høres blærete ut, HI skal ha en flott opplevelse for barna og du oppfordrer heller til å kjøpe masse unødvendig søppel Anonymous poster hash: 0f795...2fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #14 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ... Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger! Anonymous poster hash: ef801...561 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #15 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ... Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger! Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen ting😂😂😂 Jeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt... Anonymous poster hash: c2d18...c43 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #16 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ... Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger! Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen ting😂😂😂Jeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt... Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau! Anonymous poster hash: ef801...561 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #17 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ... Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger! Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen ting Jeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt... Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det beste sønnen min fikk for noen år siden var en metall-påfugl kjøpt på en bruktbutikk Kostet vel maks 40 kr. Han fikk mer, men det hadde holdt lenge med den fuglen. Jeg har flere ganger vurdert opplevelse som gave. I år vurderte jeg konsertbilletter til yngste min som antakelig liker sånt. Men jeg føler at hun er for liten til å sette pris på opplevelser som gave enda, hun er ni år gammel. Til barn på 2 og 4 år hadde jeg ikke vurdert det engang. Men generelt sett til eldre barn - toppen! Anonymous poster hash: 1d32d...1db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #18 Del Skrevet 12. desember 2015 Her har mine to unger fått mange slike ting i gave til bursdag og jul før. De har bursdag rett etter jul så begrenset hvor mye pakker de faktisk ønsker seg og ikke minst trenger. Hadde blitt litt anderledes om det var mer enn to uker mellom gaveåpninger... Bilett til Disney on ice har de fått av meg og av tante før. Det har vært stor stas. Togtur til oslo, litt shopping, show og toget hjem. De har også fått tur til Kiel med tante før, det har også falt i smak. Vi bruker mye tid med ungene, men å ta oss råd til slikt når det er fire barn i hus blir litt vanskelig når vi ikke er onkel skrue. Min manns to barn har sagt tydelig ifra at de ikke ønsker slike gaver, da vil de istede kun ha en sjokolade. Disse. Veldig ulike mine barn når det kommer til gaver. Mine to barn ønsker nyoppusset rom i julegave i år, det har de fått. De to andre ønsker data, tlf eller penger. Anonymous poster hash: 33a67...581 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 12. desember 2015 #19 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ... Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger! Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen ting😂😂😂Jeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt... Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau! Anonymous poster hash: ef801...561 Ikke jeg.Da jeg var barn fikk vi ALDRI julegaver fra foreldrene, det var opplest og vedtatt. Av dem fikk vi alt vi trengte året igjennom. Av besteforeldre, tanter og onkler fikk vi de fine og "gaveaktige" tingene som var mest for hyggens skyld. Kom aldri på å tenke at det var noe galt. Syns det er helt ok at man får noe smått av mamma og pappa, så kan besteforeldre få lov til å gjøre seg populære med å skjemme ungene bort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #20 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ...Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger!Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen tingJeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt...Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau!Anonymous poster hash: ef801...561 Du har all grunn til å være flau, men det er pga slike uttalelser! Er det virkelig slike verdier du gir til barna dine, at om de ikke får det dyreste i butikken er det en dårlig gave og kjærlighet gis i penger? Anonymous poster hash: 0f795...2fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #21 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ...Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger!Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen tingJeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt...Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau!Anonymous poster hash: ef801...561 Du har all grunn til å være flau, men det er pga slike uttalelser! Er det virkelig slike verdier du gir til barna dine, at om de ikke får det dyreste i butikken er det en dårlig gave og kjærlighet gis i penger? Anonymous poster hash: 0f795...2fe Dyreste i butikken??? Øh, det er forskjell på å kjøpe en gave til 99,- og en til 500-1000,-?! Hos oss får barna de ordentlige tingene/dyreste gavene av foreldrene. Dette er gjerne timg de har behov for og som de har ønsket seg lenge. De får ikke gaver eller ting og tang resten av året. Gaver fra foreldrene (utenom bruksting som klær osv), er forbeholdt bursdag og jul. Å skjemme de bort resten av året med materielle ting, sørger besteforeldrene for. Julen kommer ikke overraskende hvert år, man har god tid til å legge av penger til ordentlige gaver, så ja; jeg hadde vært dødsflau om jeg ikke kunne gi ungene mine ordentlige ting som de faktisk har bruk for. Dissr tingene koster penger! Anonymous poster hash: ef801...561 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 12. desember 2015 #22 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ...Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger!Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen tingJeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt...Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau!Anonymous poster hash: ef801...561 Du har all grunn til å være flau, men det er pga slike uttalelser! Er det virkelig slike verdier du gir til barna dine, at om de ikke får det dyreste i butikken er det en dårlig gave og kjærlighet gis i penger? Anonymous poster hash: 0f795...2fe Dyreste i butikken??? Øh, det er forskjell på å kjøpe en gave til 99,- og en til 500-1000,-?! Hos oss får barna de ordentlige tingene/dyreste gavene av foreldrene. Dette er gjerne timg de har behov for og som de har ønsket seg lenge. De får ikke gaver eller ting og tang resten av året. Gaver fra foreldrene (utenom bruksting som klær osv), er forbeholdt bursdag og jul. Å skjemme de bort resten av året med materielle ting, sørger besteforeldrene for. Julen kommer ikke overraskende hvert år, man har god tid til å legge av penger til ordentlige gaver, så ja; jeg hadde vært dødsflau om jeg ikke kunne gi ungene mine ordentlige ting som de faktisk har bruk for. Dissr tingene koster penger! Anonymous poster hash: ef801...561 Og det har du full anledning til å gi dem. Men du kan ikke kritisere andre for å dekke barnas behov året igjennom og deretter kjøpe bare en liten ting for å glede dem til jul. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #23 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ...Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger!Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen tingJeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt...Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau!Anonymous poster hash: ef801...561 Du har all grunn til å være flau, men det er pga slike uttalelser! Er det virkelig slike verdier du gir til barna dine, at om de ikke får det dyreste i butikken er det en dårlig gave og kjærlighet gis i penger? Anonymous poster hash: 0f795...2fe Dyreste i butikken??? Øh, det er forskjell på å kjøpe en gave til 99,- og en til 500-1000,-?! Hos oss får barna de ordentlige tingene/dyreste gavene av foreldrene. Dette er gjerne timg de har behov for og som de har ønsket seg lenge. De får ikke gaver eller ting og tang resten av året. Gaver fra foreldrene (utenom bruksting som klær osv), er forbeholdt bursdag og jul. Å skjemme de bort resten av året med materielle ting, sørger besteforeldrene for. Julen kommer ikke overraskende hvert år, man har god tid til å legge av penger til ordentlige gaver, så ja; jeg hadde vært dødsflau om jeg ikke kunne gi ungene mine ordentlige ting som de faktisk har bruk for. Dissr tingene koster penger! Anonymous poster hash: ef801...561 Og det har du full anledning til å gi dem. Men du kan ikke kritisere andre for å dekke barnas behov året igjennom og deretter kjøpe bare en liten ting for å glede dem til jul. Jo, det kan jeg! Det er på den måten man får bortskjemte unger som ikke lærer seg å sette pris på gaver. Anonymous poster hash: ef801...561 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 12. desember 2015 #24 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg skjønner greia i opplevelse som julegave fra foreldrene om det er sesongkort til dyreparken, tusenfryd ol, tur til legoland el disneyland . Men en tur til badeland? Blir som å gi en tur til bowling eller kino i julegave og det er ifølge meg ikke årets gave liksom det gjør man jo noen ganger i året uansett. Om de får kinobillet eller badeland fra en onkel eller venn fra skolen det skjønner jeg men ikke foreldregaven. Selv om hun kun har nevnt elsa kjolen.... Vet du jo hun også ville elsket legoslottet til Elsa, Elsa/ Anna dukkene/ barbiene, sing along Elsa, interiør fra Frost, altså jeg kan nevne tonnevis ...Anonymous poster hash: 9e977...832 Jeg er enig i dette... En tur til badeland blir for lite synes jeg! Det er slikt man bør gjøre innimellom uansett. Tror ikke barn setter pris på opplevelsesgaver slik som vi voksne gjør, så jeg ville gitt ungene en ordentlig gave under treet. Hva koster badeland forresten? Maks et par hundre? Alt for lite i julegave til egne unger!Anonymous poster hash: ef801...561 Prisen betyr ingen tingJeg har kjøpt en leke til 99,- til sønnen min, en leke han har ønsket seg siden i sommer. Det er det. Han får sikkert 40 andre gaver, synes det er horribelt...Anonymous poster hash: c2d18...c43 Det er klart pris betyr noe! Hadde jeg kjøpt gave til mitt eget barn til 99,- så hadde jeg vært flau!Anonymous poster hash: ef801...561 Du har all grunn til å være flau, men det er pga slike uttalelser! Er det virkelig slike verdier du gir til barna dine, at om de ikke får det dyreste i butikken er det en dårlig gave og kjærlighet gis i penger? Anonymous poster hash: 0f795...2fe Dyreste i butikken??? Øh, det er forskjell på å kjøpe en gave til 99,- og en til 500-1000,-?! Hos oss får barna de ordentlige tingene/dyreste gavene av foreldrene. Dette er gjerne timg de har behov for og som de har ønsket seg lenge. De får ikke gaver eller ting og tang resten av året. Gaver fra foreldrene (utenom bruksting som klær osv), er forbeholdt bursdag og jul. Å skjemme de bort resten av året med materielle ting, sørger besteforeldrene for. Julen kommer ikke overraskende hvert år, man har god tid til å legge av penger til ordentlige gaver, så ja; jeg hadde vært dødsflau om jeg ikke kunne gi ungene mine ordentlige ting som de faktisk har bruk for. Dissr tingene koster penger! Anonymous poster hash: ef801...561 Og det har du full anledning til å gi dem. Men du kan ikke kritisere andre for å dekke barnas behov året igjennom og deretter kjøpe bare en liten ting for å glede dem til jul.Jo, det kan jeg! Det er på den måten man får bortskjemte unger som ikke lærer seg å sette pris på gaver. Anonymous poster hash: ef801...561 Nei. De blir overlykkelige over en liten leke til 99 kroner til jul. Det er DU som sitter og bedømmer gaven og syns den er for knuslete, ikke barnet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #25 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg synes det er helt supert! Her får alle barna i familie en fellesopplevelse med sine foreldre av oss. Ikke så ofte vi klarer samle alle søskenbarn og tanter/onkler til en felles hyggelig opplevelse utover bursdager, så dette synes vi og våre unger ihvertfall er veldig stas. I år er det klatreparbilletter på alle. I tillegg får våre barn en tur til utlandet i gave i år. Det er mange spennende land og steder i Norge vi ønsker oppleve, uten å nødvendigvis bruke av sommerferiebudsjettet. Så sommerferien kommer da altså i tillegg. Vanlige klær får de fortløpende igjennom året, men det hender de ønsker seg ting de egentlig ikke har behov for. Som en spesiell dyr bukse etc og dette kan dukke opp til jul eller bursdag innimellom, men som oftest betaler jeg det en vanlig bukse koster, så får de heller legge i resten selv. Men litt sokker, truser, paraplyer, strikker, shampoer og annet "smårask" kan også havne under treet (må ha noen smågaver, vet ikke hvorfor). Sportutstyr kjøper vi og gir sjeldent i gaver, dersom de kan arves. For da blir det litt urettferdig synes vi, dessuten synes jeg aktivitet er viktig og det skulle bare mangle om de ikke har sykler, ski osv. Her igjen gjelder regien om at jeg betaler det som er fornuftig, så får de heller spytte i resten selv. Jeg kjøper heller ikke en triksesparkesykkel når de allerede har en vanlig sparkesykkel eller en fatbike, bare fordi de skal ha et alternativ til vanlig sykkel til og fra skolen. Brettspill og bøker er også fine gaver synes jeg Anonymous poster hash: 38af3...26c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144250966-opplevelser-som-gave-til-barna/#findComment-147607461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå