Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Når barn bruker smokk så mye og lenge at tannstillingen påvirkes, vil det si at også voksentennene påvirkes? Eller er det bare at melketennene blir stående ut? Anonymous poster hash: 14bc4...acf
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Brukte selv smokk lengw, og kan tydelig se på bilder at tennene bar preg av det. Men de rettet seg raskt etter at jeg sluttet med smokk. Hade fine rette tenner fra 6 års alder. Også veldig fine tenner som voksen. Mine barn har ikke brukt smokk, og har mye skjevere tenner. Anonymous poster hash: 25b0b...fe8
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Mannen brukte ikke smokk. Og tennene hans så ut som orkene sine, de i Ringenes Herre. Jeg brukte smokk. Har alltid hatt perfekte tenner. Anonymous poster hash: eb601...21d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Joda, men spm var altså om voksentennene påvirkes av smokkbruk eller bare melketennene? Ingen tvil om AT smokk påvirker tannstillingen om det brukes for lenge. Har to tantebarn som har tenner som ser ut som er støpt rundt smokken. De bruker smokk på dag enda og. Er 2 og 4 år. Ikke skjønner en hva de sier heller Anonymous poster hash: 14bc4...acf
klg,2 boys now:) Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Tror nok det er bare melketennene som blir påvirket
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Tror nok det er bare melketennene som blir påvirket Er det så farlig da? Det er jo ikke noe pent selvsagt, men kortvarig. Nå er ikke jeg for smokkbruk da, men det er jo ofte hovedargumentet mot. Anonymous poster hash: 14bc4...acf
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 For å gjøre en kort historie lang: Datteren min på 7 år har fått dobbeltsidig kryssbitt (Google hvis du lurer) pga. smokkbruk. Tror hun brukte smokk til hun var nærmere 4 år. 😳 Tannlegen mente hun burde få plate, og henviste henne videre til kjeveortortoped. Kjeveortopeden fant ut at de nye jekslene "oppfører" seg fint, og at bittet vil bli normalt etter hvert som det kommer nye tenner. Anonymous poster hash: 3ff95...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå