Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Hun fyller år i morgen, og skal visst ha fest. Hun er noen år yngre enn meg, men vi er begge voksne. Hun har bedt i ca 25 stk, og jeg er ikke en av dem. Jeg har alltid bedt henne når det har vært feiringer her, og nå er jeg rett og slett fornærmet... Hun ber folk hun omtrent ikke kjenner, men sin egen søster? Nei.. Skal sies at hun og vennene er barnløse, og det er ikke jeg. Så jeg er vel for kjedelig for dem.. Og ikke "kul" nok. Ja, skulle tro vi var 16-17, men hun blir faktisk 30. Nesten så jeg har lyst å si noe til henne, men får vel bare la være. Men da vet jeg hvor jeg har henne.. (Er ikke bare festen som har irritert meg, hun er generelt dårlig på å holde avtaler. Ikke så smart heller, for kan finne på unnskyldninger for så å legge ut bilder på Facebook som bekrefter at alt hun sier er løgn) Foreldrene mine syns også det var snålt og ikke be sin egen søster... Anonymous poster hash: 9c037...ced
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Synes du skal spørre henne om hvorfor du ikke er invitert. Det er vel den eneste måten du kan få sagt at det ikke er ok det hun driver med.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Da hadde jeg spurt henne. Hva er det verste som kan skje liksom? Anonymous poster hash: 39036...9f6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Ro ned!! Hadde ikke syntes det hadde vært et gram rart ikke å bli invitert i bursdagsfest til søster. Hun skal vel drikke seg dritings og sjekke opp mannfolk og gjøre akkurat som hun vil, uten at det skal bli en familiesak. Anonymous poster hash: e01e1...8ea
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Hvis dere egentlig har et godt forhold, kan det være hun tar det for gitt at du kommer (uten formell invitasjon)? Eller at hun er like svimete som jeg, som TROR jeg har bedt folk, men så viser det seg at nei, det hadde jeg visst glemt å nevne Jeg snakker så ofte med mine nærmeste at jeg glemmer hva jeg har sagt, og ikke Anonymous poster hash: 33338...18e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Med tanke på måten du uttaler henne på i innlegget ditt, så er det kanskje ikke så rart hun ikke inviterte deg, eller?? Anonymous poster hash: fbf69...bcf
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Vi har alltid hatt et godt forhold. Har alltid feiret sammen, og hun er ofte på besøk. Kan få mld om det er greit hun tar seg en tur og jeg sier kom. Så kan jeg sitte å vente noen timer og plutselig få en mld om at hun sovnet på sofan eller plutselig fikk besøk så kommer ikke likevel. Dette skjer ofte etter jeg har sendt mld om hun kommer eller ei etter å ha ventet lenge... Føler at hun kun bruker meg når hun ikke har noe annet å gjøre på en måte. Og det er synd... Hele meg kjenner nå at jeg ikke er bedt fordi det kommer "kule" folk... Og jeg er ikke som dem! Hi Anonymous poster hash: 9c037...ced
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Hadde søsteren min skulle hatt vennefest på bursdagen sin hadde nok ikke jeg blitt bedt heller, jeg kjenner ikke hennes venner og vi henger ikke sammen utenom å besøke hverandre og i familieselskaper. Vi har et veldig godt forhold, snakker sammen flere ganger i uken, ofte hver dag, men vi er veldig forskjellig og har veldig forskjellige venner. Anonymous poster hash: 2e496...d03
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 jeg hadde da helle rikke invitert min egen søster om det var vennelag. hadde vært rart om jeg ikke ble invitert i familie bursdag. men venne bursdag driter jeg saktens i. at hun ikke overholder avtaler er nå en ting. og at han hun lyver om å gjøre andre ting er en anne, dette er vel heller ting du bør ta opp med henne. Anonymous poster hash: 6201b...b3b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Mitt inntrykk, ut fra det du skriver her, er at du er mer avhengig av hennes selskap enn hun er av ditt selskap. Kanskje hun synes det blir litt vel mye innimellom, og faktisk kunne tenke seg å leve sitt eget liv litt innimellom? Men ikke tør å si det til deg, fordi hun - med rette - tror du vil bli såret og fornærmet. Jeg har et meget godt og nært forhold til min søster, men det er overhodet ikke naturlig at jeg blir bedt med på hennes venne-bursdagsfest eller andre sosiale greier hun har med sine venner. Det HAR hendt at jeg er blitt invitert, og jeg kjenner en del av hennes venner, men det er likevel ikke noe jeg anser som en selvfølge. Det samme gjelder da selvsagt andre vei. Du får ta en prat med henne, og prøv å ikke være sur og fornærmet når dette skjer, for å avklare hvor forventningsnivået er hos den enkelte av dere. Så får dere finne et kompromiss et sted dersom dere er veldig uenige. Og det er ikke greit å ikke holde avtaler, og lyve om årsaken, slik hun gjør. DET bør du definitivt ta opp med henne. Anonymous poster hash: 039b5...4f0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Mange liker å skille på familie og venner. Søsteren min gjør også det. Jeg liker bedre å blande gruppene. Likevell er vi veldig gode venner. Noen fester kan være forbeholdt venner og så tar man familien en annen dag. Anonymous poster hash: ad269...24b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Litt forutinntatt kanskje...? Aldri veldig lurt å finne egne grunner til at søsteren din gjør som hun gjør. Spør henne du, det kalles kommunikasjon. Anonymous poster hash: 2578f...875
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde også spurt henne. Og jeg synes du er i din fulle rett til å være fornærmet. Spesielt siden du alltid har invitert henne til sammenkomster selv. Men se det litt slik, hun har nå lagt lista. Så da trenger heller ikke du å invitere henne igjen....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Er det rart det er krig i verden? Så lenge du passer på å være like kjip til din søster som hun er til deg - blir nok alt kjempebra! Anonymous poster hash: 2578f...875
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Ah! Jeg hadde vært glad til! Anonymous poster hash: be7ca...f39
mamma_bergen Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Vi har en sånn greie i familien vår der vi snakker sammen, vi kan også ta opp ting som plager oss eller på ande måter gjør oss tankefull Prøv det
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Skjønner godt at du er fornærmet! Det hadde jeg også blitt! I min og mannens familie er det en selvfølge at alle søsken blir invitert. Spør henne:) Anonymous poster hash: 1a3a5...e06
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Oi hadde ikke blitt fornærmet over dette, men hadde jeg stusset på dette så hadde jeg ringt og spurt rett ut hva greia er. Hvorfor skal det være så innmari vanskelig å snakke med søsken om ting som i det store og hele er ingenting. Anonymous poster hash: f2824...7d7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Skjønner godt at du er fornærmet! Det hadde jeg også blitt! I min og mannens familie er det en selvfølge at alle søsken blir invitert. Spør henne:) Anonymous poster hash: 1a3a5...e06 Oi! Høres slitsomt ut hvis man er programforpliktet til å invitere søsken til enhver sammenkomst man måtte finne på å ha. Glad vi ikke har det sånn altså. Anonymous poster hash: 039b5...4f0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Hun har alltid invitert meg, og jeg henne. Alltid. Til og med moren min hadde reagert på dette. Vi er ganske nære i familien, så ja, for oss ble dette merkelig. Hi Anonymous poster hash: 9c037...ced
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #21 Skrevet 11. desember 2015 Hun har alltid invitert meg, og jeg henne. Alltid. Til og med moren min hadde reagert på dette. Vi er ganske nære i familien, så ja, for oss ble dette merkelig. Hi Anonymous poster hash: 9c037...ced Men da får du snakke med henne da, og spørre hvorfor du ikke er invitert. Det burde være rom for å gjøre det, hvis dere har et så nært forhold som du sier at dere har. Anonymous poster hash: 039b5...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå