Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 På onsdag kveld skulle han legge seg i buret sitt for å sove som vanlig, plutselig skjedde det noe jeg aldri har sett før. Sjeldent så får han sånn pustegreie, han er en liten hund og det er vanlig at de får det innimellom, slapp gane, eller noe. Og det varer i noen få sekunder så går det over. Men den kvelden begynte det og varte i tre sekunder, plutselig lå hunden på ryggen og klarte ikke å stå, det minnet meg om epilepsianfall men han ristet ikke, alle fire labber var inntil kroppen og han ble skrøpelig. Fant ikke ro noe sted, og vet ikke hvordan men vi kom oss gjennom natten. På morgenen var han like ille. Jeg tok han med til veterinæren som sjekket han og kom fram til at det er noe i øret hans som fikk han til å bli slik, det ligger i nervesystemet. Jeg husker ikke alt, fordi jeg gråt og var lei meg. Fikk sprøytemedisin hos han igår, og jeg skulle fortsette å gi han tabletter idag. Han sa også at bedringen vil kunne sees i løpet av dagen igår. Han var litt bedre, gikk litt bedre men fortsatt slapp og med ryggen opp liksom, han gikk fortsatt ikke normalt. Imorges var han som igår før vi reiste til vet, altså like ille. Ga han medisin, og nå fant han litt ro og ligger på sofaen helt rolig. Det gjør så vondt inni hjertet mitt, jeg føler ikke at han blir bedre. Jeg vil ikke gå helg imøte med han slik, bør jeg kontakte en annen vet? Anonymous poster hash: e582d...db7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Det skader ikke å be om en annens mening hvis du er usikker, akkurat slik en ville gjort hvis man var hos legen men ikke var enig i eller trygg på diagnosen.. Min hund ble satt på epilepsimedisin av en dyrlege, det funket ikke så gikk til en annen, og fant ut at hun hadde svulst på hjernen.. tung beskjed å få men hadde vært verre å la han fortsette på epilepsimedisin uten å bli bedre, så glad vi snakket med en annen dyrlege også.. Masse Lykke til og god bedring til hunden din dette går nok bra ! Anonymous poster hash: f75b6...770
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Hvor i landet bor du? Jeg har selv hatt syk hund og veterinær fant ikke ut. Ble sendt hjem flere ganger med gode råd og forskjellig medisin. Til slutt tok jeg kontakt med veterinærhøyskolen og fikk hastetime. Han hadde en sjelden "sykdom" som var lett å kurere. På veterinærhøyskolen er det størst ekspertisen i landet og de har det nyeste innen kunnskap, forskning og medisin. Hvis du opplever å ikke få hjelp hos veterinær så oppsøk ekspertene. Det skjer stadig ting innen veterinæryrket. Ikke alle veterinærer er nødvendigvis gode på å oppdatere seg, og noen er kanskje også ekspert på katt, hest etc. Noen er flinke på skjelett og andre har ekspertise et annet sted. Og det er helt naturlig. Vi har jo allmennleger men har vi et spesifikt problem blir jo vi sendt til spesialist. Jeg vet hvordan du har det og det er forferdelig å ikke få hjelp når hunden viser store tegn til ubehag. Gir deg en god klem og masse god bedring til hunden din. ❤️ Anonymous poster hash: 90f03...ed2
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Det høres ut som hjertesvikt. Anonymous poster hash: 982c7...506
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Ta kontakt med veterinærhøgskolen, de kan svare bedre enn andre og hjelpe deg med hunden din. Anonymous poster hash: e65fc...7d2
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 God bedring til hunden din. Har ingen råd dessverre,kan ikke noe om hunder Anonymous poster hash: 2c18b...829
Gjest Jigglewiggle Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Personangrep og avsporinger er fjernet fra tråden. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har nå tatt han med til en annen veterinær, hun så på han og hun vet ikke hva som feiler ham. Fikk beskjed at de skal utrede han, ta blodprøve, ta røntgen om det trengs for å finne ut hva som feiler ham. Utifra hun sjekket han så tydet han ingen smerte. Nå sitter jeg hjemme enda mer bekymret og gråter Hi Anonymous poster hash: e582d...db7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Spist noe den ikke tåler? Anonymous poster hash: 2c18b...829
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Han er 6år. Anonymous poster hash: b0b48...94d
klg,2 boys now:) Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Fått i seg frostvæske?eller gift av noe slag?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Ingenting. Han var i fin form helt til han fikk det pusteanfallet som han pleier å få noen ganger, og det går fort over. Men den kvelden han fikk det, varte det i noen FP sekunder og han plutselig la seg på ryggen og ble nesten lam. Hi Anonymous poster hash: b0b48...94d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Oppdatering Nå fikk jeg svar fra vet; blodprøvene var normale, hjerte var i orden, labbene var i orden og muligens har han hjernehinne bettenelse, alt tyder på det, men han må først ta MR av hodet for å være sikker. Det er bestilt time til det til han på søndag. Nå snart skal jeg dra å hente ham og jeg klarer ikke vente på at jeg skal dra, savnet er for stort. Hi Anonymous poster hash: e582d...db7
klg,2 boys now:) Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Tenkte at det måtte være noe i hjernen
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Tenkte at det måtte være noe i hjernen Vet sa det når jeg var der ned han imorges, at hunder på hans alder og den rasen kan få hjernehinne bettenelse. Og nå er de visstnok alle enig at det må være det, men MR må tas først. Han lener seg mest mot høyre side hele tiden, derfor vet sa at det må være noe med hjernen. Ikke vet jeg hva det vil si, får vite mer når jeg henter han. Hi Anonymous poster hash: e582d...db7
klg,2 boys now:) Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Tenkte at det måtte være noe i hjernenVet sa det når jeg var der ned han imorges, at hunder på hans alder og den rasen kan få hjernehinne bettenelse. Og nå er de visstnok alle enig at det må være det, men MR må tas først. Han lener seg mest mot høyre side hele tiden, derfor vet sa at det må være noe med hjernen. Ikke vet jeg hva det vil si, får vite mer når jeg henter han.Hi Anonymous poster hash: e582d...db7 Huff triste greier håper de får til og hjelpe han. God bedring til din kjære hund💕
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Masse god bedring! Ingen kjekk diagnose å få men det går i de aller fleste tilfeller veldig bra når det først er oppdaget Klem 💗 Anonymous poster hash: a6856...99a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #21 Skrevet 11. desember 2015 Tusen takk dere:) Nå er hunden min hjemme hos meg, endelig. Han er fin i formen, spiser normalt, drikker vann og er tilstedeværende. Men han bikker fortsatt mot høyresiden, så ser helt klart at formen ikke er helt bra. Men som vet sa; er mest sannsynlig han har hjernehinnebetennelse. På søndag har han fått time til MR, så får vi se hva resultatet blir. Har en pomeranian hund forresten, til deg som lurte. Hi Anonymous poster hash: b0b48...94d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #22 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde en pomeranien, og han hadde noe som kanskje kan minne om det du beskriver. Han kunne plutselig bli helt lam, og velte over på siden med bena opp under seg. Av og til ble han lammet i halve siden, og spant "i ring". Dyrlegen fant etter hvert ut at han hadde en svakhet i nakken, og at det var nerver som kom i klem. Vi så etterhvert at det skjedde i sammenheng med at vi tok båndet av ved å dra det over hodet, hvis han ristet seg etter å ha blitt våt ol. Da kunne han plutselig velte over på siden. Løsningen for vår del var å kjøpe sele, for ikke å belaste nakken, så unngikk vi å klø han rundt nakken/ halsen så han ikke skulle strekke seg til siden. For vår hund gikk det over etterhvert. Det så ikke ut som han hadde vondt under anfallene..og det hadde vi visst, for han var en skikkelig pyse ellers Anonymous poster hash: e017c...6e6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #23 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde en pomeranien, og han hadde noe som kanskje kan minne om det du beskriver. Han kunne plutselig bli helt lam, og velte over på siden med bena opp under seg. Av og til ble han lammet i halve siden, og spant "i ring". Dyrlegen fant etter hvert ut at han hadde en svakhet i nakken, og at det var nerver som kom i klem. Vi så etterhvert at det skjedde i sammenheng med at vi tok båndet av ved å dra det over hodet, hvis han ristet seg etter å ha blitt våt ol. Da kunne han plutselig velte over på siden. Løsningen for vår del var å kjøpe sele, for ikke å belaste nakken, så unngikk vi å klø han rundt nakken/ halsen så han ikke skulle strekke seg til siden. For vår hund gikk det over etterhvert. Det så ikke ut som han hadde vondt under anfallene..og det hadde vi visst, for han var en skikkelig pyse ellers Anonymous poster hash: e017c...6e6 Tilstanden kalles wobbler. Anonymous poster hash: 90f03...ed2
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #24 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde en pomeranien, og han hadde noe som kanskje kan minne om det du beskriver. Han kunne plutselig bli helt lam, og velte over på siden med bena opp under seg. Av og til ble han lammet i halve siden, og spant "i ring". Dyrlegen fant etter hvert ut at han hadde en svakhet i nakken, og at det var nerver som kom i klem. Vi så etterhvert at det skjedde i sammenheng med at vi tok båndet av ved å dra det over hodet, hvis han ristet seg etter å ha blitt våt ol. Da kunne han plutselig velte over på siden. Løsningen for vår del var å kjøpe sele, for ikke å belaste nakken, så unngikk vi å klø han rundt nakken/ halsen så han ikke skulle strekke seg til siden. For vår hund gikk det over etterhvert. Det så ikke ut som han hadde vondt under anfallene..og det hadde vi visst, for han var en skikkelig pyse ellers Anonymous poster hash: e017c...6e6 Tilstanden kalles wobbler. Anonymous poster hash: 90f03...ed2 Jeg fikk aldri vite hva navnet på tistanden var, så takk ☺️ Det er rundt 10 år siden vi hadde denne hunden, så vi googlet vel ikke på samme måte som nå ☺️ Det var ihvertfall interessant å lese om, og litt rart ar min lille pomeranien hadde det, når det helst forekommer hos store hunder og hester 😉 Anonymous poster hash: e017c...6e6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #25 Skrevet 11. desember 2015 Jeg hadde en pomeranien, og han hadde noe som kanskje kan minne om det du beskriver. Han kunne plutselig bli helt lam, og velte over på siden med bena opp under seg. Av og til ble han lammet i halve siden, og spant "i ring". Dyrlegen fant etter hvert ut at han hadde en svakhet i nakken, og at det var nerver som kom i klem. Vi så etterhvert at det skjedde i sammenheng med at vi tok båndet av ved å dra det over hodet, hvis han ristet seg etter å ha blitt våt ol. Da kunne han plutselig velte over på siden. Løsningen for vår del var å kjøpe sele, for ikke å belaste nakken, så unngikk vi å klø han rundt nakken/ halsen så han ikke skulle strekke seg til siden. For vår hund gikk det over etterhvert. Det så ikke ut som han hadde vondt under anfallene..og det hadde vi visst, for han var en skikkelig pyse ellers Anonymous poster hash: e017c...6e6 Tilstanden kalles wobbler. Anonymous poster hash: 90f03...ed2 Jeg fikk aldri vite hva navnet på tistanden var, så takk ☺️ Det er rundt 10 år siden vi hadde denne hunden, så vi googlet vel ikke på samme måte som nå ☺️ Det var ihvertfall interessant å lese om, og litt rart ar min lille pomeranien hadde det, når det helst forekommer hos store hunder og hester 😉 Anonymous poster hash: e017c...6e6 Jeg hadde en hest som hadde det og kjente igjen beskrivelsen din. Ja veldig rart din hund fikk det, trodde også bare store dyr kunne få det. Anonymous poster hash: 90f03...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå