Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #26 Skrevet 10. desember 2015 Men hvorfor er legen bekymret for om du er deprimert? Må jo ligge noe bak... Anonymous poster hash: e68a9...7c7 Det vet jeg ikke. Er ikke sikker på om han er bekymret en gang, men mistenker det. Men jeg har mye smerter, og det kan kanskje føre til depresjon? Anonymous poster hash: 48e24...43e Tror nok noen leger gjør det, gjerne litt forebyggende. Min lege ville og at jeg skulle begynne på antidepressiva, for at jeg ikke skulle gå helt i kjelleren etter mye smerter og langvarig sykemelding. Men jeg ville heller ikke ha det, tar nok tabletter som det er Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #27 Skrevet 10. desember 2015 Ok, har fått lest meg litt opp nå... Ser at dere har rett. Det ble før brukt som antideppresiva, men da i 10 ganger så store doser som legen har skrevet ut til meg. Så kanskje jeg kan prøve likevel, men kjenner jeg er svært bekymra for at det skal virke inn på psyken. Uten om psyken, har det mange bivirkninger, men de fleste er vist når dosen er i størrelsen som blir brukt når det blir brukt til antideppresiva. Jeg er ikke hysterisk, slik noen virker til å være i denne tråden, men må si jeg føler meg litt lurt, selv om jeg kanskje bare er dårlig informert. Får tenke litt over det. Dere som allerede bruker det, hvor lenge gikk det før dere fikk smertestillende virkning? Anonymous poster hash: 48e24...43e Hvor mye skal du ta av den da? Anonymous poster hash: c94b8...e7a 10 mg første dagene, etter det 20mg. Anonymous poster hash: 48e24...43e Det er det samme som jeg tar. Bare husk å ta de på kvelden Anonymous poster hash: c94b8...e7a Hva vil kvelden si? klokka 20:00 eller 23:00? Anonymous poster hash: 48e24...43e Klokken 20.00 fikk jeg beskjed, men jeg skulle ikke ta de før jeg var hjemme for kvelden. Så jeg tar de en gang mellom 20.00 og 22.00 Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #28 Skrevet 10. desember 2015 Sarotex blir ofte brukt mot kroniske smerter, som flere skriver her, men jeg hadde som deg følt meg litt lurt om legen ikke hadde opplyst meg om at det egentlig er et antidepressiva. Det er også andre antidepressiva som blir gitt mot smerter. Sarotex er velkjent for alle bivirkninger, men for all del - den kan være riktig for deg! Vær likevel obs på hang-over og vektøkning. Anonymous poster hash: c3100...659
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #29 Skrevet 10. desember 2015 Sarotex blir ofte brukt mot kroniske smerter, som flere skriver her, men jeg hadde som deg følt meg litt lurt om legen ikke hadde opplyst meg om at det egentlig er et antidepressiva. Det er også andre antidepressiva som blir gitt mot smerter. Sarotex er velkjent for alle bivirkninger, men for all del - den kan være riktig for deg! Vær likevel obs på hang-over og vektøkning. Anonymous poster hash: c3100...659 Jeg er veldig enig med i at legen skulle ha informert henne om at de var brukt mot antidepressiva før. Det var min lege veldig nøye påå presisere Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #30 Skrevet 10. desember 2015 Men hvorfor er legen bekymret for om du er deprimert? Må jo ligge noe bak... Anonymous poster hash: e68a9...7c7 Det vet jeg ikke. Er ikke sikker på om han er bekymret en gang, men mistenker det. Men jeg har mye smerter, og det kan kanskje føre til depresjon? Anonymous poster hash: 48e24...43e Tror nok noen leger gjør det, gjerne litt forebyggende. Min lege ville og at jeg skulle begynne på antidepressiva, for at jeg ikke skulle gå helt i kjelleren etter mye smerter og langvarig sykemelding. Men jeg ville heller ikke ha det, tar nok tabletter som det er Anonymous poster hash: c94b8...e7a Men du tar selv Sarotex mot migrene? Du regner da altså ikke Sarotex som atideppresiva? Anonymous poster hash: 48e24...43e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #31 Skrevet 10. desember 2015 Men hvorfor er legen bekymret for om du er deprimert? Må jo ligge noe bak... Anonymous poster hash: e68a9...7c7 Det vet jeg ikke. Er ikke sikker på om han er bekymret en gang, men mistenker det. Men jeg har mye smerter, og det kan kanskje føre til depresjon? Anonymous poster hash: 48e24...43e Tror nok noen leger gjør det, gjerne litt forebyggende. Min lege ville og at jeg skulle begynne på antidepressiva, for at jeg ikke skulle gå helt i kjelleren etter mye smerter og langvarig sykemelding. Men jeg ville heller ikke ha det, tar nok tabletter som det er Anonymous poster hash: c94b8...e7a Men du tar selv Sarotex mot migrene? Du regner da altså ikke Sarotex som atideppresiva? Anonymous poster hash: 48e24...43e Jeg tar Sarotex mot migrene ja. Spørsmålet om medisiner mot depresjon kom en god stund etter at jeg hadde begynt på sarotex. I følge min lege så er ikke Sarotex en god antidepresivmedisin, det finnes mange bedre enn Sarotex. Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #32 Skrevet 10. desember 2015 Ok, takk for hjelpen. Sattser på å prøve de. Anonymous poster hash: 48e24...43e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #33 Skrevet 10. desember 2015 Ok, takk for hjelpen. Sattser på å prøve de. Anonymous poster hash: 48e24...43e Jeg synes du skal gi de en sjangse, vet at for mange så er de veldig effektive smertestillende. Lykke til Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #34 Skrevet 10. desember 2015 Ok, takk for hjelpen. Sattser på å prøve de. Anonymous poster hash: 48e24...43e Jeg synes du skal gi de en sjangse, vet at for mange så er de veldig effektive smertestillende. Lykke til Anonymous poster hash: c94b8...e7a Jeg får smertestillende effekt allerede etter en tablett (husker ikke hvor raskt, men i løpet av dagen etter at jeg har tatt den kvelden før). Føler meg myk og smertelindret i kroppen, som om jeg har ligget lenge i et varmt badekar. En helt vidunderlig smertestillende følelse! Anonymous poster hash: 9f3ea...521
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #35 Skrevet 10. desember 2015 Ok, takk for hjelpen. Sattser på å prøve de. Anonymous poster hash: 48e24...43e Jeg synes du skal gi de en sjangse, vet at for mange så er de veldig effektive smertestillende. Lykke til Anonymous poster hash: c94b8...e7a Jeg får smertestillende effekt allerede etter en tablett (husker ikke hvor raskt, men i løpet av dagen etter at jeg har tatt den kvelden før). Føler meg myk og smertelindret i kroppen, som om jeg har ligget lenge i et varmt badekar. En helt vidunderlig smertestillende følelse! Anonymous poster hash: 9f3ea...521 Jeg misunner deg :/ Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #36 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er kronisk smertepasient. Før jeg fikk nevrostimulator var jeg svært tungt medisinert, og sarotex var den eneste som hjalp noe mot smertene. Det er standard å skrive ut dette til kroniske smertepasienter. Tror du overreagerer her. Anonymous poster hash: 5c83a...450
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #37 Skrevet 10. desember 2015 Alle smerteklinikker anbefaler Sarotex, det er absolutt verdt et forsøk ved kroniske smerter. Virker ikke antidepressivt ved så lav dose! Anonymous poster hash: 64cf7...6f9
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. desember 2015 #38 Skrevet 10. desember 2015 Jeg vil ikke ta noe som virker inn på psyken. Dett burde legen informert om. Kjenner jeg er rasende. Anonymous poster hash: 48e24...43e Jeg er enig med deg. Hold deg unna psykofarmaka.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #39 Skrevet 10. desember 2015 Jeg vil ikke ta noe som virker inn på psyken. Dett burde legen informert om. Kjenner jeg er rasende. Anonymous poster hash: 48e24...43e Jeg er enig med deg. Hold deg unna psykofarmaka. Hadde du lest tråden, så hadde du visst at hi har oppdatert seg, og det burde kanskje du og Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #40 Skrevet 10. desember 2015 disse blir brukt mot kroniske smerter. jeg hadde tatt dem. det finnes jo også allergi tabletter som brukes mot psykiske plager, så er mange tabletter som har flere bruksområder. men da kommer det jo ann på dosen som skal tas. Anonymous poster hash: 7db99...17a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #41 Skrevet 10. desember 2015 Antidepressiva er et missvisende begrep, det er ikke slik at disse medisinene er utviklet mtp å behandle depresjon, kan hende de var ment for en helt annen diagnose, men man fant ut at de fungerte mot depresjon og fikk det som bruksområde også. Legen lurte deg ikke, medisiner kan brukes på flere indikasjoner. Anonymous poster hash: 0aafa...66c
Caelyn Skrevet 10. desember 2015 #42 Skrevet 10. desember 2015 Jeg går på 50 mg Sarotex på kvelden mot smerter og for å hjelpe i forhold til søvn. De har god effekt på meg og har ikke noen antidepressiv funksjon på så lav dose. Jeg tar medisinen kl 20 på ukedager og 21 i helg, tar jeg de senere enn det føler jeg at det er vanskeligere å stå opp om morgenen. Hadde den skullet virke som antidepressiva, hadde jeg nok ikke gått på Zoloft og Lamictal i tillegg xD
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #43 Skrevet 11. desember 2015 Jeg tok første pille i går kveld klokke 20:00, og har IKKE sovet hele natta. Ser alle skriver at de sovner av den. På meg hadde den motsatt effekt. Får prøve et par dager, men om nettene skal bli lik som denne har vært, så går det ikke. Noen andre som slet med søvnen i oppstartfasen? Anonymous poster hash: 48e24...43e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #44 Skrevet 11. desember 2015 Det er en kjent bivirkning, om ikke så veldig vanlig. Så stressa som du har fremstått i denne tråden er det ikke rart at du slet litt med å få sove etter første tablett.... så jeg ville gitt det tid og sett Anonymous poster hash: 396b5...ef7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #45 Skrevet 11. desember 2015 Det er en kjent bivirkning, om ikke så veldig vanlig. Så stressa som du har fremstått i denne tråden er det ikke rart at du slet litt med å få sove etter første tablett.... så jeg ville gitt det tid og sett Anonymous poster hash: 396b5...ef7 Du har nok et poeng der. Jeg har bestemt meg for å prøve, og kommer ikke til å gi meg så lett. Men hvis jeg ikke får sove, så har jeg ikke noe valg. Heldigvis helg nå, så da klarer jeg dagene bedre uten søvn. Må bare komme meg gjennom denne dagen på jobb. Håper du har rett, og at søvnen kommer tilbake etter oppstartfasen. Anonymous poster hash: 48e24...43e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #46 Skrevet 11. desember 2015 Nå er jeg veldig tørr i munnen. Ser at det er vanlig bivirkning, men vil det også gi seg etter noen dager? Vet ikke om det kun er psykisk, men jeg har faktisk hatt mindre smerter i dag, så kanskje virker de. Anonymous poster hash: 48e24...43e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #47 Skrevet 11. desember 2015 Så flott at du har mindre smerter! Sørg for å ha en vannflaske med deg rundt og i sengen, slik at du alltid kan fukte munnen. Jeg blir også tørr i munnen av dem. Anonymous poster hash: 9f3ea...521
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #48 Skrevet 11. desember 2015 Jeg var tørr ikke munnen hele perioden jeg prøvde ut sarotex mot migrene. Fikk beskjed av tannlegen min om å tygge mye sukkerrør tyggis for å opprettholde spyttproduksjonen. Anonymous poster hash: 1ba3d...124
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #49 Skrevet 11. desember 2015 Nå er jeg veldig tørr i munnen. Ser at det er vanlig bivirkning, men vil det også gi seg etter noen dager? Vet ikke om det kun er psykisk, men jeg har faktisk hatt mindre smerter i dag, så kanskje virker de. Anonymous poster hash: 48e24...43e Hvis du blir veldig tørr i munnen av de, så bør du kjøpe deg pastiller for munntørrhet på apoteket, så du ikke ødelegger tennene dine Anonymous poster hash: c94b8...e7a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #50 Skrevet 11. desember 2015 Tørr i munnen! Hersens autokorrektur! Anonymous poster hash: 1ba3d...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå