Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 ..?? Anonymous poster hash: 3a0dc...c83
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Nei, vaniljeekstrakt er laget av vanilje (trekkes ut i sprit tror jeg), mens essens er kunstig fremstilt.
Miss Chocolate Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Det smaker forskjellig, men du kan til nød bruke vaniljeessens hvis du ikke har ekstrakt.
☆☆☆ Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Essens er vanillin (reststoff frå celluloseproduksjon), samme smak som det kvite vaniljesukkeret. Ekstrakt lagast ved å legge ekte vanilje på sprit. Eg brukar både ekte vanilje og vanillin, avhengig av kva eg lagar. Vanilje er bedre, men vanillin er vaniljesmaken frå barndommen, den som er i piano vaniljesaus og vaniljeis utan prikkar (den med prikkar kan vere ekte vare, men vel så ofte billig vanillin og vaniljefrø der smaken er trekt ut og brukt i andre produkt. Alt for å lure konsumentane).
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Men når jeg skal lage sjokolade krem med 5 dl fløte og melkesjokolade og 1,5 dr vanileekstrakt.....hva gjør jeg da? Jeg har kremfløte og melkesjokolade, og vaniljeesens. Burde jeg hatt kokesjokolade i steden for melkesjokolade, ????? I den sjokoladekremen.....???? Anonymous poster hash: 3a0dc...c83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå