Gå til innhold

Ei 10 år gammel jente, blond, men litt mørkere blond innerst, vil farge håret til jul....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farge det, litt blått..... eller lilla.....

Kanske ikke hele, men litt.....

Åååh, mamma mamma kan du bestille time til med hos din frisør......

Man kan da ikke farge håret på en 10 åring??

-eller kan man det??

Gjør man det selv med noe glansvask lignende greier, eller??

Anonymous poster hash: 20761...308

Fortsetter under...

Skrevet

glansvask, IKKE permanent farge. 

Anonymous poster hash: 66f2e...83d
Skrevet

nja vet ikke hva jeg ville gjort. Men de selger dipdye farge hos frisør som vaskes ut etter noen vask.

Kan fint ha i tuppene :-)

Skrevet

Nei, man farger ikke håret til en 10-åring.

Anonymous poster hash: 4f564...8ea
Skrevet

nja vet ikke hva jeg ville gjort. Men de selger dipdye farge hos frisør som vaskes ut etter noen vask.

Kan fint ha i tuppene :-)

Aldrig hørt om....hva er det??

Skrevet

Nå husker jeg ikke hva det heter, men vet de selger på hairshop salonger.

Ellerså kan du kjøpe color bug, en sånn liten ball som har konsistens som en øyeskygge. Man drar den bare gjennom håret også får du farge :-)

Fåes kjøpt bla på cubus. Har hun lyst hår funker dette veldig bra. Kan også draes kun i tuppene.

Annonse

Skrevet

Stas for småjenter å pynte seg

Jeg ser ikke noe problem i å f.eks. farge tuppene med en farge som vaskes ut (greit hvis hun skulle angre).

Kjør på

Skrevet

Disse får du også kjøpt på h&m/cubus/vita.

Går ut etter noen vask. Vet det er flere farger også! :-)

post-865568-296_thumb.jpeg

Skrevet

Hvorfor farger man ikke håret til en 10-åring? Blått og lilla får man vel uansett ikke som permanente farger. Jeg farget håret med permanent farge da jeg var 7.. Farger også håret til en 11-åring blått eller rosa nå og da. Har også bleket det.

Anonymous poster hash: 048b9...3dd

Skrevet

Du kan heller dra til en frisør som har crazy farger i extention. Da kan hun få noen striper i blå eller lilla ennoe å farge det.

Uansett om det er minicolor eller glassverk så sitter som oftest alltid litt farge igjen i håret.

Anonymous poster hash: 3e8cd...fc8

Skrevet

Hvorfor farger man ikke håret til en 10-åring? Blått og lilla får man vel uansett ikke som permanente farger. Jeg farget håret med permanent farge da jeg var 7.. Farger også håret til en 11-åring blått eller rosa nå og da. Har også bleket det.Anonymous poster hash: 048b9...3dd

Man burde ikke farge håret på barn pga fare for reaksjoner og allergi. Allergifremkallende midler.

Skrevet

Det er da vel ikke værre å farge håret på en tiåring enn å ta hull i ørene på en baby feks?

Mtp allergisk reaksjon og sånn så ville jeg nok tatt henne med i salong fremfor å farge hjemme.

Penere blir det sikkert også😉

Anonymous poster hash: 2eea0...a32

Skrevet

Hvorfor farger man ikke håret til en 10-åring? Blått og lilla får man vel uansett ikke som permanente farger. Jeg farget håret med permanent farge da jeg var 7.. Farger også håret til en 11-åring blått eller rosa nå og da. Har også bleket det.Anonymous poster hash: 048b9...3dd

Man burde ikke farge håret på barn pga fare for reaksjoner og allergi. Allergifremkallende midler.

Man skal jo sjekke om man reagerer på hårfargen ved å smøre litt bak øret, la det være der noen timer og så vaske det bort igjen. Reagerer man, så farger man så klart ikke håret.

Anonymous poster hash: 048b9...3dd

Annonse

Skrevet

Med mindre din datter er nesten helt hvithåret må håret blekes først ellers vil det ikke synes. Jeg er deleier i en salongkjede og har hatt rosa hår før. Det er en omstendelig og svært dyr prosess da håret først må blekes for så å farges. Det som står over her er feil, rosa og blå farger er alltid permanente farger. Til tross for dette slipper de raskt taket i håret da farge uansett sitter dårlig i bleket hår. Sånn hårfarge som man ser mye av på instagram og på kjendiser ( kylie Jenner) får man ikke til hjemme. Det koster minst 2000 og er kortvarig moro. Med tanke på kjemikalier ville jeg ikke gjort dette på et barn. Støtter forslag om extentions.

Skrevet

Med mindre din datter er nesten helt hvithåret må håret blekes først ellers vil det ikke synes. Jeg er deleier i en salongkjede og har hatt rosa hår før. Det er en omstendelig og svært dyr prosess da håret først må blekes for så å farges. Det som står over her er feil, rosa og blå farger er alltid permanente farger. Til tross for dette slipper de raskt taket i håret da farge uansett sitter dårlig i bleket hår. Sånn hårfarge som man ser mye av på instagram og på kjendiser ( kylie Jenner) får man ikke til hjemme. Det koster minst 2000 og er kortvarig moro. Med tanke på kjemikalier ville jeg ikke gjort dette på et barn. Støtter forslag om extentions.

Jeg støtter det hun sier. Er ikke frisør, men jeg har rosa hår og vært gjennom fargeprosessen en del ganger. Fargen setter seg ikke i håret om det ikke er bleket først.

Anonymous poster hash: ffb43...18c

Skrevet

Men denne da??

Skjønner det med bleking og styr.

Min datter er heilt heilt lys og iallefall i tuppene. Tror fargen sitter.....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg farga håret med kreppapir i min pure ungdom. Nå er det visst konditorfarge som er tingen!

Skrevet

Hvorfor man ikke farger håret til en tiåring??

Fordi tiåringer kan få vite at de er perfekt som de er. Fordi vi som foreldre ikke burde bidra til ytterligere fokus på utseende. Fordi foreldre som tillater slike ting (det være seg sminke, hårfarge, fransk manikyr etc...) bidrar til å skape press på de andre barna (med foreldre) i sin omgangskrets. Fordi bruk av kjemikalier er uheldig. Fordi du lar barna tre inn i en "voksen" verden, og lar de utgi seg for at de er gamlere enn de er... Og sikkert flere grunner og, men de var de jeg kom på i farten.

La barn få være og se ut som seg selv.

Anonymous poster hash: 4f564...8ea
Skrevet

Hvorfor man ikke farger håret til en tiåring?? Fordi tiåringer kan få vite at de er perfekt som de er. Fordi vi som foreldre ikke burde bidra til ytterligere fokus på utseende. Fordi foreldre som tillater slike ting (det være seg sminke, hårfarge, fransk manikyr etc...) bidrar til å skape press på de andre barna (med foreldre) i sin omgangskrets. Fordi bruk av kjemikalier er uheldig. Fordi du lar barna tre inn i en "voksen" verden, og lar de utgi seg for at de er gamlere enn de er... Og sikkert flere grunner og, men de var de jeg kom på i farten. La barn få være og se ut som seg selv. Anonymous poster hash: 4f564...8ea

Jo da. Jeg ser alt du sier, og er forsåvidt enig, men 10 åringen min er overøst om hvor fin og smart og god og flink og perfekt hun er....ja kanskje for mye av det gode tom.

Men når hun har sååå lyst på litt rosa hår, hun ser aleksandra joner, ariana grande eller hva de no heter som har sånn, og det er sååååååå fint.....

Synes dette er vanskelig jeg......flere på mellomtrinet har / har hatt.

Skrevet

Bare husk at fargen sitter.går an og kjøpe hårspray med farge evt.kan det vaskes fort ut.

Skrevet

Herregud, farger da ikke håret på en tiåring! Neste år er det vel fake vipper. "Ikke noe problem det, de er heller ikke permanente". Makan. Rart det blir hysteri blant unge jenter når foreldrene gir etter så raskt.

Anonymous poster hash: d2143...5a8

Skrevet

Men denne da??

Skjønner det med bleking og styr.

Min datter er heilt heilt lys og iallefall i tuppene. Tror fargen sitter.....

Det skader jo ikke å prøve. Personlig ville jeg latt det være. Det er vanskelig selv for en frisør å farge et hår i sånne farger så et hjemmefargeprosjekt tror jeg blir fryktelig stygt. Generelt bør fargen være jevn og pen og håret velfrisert med den type farger, ellers ser man bare gal ut. Mao ikke noe for et barn med mindre hun har for vane å bruke hårruller eller liknende.

Skrevet

Hår vokser ut igjen, jeg lar min tiåring herje rimelig fritt så lenge det er passende for alderen (altså ikke "sexy" klær, ikke sminke utover litt lipgloss i bursdag, ikke høye hæler etc.), men hun får ikke helbleke det og farge det blått enda pga. sterke kjemikalier. Jeg har sagt at hvis hun fortsatt vil ha det blir det ikke før hun er ferdig på barneskolen. Hun har hull i ørene, men ett lot vi gro da det ikke ville heles ordentlig. Har gått med på to hull i det ene øret øret når hun skal ta på nytt (det ville ikke gro fordi hun hadde et uhell og fikk nappet ut dobben, det andre grodde helt fint, gikk til piercing studio). Jeg er streng på mye annet, men jeg har alltid likt å eksprimentere med hår og klær selv, så der er jeg mer laid back.

Hun har en stripe i luggen som vi har farget rosa med fargen man får på H&M (den gikk raskt ut, bleket først) men som nå er blond. Har aldri fått inntrykk av at hun vil gjøre det for annet enn gøy, altså ikke for å bli "finere", kanskje til nød kul. Det hender det kommer noen kommentarer på kropp ol., at hun ikke synes hun er bra nok. Hun er nydelig og jeg blir alltid litt usikker på hvordan jeg skal overbevise henne uten å kommentere at hun er et usedvanlig vellykket eksemplar av arten menneske :legrine:, det holder at hun ikke er misfornøyd med seg selv.

Anonymous poster hash: e92ad...57c
Skrevet

Man burde ikke farge håret til barn og vi foreldre burde gå forran som gode eksempler med den hårfargen vi har naturlig. Barna våre bør lære  ar de, og vi, er bra nok som vi er og ikke trenger å forandre på utseendet vårt.

Anonymous poster hash: 745d4...919
Skrevet

Man burde ikke farge håret til barn og vi foreldre burde gå forran som gode eksempler med den hårfargen vi har naturlig. Barna våre bør lære  ar de, og vi, er bra nok som vi er og ikke trenger å forandre på utseendet vårt.

Anonymous poster hash: 745d4...919

Da regner jeg med at du vil nekte dattera di tannregulering, siden det ikke er naturlig for henne å ha rette tenner? Briller er unaturlig, ser du dårlig så er det slik det er. Regner med at du ikke bruker ansiktskremer, ikke klipper håret, ikke napper øyenbryn, ikke barberer deg under armene eller på leggene, ikke har neglelakk eller noe annet noen sinne - alt det er jo unaturlig. Regner også med at du ikke bruker klær? Det er jo ikke slik naturen har skapt oss, med klær altså. Nei, jeg nekter å gå rundt som grå kjerring når jeg er litt over 30, så jeg farger håret. Barna bør lære at de er bra nok som de er, men de bør også vite at de kan fikse på noe de ikke er fornøyd med med enkel hårfarge, strøk med mascara, briller med fin innfatning, BB-krem og lignende. Hva i all verden er farlig med å pynte seg da? MÅ man se ut som uflidd traktorlesbe for å være "bra nok"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...