Gå til innhold

HJELP! Hva er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen, men meg og sambo har låst oss helt og kommer oss ikke videre med navn og kjenner eg begynner å bli litt stressa. Ikke lenge igjen nå! 

Sarah, Elise eller Olivia? Mellomnavnet vil være Desireè uansett(etter min mor). Våre kriterier for navn har vært: ikke for kort, må funke internasjonalt(familie og slekt utenlands), ikke topp-10 og gjerne litt uvanlig - men klassisk! 

Hva synes dere er finest?  :babyjente:  :5:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker både Sarah og Olivia veldig godt! Elise er helt greit.

Til Desiree synes jeg Sarah passer best. Sahra er et litt mer "klassisk" navn som har vært populært lenge. Olivia er litt fresht og ikke så mye brukt enda ;-) Det kan jo være et navn som kommer til å bli mye brukt fremover. Jeg ville uansett valgt det jeg liker best uavhengig av populariteten ;-)

Skrevet

Sarah

Anonymous poster hash: fa6a4...ee0

Skrevet (endret)

Olivia :) Elise, så Sarah,men alle 3 er pene navn :),men i denne rekkefølgen :) og synes Desiree passer godt til alle 3, det er faktisk det penest av alle navnene, hvorfor ikke ha det alene?

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Sarah var topp ti i fjor (3. plass), Olivia var innenfor topp 20 og Elise topp 35. Sarah har også bare to stavelser, så er jo litt kort, da. Elise er det minst vanlige nå, og jeg opplever det som et veldig klassisk navn. Ville gått for Elise hvis der var et annet navn bak, men synes Elise Desiree er litt tungt. Ble litt mye es og se, synes jeg. Olivia er veldig fint, men synes ikke Olivia Desiree er den beste kombinasjonen. Så alt i alt vil jeg stemme på Sarah. Sarah Desiree klinger best, og med et litt uvanlig navn nummer to blir navnet ikke så vanlig, så det gjør ikke noe at Sarah er et mye brukt navn. (Husk også at toppliste-navnene kun brukes av 1%).

Dere har kanskje bestemt dere for å velge et av disse tre, men hvis dere skulle være åpne for andre forslag:

Eline Desiree: Eline er klassisk og vakkert, og man slipper for mye se og es.

Norah Desiree: (med h siden dere liker Sarah sånn) Nora er vanlig, som Sarah, men også klassisk, vakkert og internasjonalt.

Mona Desiree: Mona er mindre vanlig nå, og et veldig pent navn som også fungerer internasjonalt.

Hannah Desiree: klassisk, vakkert og internasjonalt.

Cornelia Desiree: Cornelia er så nydelig, fungerer godt internasjonalt og er ikke topp 10-navn.

Anonymous poster hash: 2c1ce...8da

Skrevet

Synes Elise er finest...men er enig i at det blir litt mye es og se...tenkte at Elisa Desiree kanskje klinger bedre?

Dersom det er de 3 navnene dere vil gå for, hadde min rekkefølge vært: Elise, Olivia og Sarah.

Synes forresten også at Desiree er vakkert...og kanskje hadde stått fint alene. Uansett lykke til med navnevalget! :)

Skrevet

Stemmer på Elise. :)

Anonymous poster hash: dc113...36e
Skrevet

Jeg synes Sarah Desiree klinger best, Olivia på andreplass. Elise Desiree synes jeg blir for tungt, men synes Elise er veldig fint da.

Skrevet

Sarah Desiree

Anonymous poster hash: 3fd36...153

Skrevet

1. Olivia Desiree

2. Sarah Desiree

3. Elise Desiree

Fine navn alle sammen, lykke til :) 

Skrevet

Alle navnene er fine, men synes Sarah Desiree klinger penest sammen.

Skrevet

Enten Sarah Desiree eller Olivia Desiree.

Klinger best :-)

Anonymous poster hash: 57105...da7

Skrevet

Definitivt Elise. Det er nydelig

Skrevet

Sarah går best sammen med Desiree av de tre navnene.

Skrevet

Olivia!

Og navnet skrives vel Desireé? Om du skriver det Desireè så uttales det jo Dessi-rææ og ikke Dessi-ree :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...