Gå til innhold

Hvordan organiserer du skittentøyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 stk skittentøyskurv på badet. 4-åringen har egen skittentøyspose. (Hennes klær vaskes alene). 14-åringens klær vaskes med vårt.

Og egen håndkle/klut pose.

Sengetøy går rett i maskinen.

Klærne vaskes på 40 eller 60 grader. Hvitt og farget vaskes ikke sammen.

Sebgetøy på 60 grader. Håndklær på 90 grader.

Så enkelt og så lett.

Anonymous poster hash: 228ff...992

Gjest Antarctica
Skrevet

Denne måneden har jeg valgt å ansvarliggjøre skittentøyet litt mer. Det er desember og travle dager, jeg har bedt dem organisere seg selv. Vil de vaskes, må de pent finne fram til rette poser.

Skrevet

Fullstendig kaos her. 5 I familien, 4 skittentøyskurver som renner over til enhver tid. Mannen tar skippertak i helgene. Selv hater jeg klesvask. Burde strengt tatt følge med på denne tråden. 😉

Anonymous poster hash: 02725...eb9

Skrevet

En kurv til lyse klær, en til mørke klær og en til håndklær.

Skrevet

Jeg trenger ikke organisere skittentøy. .. En kurv på badet, det er min måte å organisere på. Er den full tar jeg lyse eller mørke klær og vasker. Legger igjen ull og det som ikke kan vaskes sammen. Når en av oss ikke har mer ulltøy rent må jeg vaske det:)

Anonymous poster hash: 3cc4f...1f4

Jeg gjør også det på denne måten :)

Anonymous poster hash: b18a9...0da

Jeg gjør det også slik. Eller, har en skittentøykurv på badet. Ellers tar jeg med meg klær som ligger rundt i huset og kaster det på gulvet på vaskerommet. Når jeg er i humør for klesvask tar jeg kurven fra badet og heller ut på vaskeromsgulvet og vasker det som går sammen. Resten sorterter jeg i hauger på vaskeromsgulvet, så får de klærne vente på tur :)

Anonymous poster hash: 849e6...b1d

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv.

Holdt på å besvime når jeg leste om folk som sorterer i søtten forskjellige kurver 😂

Anonymous poster hash: 71e4e...050

Skrevet

Jeg trenger ikke organisere skittentøy. .. En kurv på badet, det er min måte å organisere på. Er den full tar jeg lyse eller mørke klær og vasker. Legger igjen ull og det som ikke kan vaskes sammen. Når en av oss ikke har mer ulltøy rent må jeg vaske det:)

Jeg gjør det også slik. Eller, har en skittentøykurv på badet. Ellers tar jeg med meg klær som ligger rundt i huset og kaster det på gulvet på vaskerommet. Når jeg er i humør for klesvask tar jeg kurven fra badet og heller ut på vaskeromsgulvet og vasker det som går sammen. Resten sorterter jeg i hauger på vaskeromsgulvet, så får de klærne vente på tur :)

Holdt på å besvime når jeg leste om folk som sorterer i søtten forskjellige kurver 😂

Jeg også. Det verste av alt er at jeg tror ikke det går raskere heller. De burde prøve vår metode og spare både tid og bekymringer :D

Skrevet

Sorterer i 12 fraksjoner, tror jeg. Har sju gulvstående kurver, pluss fem trådkurver.

Lyst sengetøy og lyse håndklær

Ditto mørkt

T-skjorter o.l.

Hvitvask

Jeans, college og fleece, som igjen må sorteres

Bluser og skjorter

Undertøy og bomullssokker

Treningstøy og tekniske t-skjorter o.l.

Ull

Rødt

Spesialvask

Strikket

Anonymous poster hash: 9e3e8...f1c

Sånn av ren nysgjerrighet, hvorfor vasker du t-skjorter for seg selv?

Anonymous poster hash: 4e53a...93f

Skrevet

Har 4 store bøtter på badet. 1 til lyst, 1 mørkt, 1 til rødt og 1 til alt annet (ull, finvask, bh). Sengetøy går rett fra seng i vaskemaskin. Jeg vasker stort sett alt med 70 grader, bortsett fra spesialkurven, og når det er ferdig inn i tørketrommel. Er programmet ferdig piper den, så tar jeg det ut mens klærne er varme. Bretter med en gang, trenger aldri å stryke noe.

Krever en del disiplin men lenge siden klesvasken hopet seg opp. Før kunne jeg tilbringe en hel helg med å vaske tøy.

Skrevet

Jeg også. Det verste av alt er at jeg tror ikke det går raskere heller. De burde prøve vår metode og spare både tid og bekymringer :D

Samme måte her.

Høres egentlig fint ut med system, men tror ikke mine på 3 og 6 hadde klart å legge tøyet sitt i riktig dunk.. (Kanskje ikke mannen heller..🙈..)

Anonymous poster hash: 19008...6a1

Skrevet

Her går undertøy og annen 60 vask i en dunk, vanlige klær og ull i en annen. Sorteres og vaskes nede i vaskerommet - er stort sett to til tre maskiner pr kurv (farge, ull osv...) vasker noe ca annenhver dag, så mer organisering trengs ikke her 😃 Hiver alle håndklær til vask samtidig, og sengetøy går også rett i maskina, så det slipper å ta opp plass i skittentøyet 👌🏻

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med organiseringen. Har 2 store skuffer nederst mot sokkel med benkeplate oppå. I skuffene er det plass til 2 store og 2 små bokser til tøy. 1 boks = 1 maskin.

Oppå benken står 2 vaskemaskiner og 1 tørketrommel :)

Skrevet

5 kurver: 

farget 40

svart 40

håndklær/kluter sengetøy

hvitt 

ull

De tre øverste er større kurver mens ull og hvitt er mindre kurver, siden jeg ikke har så mye av det. Det kan jo være forskjellig fra hjem til hjem. 

Anonymous poster hash: c46a1...552
Skrevet (endret)

hvitt 40

hvitt 60

lyst 40

mørkt 40

lyst 60

mørkt 60

ull/silke

Her er alt i en kurv, men alle vet hvordan man skal sortere det. 

Endret av Daquiry
Skrevet

Har en kurv for mørke klær, en for lyse, en for håndduker og sengetøy og en for ull.

Anonymous poster hash: 13df9...535

Same her.  Men det skjer gjerne litt finsortering innimellom.  Mannen køyrer skjortene sine på eige program, og så sender eg med blusar om eg har.  Men det er grenser for kor mange korger vi har plass til.

Skrevet

Helt likt her. Bortsett fra at vi ikke har nok klær til at jeg kan vente på å bli i "humør for klesvask". Lurer på hvor lang tid det ville tatt... :P

Anonymous poster hash: 0962f...e3e

Skrevet

Har skittentøyssjakt som går fra et skap på badet til et skap på vaskerommet. Inne i skapet står det en kurv fra IKEA. Når jeg skal vaske plukker jeg direkte fra skapet/kurven og putter inn i maskinen. Det det ikke er plass til/er av en annen farge eller kvalitet/type blir liggende igjen. Håndklær/sengetøy og hvitt blir lagt i to andre kurver i samme skap. ☺

Anonymous poster hash: f27b9...6dc

Skrevet

Foreløpig en kurv for 60 grader og en for 40 grader som står på vårt soverom. Har i tillegg en på vaskerommet som blir godt og blandet.

Skulle gjerne hatt bedre orden på vaskerommet da jeg deler vasken i følgende:

60 grader lyst

60 grader mørkt

40 grader lyst

40 grader mørkt

40 grader rosa

40 grader blått (dette havner av og til i lyst/mørkt)

Ull

Av og til kjører jeg en egen vask med røde klær.

Anonymous poster hash: 63fb8...4fe

Skrevet

Jeg har en svær dunk nede på badet. Når den er halvfull eller full bærer jeg den opp. Har en svær dunk der også. Så tømmer jeg klærne over i den.

Når jeg skal sette på en maskin tømmer jeg klærne på gulvet og plukker ut den fargen jeg skal vaske og hiver det inn i maskinen.

Jeg tar også sengetøty rett fra senga og inn i maskinen.

Enkelt system og tar lite plass :P

Endelig en som gjør det på samme måte som meg! Takk🙏

Anonymous poster hash: 4a039...5e1

Skrevet

Har ikke plass på badet for et skikkelig sorteringssystem, men en vakker dag blir det slik som flere skriver:

- 40 lys

- 40 mørk

- 60 lys

- 60 mørk

- Ull/finvask

- Håndklær/sengetøy

Anonymous poster hash: 65284...e6b

Skrevet

Jeg har 5 kasser. Ull/fin, 40 lyst og mørkt, 60 lys og mørk. Kokevask legges i 60 lys-bøtta, mannens treningsklær vaskes med 60 mørk.

Når jeg skal vaske, ser jeg an hva som kan vaskes sammen fra de ulike bøttene, slik at jeg fyller en maskin. Har for eksempel mye som er lyst, men ikke helt hvitt. Dette kan vaskes sammen med både hvitt og farget.

Skrevet

En kurv til mørkt, en til lyst og en til ull/treningsklær/finvask.

Anonymous poster hash: 31e7d...741

Skrevet

Jeg har en svær dunk nede på badet. Når den er halvfull eller full bærer jeg den opp. Har en svær dunk der også. Så tømmer jeg klærne over i den.

Når jeg skal sette på en maskin tømmer jeg klærne på gulvet og plukker ut den fargen jeg skal vaske og hiver det inn i maskinen.

Jeg tar også sengetøty rett fra senga og inn i maskinen.

Enkelt system og tar lite plass :P

Endelig en som gjør det på samme måte som meg! Takk

Anonymous poster hash: 4a039...5e1

Sånn gjør jeg og :)

Skrevet

Kurver fra ikea (ser de er utgåtte) under disk. Farget 30, hvit 30, farget 40, hvit 60 og farge 60

Anonymous poster hash: 97d62...d9d
Skrevet

Har aldri organisert.. En kurv til alt, og alt går i maskinen sammen. Det eneste jeg siler ut er hjemmestrikka og hvite bluser. 

Anonymous poster hash: 6c44e...9b4
Skrevet

Sorterer i 12 fraksjoner, tror jeg. Har sju gulvstående kurver, pluss fem trådkurver.

Lyst sengetøy og lyse håndklær

Ditto mørkt

T-skjorter o.l.

Hvitvask

Jeans, college og fleece, som igjen må sorteres

Bluser og skjorter

Undertøy og bomullssokker

Treningstøy og tekniske t-skjorter o.l.

Ull

Rødt

Spesialvask

Strikket

Sånn av ren nysgjerrighet, hvorfor vasker du t-skjorter for seg selv?

T-skjorter og annet bomullstøy. Fordi det er ganske mye av det, bruker nesten alltid en singlet, kortermet eller langermet t-skjorte i bomull under skjorte, bluse, genser. Ergo minst ett eksemplar pr dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...