Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Altså, før det havner i vaskemaskinen. Vi skal lage system på vaskerommet, nå finnes det ikke system. Jeg trenger inspirasjon.☺ Anonymous poster hash: 975ee...b9d
Gjest Muji81 Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Kurvhylle. En stor kurv for 40 grader farge og en for 60/90 grader hvit (har bare hvite håndkler) Små kurver for 60 grader farget, en for ull, og en for 40 grader lyst.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 To store, en med mørkt/ farget 95 grader og en med hvitt 95 grader. En bøtte hvor brukte mopper kastes, en bøtte til ull/finvask, og en bøtte til 40 graderen. 40gradersbøtta kunne med fordel vært større...men skapplassen er begrenset. Har 12 kilosmaskin, og kan vaske større mengder i gangen. Anonymous poster hash: 4846b...ef0
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 En for mørkt En for lyst En for 90 grader En for ull Anonymous poster hash: 0bd62...117
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Tenk en boks/skuff for hver type vask du vasker. Jeg har lys og mørk 40 og 60,ull og treningsklær. Savner en til rødt, skjorter, finvask og en til diverse, men har alt for liten plass på vaskerommet til å få det til. Anonymous poster hash: cebd7...03f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 En mørkt, en lyst, en 60, en 90 og en ull Vurderer også en egen for rødt/rosa/lilla/oransje og en for syntetisk tøy. Anonymous poster hash: 81bcb...836
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Mørk 40 Lys 40 Mørk 60 Lys 60 Kokevask Ull Har seks enkle skittentøysdunker på hjul under benken. Alle er merket, barna og mannen vet hvordan de skal sortere. En full skittentøysdunk= en full maskin. Lett å se hva som er fullt, og sette på en maskin. Anonymous poster hash: 4417f...9c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Mitt lyse tøy Mitt mørke tøy Barnas lyse tøy Barnas mørke tøy Mannens lyse tøy Mannens mørke tøy Rødt Ull Håndvask Håndklær Sengetøy Anonymous poster hash: 86b8c...dbd
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Mitt lyse tøy Mitt mørke tøy Barnas lyse tøy Barnas mørke tøy Mannens lyse tøy Mannens mørke tøy Rødt Ull Håndvask Håndklær Sengetøy Anonymous poster hash: 86b8c...dbd Ja for all del, ikke miks barnas klær med dine, eller mannen din sine for den saks skyld. Det er ekkelt... Anonymous poster hash: c3b99...4af
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 Fire kurver. Hvit, kulørt, rødt/rosa og ull. Anonymous poster hash: 4d627...49e
Violeta Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Vi har trådkurver montert på veggen på vaskerommet. Jeghar merket kurvene og når en er full, er det nok til en vask. Veldig kjekt Ull Finvask Håndklær (to kurver) Truser/sokker Sengetøy (to kurver) 40 grader farger (tre kurver) 40 grader hvitt
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 En bøtte til 2 åringens lyse/hvite klær. Sengetøy går rett av seng i maskin,vaskes umiddelbart. Etter dusj, håndduk rett i vaskemaskin. Kjøkkentue blir skyldtes godt og vasket/byttet 1-2 ganger for dag. Vanlige klær - rett i maskin. Starter 1 gang pr dag når den er passe full .40-60 grader. Det ingen grunn til å sortere å styre med skittentøy. Rett i maskinen Tidligere når vi brukte ull, la vi det sammen med de lyse klærene i bøtta. Der ligger de max 3 dager dør vask. Anonymous poster hash: 69d75...ac3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 En stor skittentøyskurv på badet. Når jeg skal vaske tar jeg en kurv og fyller den med enten lyse/hvite klær, mørke klær eller håndklær. Sengetøy går rett fra sengen til maskinen, Anonymous poster hash: ed17b...078
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 En for ull/ finvask En for 40grader En for 60/90 grader Du damen som vasker alt med en gang- sorterer du ikke eller har du veldig god tid til å vaske klær? Vaskerommet vårt var strøkent når jeg hadde permisjon men nå som vi begge jobber 100% med 2 små barn hoper det seg opp. Anonymous poster hash: 05037...017
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har en svær dunk nede på badet. Når den er halvfull eller full bærer jeg den opp. Har en svær dunk der også. Så tømmer jeg klærne over i den. Når jeg skal sette på en maskin tømmer jeg klærne på gulvet og plukker ut den fargen jeg skal vaske og hiver det inn i maskinen. Jeg tar også sengetøty rett fra senga og inn i maskinen. Enkelt system og tar lite plass
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #16 Skrevet 9. desember 2015 Mitt lyse tøy Mitt mørke tøy Barnas lyse tøy Barnas mørke tøy Mannens lyse tøy Mannens mørke tøy Rødt Ull Håndvask Håndklær Sengetøy Anonymous poster hash: 86b8c...dbd Ja for all del, ikke miks barnas klær med dine, eller mannen din sine for den saks skyld. Det er ekkelt... Anonymous poster hash: c3b99...4af Vi klarte nesten å komme gjennom denne tråden uten å kritisere andre for hvordan man gjør ting. Nesten.... Anonymous poster hash: d64ca...60b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #17 Skrevet 9. desember 2015 Fire kurver 40 lys 40 mørk 60 lys 60 mørk Om det kommer noe annet så henges det over badekaret eller noe, men har lite ull og lite som skal kokes. Anonymous poster hash: d64ca...60b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #18 Skrevet 9. desember 2015 Har alt i samme lille dunk på badet. Den er stort sett tom hver kveld.. Vi er fem i familien, og jeg er "kles-vaske-gal"! Anonymous poster hash: f9268...b7c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #19 Skrevet 9. desember 2015 Med snart 4tennåringer i hus i litt ulik alder sorteres ikke lyst og farget. Dumt for de med hvitt tøy (haha) 90grader i en kurv (sengetøy, honkler og kluter) Vanlig tøy i en kurv 40grader Har to små kurver til ull, pentøy og treningstøy. Nå er det minimalt vi har av ull og pentøy brukes ikke så ofte så det ender som regel i en dunk og sorteres derfra. Treningstøy blir vasket ofte. Nye ting som vi er usikkre på farger vaskes med noen kluter for å se om de farger, for her ender nemlig alt i samme så da må vi vit eom det farger først. Farger det så blir det vips borte, og ingen aner hvor det ble av. Samme med tøy som ikke tåler tørketrommel. Jeg har gitt ungene klar beskjed om at om jeg skal vaske tøy så må de nesten innrette seg etter det, eller så får de gjøre det selv. Da var det plutselig helt greit å ikke ha helt hvitt tøy og ting som ikke tåler tørketrommel. (Pentøy og ulltøy er en annen ting, det blir ikke vasket noen ganger i uka. Har fire jenter i hus og det er x ant skift hver dag) Anonymous poster hash: f999b...d88
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #20 Skrevet 9. desember 2015 Jeg trenger ikke organisere skittentøy. .. En kurv på badet, det er min måte å organisere på. Er den full tar jeg lyse eller mørke klær og vasker. Legger igjen ull og det som ikke kan vaskes sammen. Når en av oss ikke har mer ulltøy rent må jeg vaske det:) Anonymous poster hash: 3cc4f...1f4
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #21 Skrevet 9. desember 2015 Sorterer i 12 fraksjoner, tror jeg. Har sju gulvstående kurver, pluss fem trådkurver. Lyst sengetøy og lyse håndklær Ditto mørkt T-skjorter o.l. Hvitvask Jeans, college og fleece, som igjen må sorteres Bluser og skjorter Undertøy og bomullssokker Treningstøy og tekniske t-skjorter o.l. Ull Rødt Spesialvask Strikket Anonymous poster hash: 9e3e8...f1c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #22 Skrevet 9. desember 2015 Haha..Skjønner plutselig litt mer hvorfor folk kommer I tidsklemma når til og med vasking og sortering av klær tar lang tid! Må da finner viktigere ting I livet liksom.. Anonymous poster hash: 3cc4f...1f4
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #23 Skrevet 9. desember 2015 Har en kurv for mørke klær, en for lyse, en for håndduker og sengetøy og en for ull. Anonymous poster hash: 13df9...535
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #24 Skrevet 9. desember 2015 Jeg trenger ikke organisere skittentøy. .. En kurv på badet, det er min måte å organisere på. Er den full tar jeg lyse eller mørke klær og vasker. Legger igjen ull og det som ikke kan vaskes sammen. Når en av oss ikke har mer ulltøy rent må jeg vaske det:) Anonymous poster hash: 3cc4f...1f4 Jeg gjør også det på denne måten Anonymous poster hash: b18a9...0da
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #25 Skrevet 9. desember 2015 Jeg trenger ikke organisere skittentøy. .. En kurv på badet, det er min måte å organisere på. Er den full tar jeg lyse eller mørke klær og vasker. Legger igjen ull og det som ikke kan vaskes sammen. Når en av oss ikke har mer ulltøy rent må jeg vaske det:) Anonymous poster hash: 3cc4f...1f4 Jeg gjør også det på denne måten Anonymous poster hash: b18a9...0da Jeg gjør det også slik. Eller, har en skittentøykurv på badet. Ellers tar jeg med meg klær som ligger rundt i huset og kaster det på gulvet på vaskerommet. Når jeg er i humør for klesvask tar jeg kurven fra badet og heller ut på vaskeromsgulvet og vasker det som går sammen. Resten sorterter jeg i hauger på vaskeromsgulvet, så får de klærne vente på tur Anonymous poster hash: 849e6...b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå