Gå til innhold

alle gravid tegn er borte, jeg er så redd

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg er litt på tuppa om dagen. Jeg er gravid i 10uke og har sånn seriøst mistet alt ALT av tegn som hører med en graviditet. Dette bekymrer meg men samtidig husker jeg at sist jeg var gravid så var jeg bare konstant trøtt og ble kvalm av kebabduft. Denne gangen hadde jeg symtomer fra dag 1 og helt fram til uke 8-9. Jeg har vært sinnsykt trøtt hvor jeg har sovnet av rundt klokken 20.om kvelden, vært følsom for lukter, hatt enormt ømme pupper og et voldsomt opp/ned på humøret. Og jeg har kjent stikkinger i livmoren. Men nå er alt borte!! Jeg er så redd. Er det noen andre som også føler det slik eller har hatt det sånn. ?

Anonymous poster hash: d132f...1cb

Fortsetter under...

Det er skal være helt i orden så lenge ikke du har blødinger har jeg lest og hørt :) Men jeg mistet selv tegnene selv, når jeg var ca på de ukene du var, men var hos legen da jeg var 16+2 så der fikk jeg se at et bankene hjerte. Og alt sto bra til, følte meg ikke gravid i hele tatt.:)

Føler ikke meg gravid nå heller(18+6) men magen har blitt større + kjenner noen så spark når jeg slapper helt av :)

Anonymous poster hash: 24a36...23e

Annonse

Hei! Jeg er bare 7 uker, men gikk hele tiden å kjente på at jeg ikke hadde nooen symptomer og var livredd for MA en gang til.. Jeg var på tidlig ul på mandag Og fikk da sett et bankende hjerte😊 Dagene før satt jeg og ønsket meg kvalme..dagen etter ul når jeg slappet av siden alt var OK, da kom kvalmen.. Tro meg, og føle seg ordentlig fyllesyk hele tiden er ikke noe godt 😉 Om dette fortsetter så vet jeg ikke hvordan jeg skal klare og få handlet julegavene i år 😊 Nyt det og slapp av 😊

Helt vanlig, men kjenner meg sånn igjen og følelsen er absolutt ikke god... For meg var en Angelsounds doppler løsningen, hørte hjertelyden fra uke 10 og den var ikke vanskelig å finne. En graviditetstest vil være positiv selv etter en MA, og da er det ikke noe som er mer beroligende enn å høre babyens hjertelyd.

Anonymous poster hash: 08f4f...70b

Annonse

Er det virkelig sant at testen kan vise positivt selv etter MA? Hvordan finner man ut om man har hatt MA da? Huff nå blir jeg bekymret igjen..

Testen kan desverre være positiv i opp til 8 uker etter en ma. Dette høres helt normalt ut. I uke 10 forsvinner ofte symptomene, fordi hcg flater ut å begynner å synke igjen, samt at kroppen er blitt vant til hormonene og takler det bra. Er du veldig redd, så ta en privat ultralyd. Absolutt verdt pengene. Lykke til videre.

Det er normalt at symptomene svinger. Og ved MA så har de fleste mange symptomer, kroppen skjønner ikke at noe er galt. Hvis du er veldig bekymret kan du be legen om å måle hcg over flere dager og se om det stiger.

Anonymous poster hash: f4d2f...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...