Gå til innhold

Dere m barn og delt samvær; Hvordan fordeler dere barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må begge foreldrene ha en hver til samme barn eller hva er mest gunstig? 

(Jeg har en til ca 3000,- i året på vesla som eksen nekter å dele med meg, han mener han måtte ha en egen på henne og mente det kostet han ca 300,- i året, noe jeg ikke helt klarer å tro på).

Anonymous poster hash: 9c93b...787
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da betaler du forsikringen som du har på henne, og så driter du i hva eksen gjør.

Det finnes for øvrig ingen regler for dette.

Anonymous poster hash: 2e86e...3ec

Skrevet

Men, skulle noe skje med barnet, og du får en erstatningssum (barnet dør), må du dele summen med far!

Anonymous poster hash: 434da...91c

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på. Her betaler jeg flere tusen i året på barna, aldri vært et tema at far skal betale halve.

Anonymous poster hash: 3c6e5...9d4

Skrevet

Men, skulle noe skje med barnet, og du får en erstatningssum (barnet dør), må du dele summen med far!

Betaler seff regningen men det er vanskelig å bare "drite i" at eksen ikke gidder å dele, nettopp fordi det er for hans del også. Er trossalt felles barn, så derfor lurte jeg på hva som er vanlig praksis blant resten av befolkningen på dette feltet. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor min forsikring ikke skal gjelde når hun er hos ham, om det bare er han som sier det eller om det er faktisk sant. Jeg mener en barneforsikring er en barneforsikring uansett hvor hun befinner seg når noe inntreffer. Trenger jo ikke egen for å være på besøk til besteforeldrene heller, liksom..:/ 

Anonymous poster hash: 9c93b...787

Skrevet

Det må hun selvfølgelig ikke så lenge han ikke står på forsikringen.

Anonymous poster hash: e69cc...1b6

Skrevet

Han trenger ingen egen på henne, den du har tegnet gjelder hele tiden, også når hun er hos han.

Men jeg regner med at du står som begunstiget på den du har tegnet så om den gir utbetaling ved f.eks alvorlig sykdom, sykehusinnleggelser o.l så får du de pengene og han ingenting.

Da må han tegne sin egen på henne om han vil ha et slikt sikkerhetsnett, eller dere må spesifisere overfor forsikrhngsselskapet at dere begge er begunstiget og skal ha halve summen hver på den du har tegnet.

Anonymous poster hash: 2b2e5...f97

Skrevet

Han føler vell ikke at dere trenger noenm ekstra forsikkring på barnet da. Det må være i orden. Vi har et så godt vellferdssystem i Norge at det meste uansett er dekket.

Anonymous poster hash: 9bcc2...793
Skrevet

Forsikringen gjelder uansett hvor barnet befinner seg.

Anonymous poster hash: 2e86e...3ec

Skrevet

Faktisk så får ikke han forsikret. Vi prøvde å forsikre barna, men får ikke det, da de er forsikret av mor. Vi får ikke heller ikke toppet opp denne på noe vis. Vi har øverste nivå til felles barn og ønsket det for alle, men det går ikke.

Anonymous poster hash: 847d6...c2e

Skrevet

Jeg betaler alt selv, og far har aldri bidratt med en eneste krone. Så hvis det skulle bli erstatning en gang, kommer jeg til å ta pengene selv. 

Skrevet

Min mann hadde ikke te

Anonymous poster hash: af43b...943

Skrevet

Min mann har betalt forsikringen på sønnen sin i alle år, hvis noe skulle skje, må han da dele forsikringen med mor til barnet, de har 50/50??

Jeg betaler for min sønn, hatt han alene hele livet og far har ikke betalt en dritt, må jeg dele med han?

Anonymous poster hash: d4fb5...c73

Skrevet

Min mann hadde ikke te

Argh, klarte og trykket 'publiser' knappen for fort.

Anyways, så tegnet ikke min mann barneforsikring på sønnen sin før vi ble i lag. Han mente nemlig at mor har fullomsorg så det var hennes plikt å gjøre det. Så begynte jeg å forklare hva det innebar, og siden gutten bodde hos oss 40% av tida, annen hver jul, 4 uker i ferie så bør vi også tegnet det. For om det ville skje noe med han, og huset må ombygges så vil den kostnaden også falle på oss o.l. Dessuten vil min stesønn få overført personforsikring når han blir stor uten å må fylle ut helseopplysning. Diverse lidelser og sykdommer dukker dessverre plutselig opp. Den dagen det skjer, kan det dessverre være forsent å få tegne noe. Våre felles unger kjøpte vi barneforsikring like etter at vi mottok person nummer. Bedre med føre var!

Skrevet

Min mann har betalt forsikringen på sønnen sin i alle år, hvis noe skulle skje, må han da dele forsikringen med mor til barnet, de har 50/50??

Jeg betaler for min sønn, hatt han alene hele livet og far har ikke betalt en dritt, må jeg dele med han?

Nei det må du ikke. Men sjekk for sikkerhets skyld hvem som står som begunstiget i forsikringspapirene, der kan det stå bare far, bare mor eller begge foresatte.

Anonymous poster hash: 2b2e5...f97

Skrevet

Nei, så lenge far ikke har begunstiget det til noen, så vil far få hele beløpet utbetalt hos seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...