Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Her i huset har jeg egentlig ikke hatt noe spesielt til frokost på julaften,men nå vil jeg gjerne høre hva dere spiser til frokost på julaften Er det bare vanlig frokost? eller lager dere noe spesielt denne morgenen? Anonymous poster hash: b0f03...265
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Det er brunch hos oss pga altfor mye godteri på morgenen. Men her har vi alltid hjemmelaget brytebrød, eggerøre laks og westfalerskinke, hjemmelaget roastbeef , juleskinke, oster, div sild er på bordet og kokt egg tror jeg og. Sylte sennep...veldig mye. Men har det som en familieting da. Anonymous poster hash: b12f9...285
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Vurderer pannekaker til småen på 4 år hvertfall.. Anonymous poster hash: b0f03...265
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Ingenting spesielt, er heller ikke vant til det fra barndommen. Er det vanlig? Anonymous poster hash: b5a2e...a73
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Pleier bare å ta en brødskive eller to. Frokosten blir ikke gjort så mye ut av, siden ungene har spist godis fra julestrømpa og vi alle skal ha god lunsj rundt klokken 13. Anonymous poster hash: 70d07...4ca
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Vi har ikke stor frokost, men bestandig hjemmebakte rundstykker og Nyrørt jordbærsyltetøy. 1. Juledag har vi en større forvokst som kan vare noen timer. Anonymous poster hash: c169f...b2c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Eggerøre, røkt laks, gravlaks m sennepssaus, lammerull, sylte, diverse sild, waldorffsalat, juleskinke, aspik, hjemmelagd leverpostei, julebrød og nøttebrød. Og sikkert noe jeg har glemt. Anonymous poster hash: 065a2...dce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Eggerøre, røkt laks, gravlaks m sennepssaus, lammerull, sylte, diverse sild, waldorffsalat, juleskinke, aspik, hjemmelagd leverpostei, julebrød og nøttebrød. Og sikkert noe jeg har glemt. Anonymous poster hash: 065a2...dce Spiser barna dette også da? Anonymous poster hash: b0f03...265
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Eggerøre, røkt laks, gravlaks m sennepssaus, lammerull, sylte, diverse sild, waldorffsalat, juleskinke, aspik, hjemmelagd leverpostei, julebrød og nøttebrød. Og sikkert noe jeg har glemt.Anonymous poster hash: 065a2...dce Spiser barna dette også da? Anonymous poster hash: b0f03...265 Ja, hvorfor skulle de ikke det? Anonymous poster hash: 065a2...dce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Eggerøre, røkt laks, gravlaks m sennepssaus, lammerull, sylte, diverse sild, waldorffsalat, juleskinke, aspik, hjemmelagd leverpostei, julebrød og nøttebrød. Og sikkert noe jeg har glemt.Anonymous poster hash: 065a2...dce Spiser barna dette også da? Anonymous poster hash: b0f03...265 Ja, hvorfor skulle de ikke det? Anonymous poster hash: 065a2...dce Bare jeg som har kresen unge da Men småen min er bare 4 år da. Anonymous poster hash: b0f03...265
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Da jeg bodde hjemme hos mamma spiste vi frokost i pysjen foran tven. Jeg og mamma hadde også en tradisjon med å spise en hel sammenbrettet lefse hver. Kommer nok til å fortsette med den tradisjonen med julefrokost i sofaen med julemorgen på tv når vi er hjemme. Hos svigers er hele familien samlet under ett tak så da blir det en lengre frokost med "alt godt" på bordet. Anonymous poster hash: 4d2da...3bb
QueeenBeee Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Pysh fremfor tven med hodet dypt ned i julestrømpen. Slenger kanskje på ei brødskive sammen med dette. For å krasje ekstra drikker vi også brus. Dette skjer kun en gang i året. Så litt utpå er det en god lunsj med den maten man har lyst på. Varieret litt fra år til år, tror kanskje vi satser på grove vaffler i år.
Blomstogbier Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Godteriet fra julestrømpen intet mindre.. Nei...vet ikke.. Du ga meg dog inspirasjon til å dekke opp med fin frokost.
soleia Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 Julaftan er det vel alminneleg frukost, men kanskje litt snikstart på godt julepålegg. Eg pleier lage til ein egg og sildesalat som vi har utover juledagane.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #16 Skrevet 7. desember 2015 Vi har alltid julestrømpe 1.juledag. Da kan barna stå opp selv. leke med lekene de fikk dagen før, og kose seg med julestrømpen. Mor og far sover litt frempå etter en slitsom dag. Fungerer perfekt for oss. Anonymous poster hash: 89887...2c5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #17 Skrevet 7. desember 2015 Skal på jobb fra 7-11, så noe kjapt og enkelt. Brødskive med leverpostei? Anonymous poster hash: 2f27a...d21
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #18 Skrevet 7. desember 2015 De gangene vi spiser familiefrokost spiser vi egg,bacon, det vi måtte ha i kjøleskapet, nybakt brød og dekker fint på. Barna får kakao eller sjokolademelk så koser vi oss. Tenker at på julaften så gjør vi det samme, men litt ekstra pyntet bord og kanskje litt finere mat. Det samme skjer egentlig hver dag hele julen. Anonymous poster hash: 1e43e...939
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #19 Skrevet 7. desember 2015 På julaften spiser vi ikke felles frokost, da får alle sove ut. Ungene og jeg står opp rundt 07.30. Da spiser jeg frokost i lag med dem, som regel hjemmebakt rundstykker med vanlig pålegg. Resten, som består av svigers og mannen min, står opp rundt 09-10 tida. Og julemiddag fortæres kl.15.30, julegaver åpnes senest 17.30 siden ungene på henholdsvis 5 og 2,5 år legger seg kl.19.30 og 20. Det er på 1.juledag at vi har felles frokost. Da spiser vi hjemmebakt rundstykker med hjemmelaget røykelaks, hjemmelaget lammerull, juleskinke, hjemmelaget jordbærsyltetøy, egg, kakao og juice drikkes til. Middagen fortæres kl.17. Anonymous poster hash: 9f9cb...11b
MarianeA Skrevet 7. desember 2015 #20 Skrevet 7. desember 2015 Julaften er hverdag frem til klokka 12 så her er det vanlig frokost. Julefrokost med masse godt har vi 1.juledag.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #21 Skrevet 7. desember 2015 Julaften er hverdag frem til klokka 12 så her er det vanlig frokost. Julefrokost med masse godt har vi 1.juledag. Samme her. Vanlig frokost (som nok for noen er ganske "ekstra" likevel vil jeg tro, grøt med mandel til lunsj og julegodter og kaker frem til middag. 1. juledag er det full festfrikost med minst fire sorter hjemmelaget brød (grovbrød, nøttebrød, pumpernikkel og fletteloff), et par-tre sorter hjemmelaget sild, hjemmelaget leverpostei, skinke, eggerøre, ca fire sorter hjemmelaget syltetøy, hjemmelaget kjøttrull, sylte, diverse garnityr, varm sjokolade laget av dronningsjokolade... Det er noe mer også, men husker ikke mer i farten. 😊👍 gleder meg allerede kjenner jeg. Vi spiser juledagsbrunsj i minst to timer. Koselig. Anonymous poster hash: 23c01...d66
skinnfilla Skrevet 7. desember 2015 #22 Skrevet 7. desember 2015 Vi lager masse godt pålegg på lillejulaften . Steik, potetsalat, kjøttkaker , eggehakk, eggerøre /røkelaks, bayonneskinke/kålrabi, Inviterer svigers på frokost i 10 tida🎅🏻
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #23 Skrevet 7. desember 2015 Denne jula ligger jeg etter all sannsynlighet på føden! 😍 Det betyr både julefeiring og stiftelse av nye tradisjoner med min egen lille familie om et år. Dette var en fin tråd for inspirasjon til det 😄 Jeg og sambo har aldri feiret jul sammen før. Anonymous poster hash: 33666...2e5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #24 Skrevet 7. desember 2015 Vi er alltid hos svigers og der er det risgrøt til frokost. Jeg tåler ikke det så jeg tar meg et par brødskiver bare. I år skal jeg jobbe fra 8-12 så blir nok en kjapp frokost da også. Da er jeg alene uansett da vi bor 2 timer unna familie. Blir det noen gang til at vi feirer jul hjemme tenker jeg at det hadde vært hyggelig med litt stekte rundstykker, eggerøre og annet godt pålegg. Anonymous poster hash: 7c432...cfc
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #25 Skrevet 7. desember 2015 Eggerøre, røkt laks, gravlaks m sennepssaus, lammerull, sylte, diverse sild, waldorffsalat, juleskinke, aspik, hjemmelagd leverpostei, julebrød og nøttebrød. Og sikkert noe jeg har glemt.Anonymous poster hash: 065a2...dce Spiser barna dette også da? Anonymous poster hash: b0f03...265 Ja, hvorfor skulle de ikke det? Anonymous poster hash: 065a2...dce Bare jeg som har kresen unge da Men småen min er bare 4 år da. Anonymous poster hash: b0f03...265 De fleste unger vil jo kunne finne noe de liker i en slik oppdekking, selv om få liker alt. Eggerøre, laks, leverpostei, skinker etc. er jo ting de fleste barn spiser. Anonymous poster hash: 0784b...019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå