Gå til innhold

Ammer. Kan jeg drikke red bull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og andre lignende energidrikker? Snakker om en boks en gang i blant.

Anonymous poster hash: 667aa...eb6

Fortsetter under...

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 2bc85...ae8
Skrevet

Selvsagt kan du det!

Idiotisk spørsmål!

Anonymous poster hash: 7395d...b20

Skrevet

Blir vel som med alkohol, det forsvinner jo fra melken etterhvert. Kan vel unne deg en boks når du er sikker på at det er flere timer til du skal amme igjen.

Anonymous poster hash: 09aca...4f6

Skrevet

nå inneholder slike energi drikker for det meste sukker og noe koffein, det er ikek noe værre å drikke det enn kaffe, men som alle andre ting barnet kan reagere på, anbefales det å drikkes etter amming, og vær obs på luft i magen hos barnet. (kolikk). får barnet dette, bør du selvsagt ikke drikke mer.

Anonymous poster hash: d3b82...3e7
Skrevet

De du får kjøpt her i Norge er ikke så sterke, men vær klar over at akkurat samme merke energidrikk kan ha over dobbelt så mye koffein i seg om du kjøper i f.eks Sverige eller Danmark

I de norske energidrikkene er det som regel i overkant av 150 mg koffein i en halvliter, men les innholdsfortegnelsen på den du skal drikke.

Klippet fra norsk helseinformatikk:

Koffein går også over i morsmelken. Maksimumskonsentrasjonen av koffein blir nådd cirka 60 minutter etter inntak. Spedbarnet har lav kapasitet når det gjelder å skille ut koffein og dets nedbrytningsprodukter. Barnet kan derfor blir påvirket av koffein dersom konsentrasjon i morsmelken er høy.

Gravide og ammende kvinner bør følgelig være svært forsiktige med koffeininntaket, og bør ikke få i seg mer enn 100 - 200 mg/dag.

Anonymous poster hash: 4fb42...aa3

Annonse

Skrevet

Babyen kan selvfølgelig få vondt i magen og sove urolig. En boks av og til er ikke verre enn å drikke 2 kopper kaffe med tanke på koffein, så jeg ser ikke problemet dersom det ikke plager barnet. Barn er også forskjellige, noen vil reagere, andre ikke..

Anonymous poster hash: 31f0c...15c
Skrevet

Er vel en del mer koffein i redbull enn i kaffe. Du kan nok drikke det i små mengder, men er det verdt det? det går jo over i melka selvom det er en maks anbefalt dose

Anonymous poster hash: ffc86...dd1
Skrevet

Babyen kan selvfølgelig få vondt i magen og sove urolig. En boks av og til er ikke verre enn å drikke 2 kopper kaffe med tanke på koffein, så jeg ser ikke problemet dersom det ikke plager barnet. Barn er også forskjellige, noen vil reagere, andre ikke..

Man får ikke vondt i magen av koffein, barnet kan få hjertebank, bli urolig, skjelven osv akkurat som voksne kan bli etter en koffein-overdose. Barn tåler mye mindre koffein enn voksne før det får symptomer.

Skrevet

Jo, de kan få luft i magen om man drikker kaffe.. har opplevd det selv på mitt barn

Skrevet

Man får ikke vondt i magen av koffein, barnet kan få hjertebank, bli urolig, skjelven osv akkurat som voksne kan bli etter en koffein-overdose. Barn tåler mye mindre koffein enn voksne før det får symptomer.

Joda, man kan godt få vondt i magen av koffein, det gjør jeg - masse luft. I tillegg til at det påvirker blodsukkeret mitt, jeg blir skjelven, får urolige ben og generell uro i kroppen, blir irritert osv.

Anonymous poster hash: 2764f...ba2

Skrevet

Jeg tror du kan, men det anbelfales ikke. Når jeg ammet min sønn så drakk jeg kun et lite glass cola. Men det var nok til at han ikke fikk sove på mange timer(Var helg så jeg håpte han sovnet med en gang, som han pleide) + han ble plaget litt med magesmerter.

Jeg drakk ikke redbull (eller cola) før sønnen min var 8 mnd gammel, men da "feiret" jeg bare at sønnen min hadde sluttet med pupp .-)  Han sluttet selv, rettere sagt at han ikke nektet å ta puppen :-) Men jeg kommer aldri til å drikke energidrikk i svangerskapet og ammetiden.

Den som venter på noe godt .........og dere kan resten :)

Anonymous poster hash: 0d53d...64d

Annonse

Skrevet

Nei! Red bull inneholder et stoff (husker ikke hva det heter, men står på fremsiden av boksen) som gjør at ledd kan løsne hos små barn/babyer.

Av samme grunn bør man holde seg unna det når man trener.

Fikk høre det av min PT

Anonymous poster hash: cbdd7...df0
Skrevet

Er vel en del mer koffein i redbull enn i kaffe. Du kan nok drikke det i små mengder, men er det verdt det? det går jo over i melka selvom det er en maks anbefalt dose

Anonymous poster hash: ffc86...dd1

Det er mer koffein i en kopp kaffe enn i red bull. Kombinasjonen koffein og taurin som er i red bull, skal man være forsiktig med. Kan fint drikke red bull mens man ammer, men ikke overdrive. Og helst ikke daglig. Fikk jeg beskjed om da jeg ammet.

Anonymous poster hash: 1f809...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...