Gå til innhold

Hva fyller dere julestrømpen med? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger inspirasjon til hva jeg skal fylle julestrømpen med å hvor mye som er vanlig å gi :)

Ta gjerne med alder på barnet også :)

Sønnen min er 4 år.

Anonymous poster hash: 41793...6bc
Skrevet

Hvor mye som er "vanlig" å gi? Det er nok like individuelt som alt annet. Gi det DU synes er passende for DITT barn.

Skrevet

Siden jeg var liten har vår families tradisjon vært et juleblad / julehefte, en kuli/brusboks, liten gave fra nissen (str med rubikskube og gjerne sånne hjernetrimleker) og en plate eller pose med sjokolade/gummigodt/kjeks. Nå som vi har en egen familie kommer jeg nok til å fortsette denne tradisjonen, men i år som lille gutt ikke er mer enn 3,5 på julaften så blir det en pakke med grøt og kanskje en skål/skje som tilbehør :)

Skrevet (endret)

I år blir det 1 kindernisse, liten Pringles , stor skumnisse, småposer fra haribo, en Stratos , kvikklunsj,sjokoladefigurer fra freia, mentos m frukt, 4 kjærligheter, smurfesukker, tyggispakke, fox og hver sitt blad.

3 jenter på 5,10 og 16 + kjæresten til eldste.

De får også en gave i tillegg på julemorgen.

Nå blir det pysj til kjæresteparet , julekjoler+strømpebukser til yngstejentene

Inkl babyen 😉

Endret av skinnfilla
Skrevet

Har fire barn på 6, 8, 11 og 14 år

I julestrømpa er det et julehefte, en marsipangris, et kinderegg, en liten rosineske, en clementin, en pakke tyggis og kanskje en eske smarties eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 431bf...0e4
Skrevet

To barn. 6 og 12 år.

De får to klementiner, en yoghurt, sjokolademelk, litt godteri, ett blad og en gave.

Skrevet

Jente 3 år. Juleblad, pez, rosinpakke, klementin, en bamse, kuli, noen sjokoladehjerter og tyggis.

Anonymous poster hash: c2675...81c

Skrevet

En disneyfilm, rosiner, en kindersjokolade og Smoothiepose

Anonymous poster hash: ec8f9...e45

Skrevet

I år blir det 1 kindernisse, liten Pringles , stor skumnisse, småposer fra haribo, en Stratos , kvikklunsj,sjokoladefigurer fra freia, mentos m frukt, 4 kjærligheter, smurfesukker, tyggispakke, fox og hver sitt blad.

Inkl babyen 😉

Fy flate... Spiser de hele på julaften??

Anonymous poster hash: f718c...ba6

Skrevet (endret)

Gutt på 8 år.

Julehefte, julemarsipan, juleskum, klementin

Endret av mpb♥
Skrevet

Inkl babyen 😉

Nei, de har den gjennom hele jula.

Skrevet

Inkl babyen 😉

Nei, de har den gjennom hele jula.

Da så 😂👍🏻

Skrevet

Mine får masse godteri. En liten pose salt snacks. En liten leke tilpasset alder.

Henger på peisen julaften morgen, de får lov til å spise ETTER frokost😊

De koser seg med godteriet gjennom hele romjula...

Anonymous poster hash: 555b7...7cf

Skrevet

I år blir det nøttepose, nissesjokolade, Aftenposten junior og en eske drops.

Skrevet

Gutt snart 3 år :

Disney film

en bok

tegnesaker og tegneark evt en bok og farge i

Skrevet

Gutt snart 3 år :

Disney film

en bok

Ikke noe godteri?

Det hørtes trist ut!

Skrevet

Gutt snart 3 år :

Disney film

en bok

Ikke noe godteri?

Det hørtes trist ut!

Nei, han får nok av det ellers i jula, og får i tilegg det hver lørdag i gave kalenderen

Skrevet

Da jeg var liten fikk jeg julehefte, ny pysjamas og godteri i form av nissesjokolade eller noe sånt. Elsket det! Nå er jeg 25 år og mamma lager fremdeles julestrømpe til meg og mine søsken. Julehefte+godteri. Det er tradisjon.

Anonymous poster hash: b07ef...ea0

Skrevet

julehefte og godteri -min tradisjon fra jeg var liten

Masse småleker og moroting(skrot) - fars tradisjon fra han var liten (han er ikke norsk)

Så får de 2-3 nissepakker ved siden av strømpen. stort sett leker eller film eller slikt for å underholde dem på dagtid når tiden fram mot gaveåpning føles lang. 

Men også fordi vi prøvde så godt vi kan å samordne 2 type juletradisjoner fra forskjellige deler av jorden på best mulig måte slik at far ikke må forandre på alt han har vokst opp med bare fordi han stiftet familie med ei som var norsk og bor i Norge.

Anonymous poster hash: 6ce35...ed1
Skrevet

I år blir det en pakke seigmenn, et gedigent kinderegg og en pakke biler. Vil tro han kommer til å spise litt av det og ha resten et par lørdager fremover. Ikke noe godteglad gutt her i huset.

Skrevet

Ny julenattdrakt tenkte jeg å gi i kalenderpakke på lillejulaften.Ser så koselig ut på julefilmer der barna sitter i julenattdrakt :)

Å kose seg med til julebarnetv om morgenen tenkte jeg å gi litt seigemenn,en litt stor nissesjokolade,en kuli og litt potetgull på deling :)

Skrevet

El tannbørste med lys og lyd. Kinder egg. 1 dvd (usikker på om det blir 1 på deling eller 3 dvd)Pose med litt smågodt. Daninino drikke yogurt. En ekte med plus plus hver. 😊

3 barn 2-7 år. Vil få blad/julehefte nr de blir eldre.

Anonymous poster hash: acda5...e15

Skrevet

Glemte at jeg også har kjøpt DVD itellegg til det andre :)

Småen er så glad i istid-filmene då nå har jeg kjøpt Istid julefilm! :)

Skrevet

Mine får ikke mye godteri oppi, bare litt. Blir mer enn nok sukker både julaften og resten av jula. Jeg skjønner ikke den greia med fråtsing i jula...gret det er jul en gang i året, men lærer ikke barna mine at fråtsing er ok, jul eller ei

Skrevet

Julehefte og snop. Men jeg lurer på om dere lar barna spise snopet før frokost? Og hvor gamle er barna? Jeg husker jeg fikk det i barndommen, men kvier meg litt for å la mine barn gjøre det.

Anonymous poster hash: a5a0b...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...