Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har null peil på dette og trenger derfor deres hjelp. Skal ha barnebursdag neste helg og ett av barna har melkeallergi. Kan dette barnet spise vanlige pølser (grill/wiener)? Trenger oppskrift på i alle fall en kake og boller uten melk. Anonymous poster hash: b4aa4...11c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 På pølsepakken står det listet opp hva som er i. Står det melk der, kan den ikke brukes. De aller fleste vanlige pølser er melkefrie. Sjekk også eventuelle pølsebrød. På nettsiden det søte liv kan du søke på oppskrifter og skrive inn ingredienser som ikke kan være med. Husk at vanlig smør og margarin inneholder melk. Spør gjerne foreldrene til barnet om råd. Anonymous poster hash: 1af5c...789
labine Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Leiv Vidar sine pølser er melkefrie. Når du skal bake så går det og bruke blå soft og vann
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Gilde sine vanlige grill/wiener inneholder melk. Go' og mager var melkefri sist jeg sjekket. Du kan lage boller på vanlig vis, men bytte ut melken med havremelk o.l. Husk melkefri margarin (blå melange). Kjøp evt toros bollemix, de er melkefrie. Det samme er toro sjokoladekake i langpanne. Anonymous poster hash: d6e56...706
Førstemann Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Jeg bruker soyamelk i bakst istedenfor vanlig melk. Det gir bonuser ekstra søt og saftig bakst
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har null peil på dette og trenger derfor deres hjelp. Skal ha barnebursdag neste helg og ett av barna har melkeallergi. Kan dette barnet spise vanlige pølser (grill/wiener)? Trenger oppskrift på i alle fall en kake og boller uten melk. Anonymous poster hash: b4aa4...11c Toro sjokoladekake og sjokolademuffins er uten melk. Leiv Vidar pølser, eller Coop wiener er uten. Pølsebrød og lomper har jeg aldri sett med melk. Gulrotkake er enkel å lage uten melk. Bytt ut ostefyll med melisglasur. Boller laget med blå Melange og havremelk blir like gode som boller med smør og melk. Anonymous poster hash: ba7fa...b86
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Gå på NAAF.no og les der! Brosjyren:"Hurra, en allergisk gjest" er fin. Samt mange andre tips Anonymous poster hash: 60246...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå