Gå til innhold

håret blir fett mens det tørker😯

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sjampo/balsam bør jeg bruke? Får flass/kaker i hodebunnen om jeg bruker annet enn head and shoulders.. frisørsjampo har jeg ikke råd til.. tips?

Anonymous poster hash: ffc97...2ee

Skrevet

ta deg en tur til frisør eller apotek å få en sjekk av hodebunnen din, evt en tur til legen, kan hende du har en hudsykdom, feks seboreisk eksem el lign. man kan jo også bli "immun" mot sjampo om man har brukt den for den lenge så kan hende det kun trengs en ny. av erfaring er sjeldent butikk sjampoer noe særlig god mot hodebunn. få deg en skikkelig flass-sjampo hos frisøren. få frisøren til å kjøre en skikkelig rensesjampo på håret ditt, med tilhørende produkter til din hodebund og hårtype. så vil du merke stooooor forskjell :)

Anonymous poster hash: b3f2e...cb0
Skrevet

Slik hadde jeg det også med mine tre siste sjampoer.

Jeg ble anbefalt av hudspesialist på Riksen å bruke Vichy sjampo for tørr/flassete hodebunn, og også gjerne det hodebunn-vannet de har. Jeg prøvde sjamopen først, og trenger ikke det vannet. Plutselig har jeg nesten ikke flass lenger, og håret har fått tilbake sin luftighet og blir ikke fett. :)

Jeg har ikke slitt med fett hår noengang før jeg brukte de tre siste sjampoene. Det virker på meg som om jeg fikk ekstremt med "build ups" av de andre sjampoene jeg brukte. At såperester, forurensing og det hodebunnen altså har lagt seg som et belegg på håret og at sjampoen ikke har vasket bort dette. Jeg oppdaget det samme som deg, at håret begynte å virke fett allerede mens det tørket.

Den sjampoen fra Vichy koster litt, men ikke så mye som frisørsjampoene (som forøvrig bare forverrer min hodebunn). Men den er veldig drøy i bruk, og siden håret nå ikke blir fett så trenger jeg ikke vaske det mer enn 1-2 ganger i uken. Jeg har hatt min sjampo i over tre måneder nå og regner med å ha den til over nyttår også.

Er du plaget også etter å ha byttet til den sjampoen så prøv også det vannet som de har i samme merke, hudspesialisten på Riksen anbefalte det sterkt.

Anonymous poster hash: dcd8e...626
Skrevet

Mener å ha hørt at det er silikon i head and shoulders, og at den ikke er bra for håret. Forstår at en flaske med frisørsjampo er dyrt, men de er mye drøyere i bruk, så totalt sett skal det være billigere å kjøpe en god sjampo enn dagligvaresjampo. Nå før jul er det ofte tilbud også, så se om du får kjøpt deg en stor pumpeflaske e.l. med frisørsjampo på tilbud, så skal du nok se at håret blir bedre og at du bruker mindre sjampo.

Anonymous poster hash: 456d4...3d6

Skrevet

Prøv Herbal Essences. Den er silikonfri og rimelig. Jeg syns den er fin og ikke blir hodebunnen irritert heller.

Skrevet

Jeg fikk ikke opp linken din, prøver å legge ut denne:

http://www.vichy.no/cheveux/FLASS-SJAMPO-til-fet-hodebunn-DERCOS/p4129.aspx

Selv om jeg altså hadde begynt å få fett hår så sa hudspesialisten at min hodebunn var veldig tørr (selv om belegget faktisk etter hvert nesten virket fett også). Hun sa det derfor var viktig at jeg tok den for tørr hodebunn - de har en for tørr med flass og en for fett med flass, visstnok.

Jeg kan plutselig gå i mørke gensere og jakker igjen :)

Anonymous poster hash: dcd8e...626

Skrevet

Billigste måte å fikse dette på, er

1. Kjøp Define renseshampo i matbutikk, så får du bort det som er fett

2. Aldri bruk shampo med silikon, for det er det som forårsaker det. Nesten all shampo inneholder silikon, selv om det ikke står eksplisitt. Se opp for alle varianter av ord som begynner på "dimeti". Butikkjedens egen shampo til kanskje 8 kr har typisk ikke silikon i seg.

3. Bruk kun H&S en sjelden gang hvis du er helt nødt til å vedlikeholde, men da er det mulig du må kjøre trinn 1 igjen etterpå.

Skrevet

Jeg har samme problem og også svie og kløe. Jeg bruker Neutrogena T/Gel Therapeutic Shampoo når det er ille(kjøper på Ebay). Den lukter grusomt, men det er så verdt det. Ett par vask med den og problemet er borte. Så varierer jeg litt med andre shampooer og tar en vask med T/Gel hvis jeg kjenner at det begynner å klø igjen. 

Skrevet

Jeg synes også at shampooen fra Vichy er super, men ganske dyr. Jeg bruker en annen fra Loreal Elvital (blå flaske, anti-dandruff), synes denne er minst like bra, men har bare sett den i Danmark og andre steder i utlandet. Dette er eneste shampooen jeg har brukt over tid uten å få flass, og jeg har også prøvd dyre frisørshampooer og herbal essenses (den gjør håret mitt veldig stritt).

Anonymous poster hash: 5c1ae...233

Skrevet

Tusen takk for svar folkens. Skal forhøre meg med apoteket neste gang jeg skal dit👍

Hi

Anonymous poster hash: ffc97...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...