Gå til innhold

er det greit å la barnet spille på restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om foreldrene til barn som får spille på mobilen til maten kommer på restaurant?

Er bare snakk om billig pizzarestaurant,men er de greit å la barnet få spille så blir ro rundt bordet?

Har en sønn som overhodet ikke sitter fint i ro når vi venter på maten.Han prøver å løpe vekk,han sier ord som overhodet ikke passer seg med bordet og er helt umulig!

Samtidig er det veldig  kjedelig å aldri kunne gå ut å spise med venner når jeg har sønnen min.

Er alenemamma å det er ikke ofte jeg har barnevakt.

Har funnet ut at han sitter veldig fint å venter på maten om han får spille på mobilen min,uten lyd selvsagt.

Hva gjør eventuelt dere andre som har barn på 3-4 år når barnet ikke vil oppføre seg på restaurant? 

Anonymous poster hash: 31042...447
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker dere om foreldrene til barn som får spille på mobilen til maten kommer på restaurant?

Er bare snakk om billig pizzarestaurant,men er de greit å la barnet få spille så blir ro rundt bordet?

Har en sønn som overhodet ikke sitter fint i ro når vi venter på maten.Han prøver å løpe vekk,han sier ord som overhodet ikke passer seg med bordet og er helt umulig!

Samtidig er det veldig kjedelig å aldri kunne gå ut å spise med venner når jeg har sønnen min.

Har funnet ut at han sitter veldig fint å venter på maten om han får spille på mobilen min,uten lyd selvsagt.

Hva gjør eventuelt dere andre som har barn på 3-4 år når barnet ikke vil oppføre seg på restaurant?

Drar hjem etter to advarsler.

Anonymous poster hash: dd41e...564

Skrevet

Selvsagt er det greit. Man gjør det som funker.

Da irriterer det mer med de som bruker sånne anledninger til å oppdra ungene.

Skrevet

Jeg ser ingen problem med det så sant at lyden er av. Men, det bør være forutsetningen for å kunne gjøre det...

Anonymous poster hash: f4f3a...e16

Skrevet

Må ærlig innrømme at ungene her har oppført seg på restaurant fra de var ganske så små. Men har hatt med noe så de ble sysselsatt. Til den siste her, så har jeg med nettbrett som er full av tegnefilmer m.m Funker så bare det :) Og selv på fisefin restaurant.

:D

Skrevet

Det må då vere heilt greit?  Betre det enn full baluba.

Skrevet

Det synes jeg er helt greit, så lenge lyden er av! Det plager jo ikke meg som restaurantgjest når jeg ikke hører noe!

Anonymous poster hash: 89776...9a0
Skrevet

Dette er mulig en brannfakkel. Når barn ikke lenger lærer å vente, ikke lærer seg tålmodighet og å oppføre seg i bestemte situasjoner, hvilke følger får det på sikt? Har generasjonene også glemt hvordan snakke sammen i slike situasjoner? Jeg husker fra min barndom at vi hadde mange rare, morsomme, interssante samtaler. Ja, av og til kjedet jeg meg, men det er jo naturlig. Man må ikke gå bananas fordi man ikke blir underholdt hele tiden.

Anonymous poster hash: f706c...088
Skrevet

Dette er mulig en brannfakkel. Når barn ikke lenger lærer å vente, ikke lærer seg tålmodighet og å oppføre seg i bestemte situasjoner, hvilke følger får det på sikt? Har generasjonene også glemt hvordan snakke sammen i slike situasjoner? Jeg husker fra min barndom at vi hadde mange rare, morsomme, interssante samtaler. Ja, av og til kjedet jeg meg, men det er jo naturlig. Man må ikke gå bananas fordi man ikke blir underholdt hele tiden.

Som sagt så har jeg prøvd mange ganger å ikke la han spille å da oppfører han seg så gale at jeg e knallrød i fjeset av flauhet.

Skrevet

Ja. da slipper man at de forstyrrer andre. 

Skrevet

Det eldste barnet mitt var liten da det ikke var vanlig med verken nettbrett eller smarttelefon. Det hjalp ikke at det ikke fantes noe alternativ - han var like håpløst rastløs uansett. Så fra meg er det er stort ja til å kunne bruke slike ting på restaurant.

Skrevet

JA!! det er veldig greit. Mine er for små til det enda, men som gjest har jeg flere ganger satt pris på det.

Da jeg var barn spiste vi omtrent aldri på restaurant...så vet ikke hvor relevant det er å trekke frem "barn må kjede seg" kortet

Anonymous poster hash: 5ad3a...80d

Skrevet

Dette er mulig en brannfakkel. Når barn ikke lenger lærer å vente, ikke lærer seg tålmodighet og å oppføre seg i bestemte situasjoner, hvilke følger får det på sikt? Har generasjonene også glemt hvordan snakke sammen i slike situasjoner? Jeg husker fra min barndom at vi hadde mange rare, morsomme, interssante samtaler. Ja, av og til kjedet jeg meg, men det er jo naturlig. Man må ikke gå bananas fordi man ikke blir underholdt hele tiden.Anonymous poster hash: f706c...088

Som sagt så har jeg prøvd mange ganger å ikke la han spille å da oppfører han seg så gale at jeg e knallrød i fjeset av flauhet. Anonymous poster hash: 31042...447

Min tanke er at han da walter liten til å være med på slike steder!

Noen ganger må man kanskje innse at det ikke er alle steder det er aktuelt å ha med barna. Da får man evt. vente med restaurantbesøk til de blir noe eldre.

Her i gården kunne vi fint ta med eldstemann ut å spise da han var i den alderen. Men søstera var en helt annen type, og det var helt uaktuelt å ta med henne ut på spisesteder før hun var mye eldre.

Anonymous poster hash: 86431...a02

Skrevet

Som sagt så har jeg prøvd mange ganger å ikke la han spille å da oppfører han seg så gale at jeg e knallrød i fjeset av flauhet.

Da hadde jeg latt være å ta ham med på restaurant inntil han kunne oppføre seg. Hadde gjerne gått før vi fikk maten også, som en over sa og hatt det kjedeligste barnet visste som mat resten av dagen. Han er ikke moden nok til å være med på restaurant.

Skrevet

Helt greit. Vi har ofte med tegnesaker. Det underholder og jentene prater ofte litt samtidig.

Skrevet

Dette er mulig en brannfakkel. Når barn ikke lenger lærer å vente, ikke lærer seg tålmodighet og å oppføre seg i bestemte situasjoner, hvilke følger får det på sikt? Har generasjonene også glemt hvordan snakke sammen i slike situasjoner? Jeg husker fra min barndom at vi hadde mange rare, morsomme, interssante samtaler. Ja, av og til kjedet jeg meg, men det er jo naturlig. Man må ikke gå bananas fordi man ikke blir underholdt hele tiden.Anonymous poster hash: f706c...088

Som sagt så har jeg prøvd mange ganger å ikke la han spille å da oppfører han seg så gale at jeg e knallrød i fjeset av flauhet. Anonymous poster hash: 31042...447

Min tanke er at han da walter liten til å være med på slike steder!

Noen ganger må man kanskje innse at det ikke er alle steder det er aktuelt å ha med barna. Da får man evt. vente med restaurantbesøk til de blir noe eldre.

Her i gården kunne vi fint ta med eldstemann ut å spise da han var i den alderen. Men søstera var en helt annen type, og det var helt uaktuelt å ta med henne ut på spisesteder før hun var mye eldre.

Anonymous poster hash: 86431...a02

Han er nettopp fyllet 4 år da så han burde være stor nok til det.

Men jo mer vi kjefter på han så verre oppfører han seg.

Har også prøvd å gå ut på gangen men han en stund for å se om det hjelper men han ble ikke noe bedre.

Skrevet

Helt greit. Vi har ofte med tegnesaker. Det underholder og jentene prater ofte litt samtidig.

Her hadde det ikke funket for han tegner i 2-3 minutter så er han allerede lei av det.

Spill på mobilen derimot holder han opptatt frem til maten kommer.

Er luksus å ha det såå stille rundt bordet :P

Skrevet

Helt greit!

Anonymous poster hash: a2060...132

Skrevet

Eldstemann er rolig og grei, aldri noe problem å ha med ham på restaurant. Jeg tenkte nok mitt om hvordan de rabiate ungeneble oppdratt. "Det er jo bare å ..."

Så kom minstemann, og jeg fikk en liten reality check. Han er helt propell og klarer i liten grad å sitte i ro og vente. Spilling på telefonen har hjulpet oss gjennom mange restaurantbesøk, særlig på ferie/i utlandet.

Skrevet

Vi har bestandig hatt med noe tidsfordriv når vi er ute og spiser. Smålego, MyLittle Ponny, mini iPad, Donald, kortstokk etc. Da har ungene noe å puslet på med og vi voksne får skranglete oss tom. Vinn, vinn :)

Anonymous poster hash: d97b9...bfc

Skrevet

Skranglete = skravlet :D

Anonymous poster hash: d97b9...bfc

Skrevet

Samtidig er det veldig kjedelig å aldri kunne gå ut å spise med venner når jeg har sønnen min.

Hva gjør eventuelt dere andre som har barn på 3-4 år når barnet ikke vil oppføre seg på restaurant?

Nei, vi har ikke med nettbrett. Det er en uting å drasse med dette på en plass der man skal være sammen som familie.

Vi var på et fjellhotell en langhelg i fjor vinter, og der var det en familie med to jenter ved bordet bortenfor oss. Jentene satt pal med nettbrettene sine i ni (ja, NI!!!) måltider i strekk! Altså hvert måltid hele helgen, se satt og stirret på brettene imens de spiste også. De sa ikke ett ord, foreldrene sa ikke stort de heller. Imens vi satt med våre gutter og jabbet og flirte og virkelig var en familie. Det var trist å se at enkelte kan ha det sånn...

Anonymous poster hash: 8ece0...844

Skrevet

Regel nummer en har hele tiden vært at så fort maten kommer på bordet så tar jeg vekk mobilen uansett om han er ferdig å spille eller ikke.

Har egentlig ikke vært noe særlig proster på det ettersom han ser at jeg forandringer ikke mening uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...