Gå til innhold

Hva kan jeg reagere allergisk på nå i desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er allergisk mot gress og burot, reagerer og litt på bjørk og grantrær som blir tatt inn. Men det er jo ingenting av dette i nærheten av meg nå. Og jeg er pottetett, klør i nesa og nyser som en gal. Hva kan det være, kan jeg ha dratt inn et eller annet i hus som jeg reagerer på tro?

Anonymous poster hash: e59c2...f18

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg blir veldig dårlig av julestjerner og svibler blant annet. Migrene og forkjølelsessymptomer.

Anonymous poster hash: 3cdfa...75c

Skrevet

Jeg blir veldig dårlig av julestjerner og svibler blant annet. Migrene og forkjølelsessymptomer.

Julestjerne kanskje ja. Fikk det her om dagen, pleier aldri å ha julestjerne. Jeg pleier ikke å reagere på svibler, ikke gjort det før i hvert fall.

Skrevet

Julestjerne kanskje ja. Fikk det her om dagen, pleier aldri å ha julestjerne. Jeg pleier ikke å reagere på svibler, ikke gjort det før i hvert fall.

Du kan fjerne skuddene i midten av blomsten og svi det med lighter eller fyrstikker, da fjernes det som trigger allergien.

Skrevet

Jeg reagerer også på julestjerner, men det hjelper å ta ut de "knoppene?" I midten ;)

Anonymous poster hash: 4801f...5df

Skrevet

Takk for påminnelsen, Hi. Jeg reagerer av alle ting på fredsliljer. De kan godt stå i blomst, men jeg må ta blomstene før de får sånt gult støv i midten, hvis ikke begynner nese og øyne å renne. Lenge siden jeg har hatt fredslilje, men har en nå som har stått med blomst på en uke... på tide å ta den før den får pollen på seg.

Ellers er det som de andre sier, mange som reagerer på julestjerner, klementiner, granbar, muggsopp som er naturlig i nøtter m.m.

Jeg får forresten også pussige reaksjoner på Tomtegløgg. Ekstremt (!) urolige ben, helt forferdelig rastløse ben. Jeg kan også bli tett i nesa og få hudkløe. Jeg tåler alle krydderne som er i gløgg, så der må det være noen gufne tilsetningsstoffer, tror jeg.

Anonymous poster hash: 6690d...456

Annonse

Skrevet

Takk for tips :) Da blir det knoppekamp her :)

Skrevet

Svibler! Hvis du har sånne.

Skrevet

Svibler! Hvis du har sånne.

Ja, har det. De har ikke åpnet seg enda da. Men jeg pleier ikke å reagerere på de, men det kan jo være nytt i år da :/

Skrevet

Amaryllis har jeg hørt at noen reagerer på.

Anonymous poster hash: c4a61...880

Skrevet

har man pollen allergi og allergi for gran og bjørk osv, er man desverre disponert for andre allergener, og kryssallergier. man trenger ikek ha reagert på lignende før, men en gang må være det første. selv har jeg samme allergier som deg, og i fjor måtte jeg kutte ut :epler, pærer, fersken, kiwi, pashamon (eller hvordan det skrives), ulike typer mel, osv osv..

Anonymous poster hash: d9402...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...