Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja alt man legger merke til :)

Jeg har lagt merke til at veldig mange spiser fisk til middag på søndag og lurer på om det er "vanlig" rundt om der dere bor?

Vi spiser aldri fisk på en søndag og jeg kjenner ikke mange som kunne gjort det. Med unntak av fin fisk som for eksempel kveite. Her regnes fisk som absolutt hverdagsmiddag og jeg ser for meg ansiktsuttrykket på resten av familien hvis det kom på bordet en søndag. Vi er glad i fisk og spiser mye av det ellers.

Fortsetter under...

Skrevet

Fisk var en del av våre søndagsmiddager når jeg vokste opp. Men vi har det ikke.

Anonymous poster hash: 101fa...263

Skrevet

Her spiser det ofte fisk på en søndag. Jeg undrer meg veldig hvorfor det skulle være rart?

Anonymous poster hash: 3c86a...3f3
Skrevet

Vi kan godt spise fisk på en søndag. Etter fredag og lørdag hvor vi gjerne har litt ekstra god mat har vi typiske hverdagsmiddager på søndager.

Anonymous poster hash: d9829...52b

Skrevet

Her spiser det ofte fisk på en søndag. Jeg undrer meg veldig hvorfor det skulle være rart?

Kanskje ikke så rart, men det er noe med hva man er vokst opp med og er vant med. Som sagt, jeg vet nesten ingen som spiser fisk på søndager :)

Skrevet

Kanskje ikke så rart, men det er noe med hva man er vokst opp med og er vant med. Som sagt, jeg vet nesten ingen som spiser fisk på søndager :)

Og det synes jeg er veldig rart :)

Annonse

Skrevet

Ikke fisk på søndag for min del. Fisk er fisk, og kjøtt er mat før meg. Hva andre gjør er ikke min sak, men jeg spiser heller knekkebrød med ost enn fisk til middag, hverdag eller helg.

Anonymous poster hash: f7391...40d

Skrevet

Synes mange i Norge er fryktelig vanedyr når det kommer til mat ;) Her spiser vi fisk noen dager, vegetariansk andre dager, kjøtt noen dager og vi kan gjerne spise taco/meksikansk tirsdag, andebryst onsdag og laks søndag ;)

Anonymous poster hash: 751c4...299

Skrevet (endret)

Jeg er vokst opp med at søndag var en dag med kjøttkaker, stek etc. Jeg viderefører at på søndag spiser man hva som helst når som helst. Boeuf bourguignon på en torsdag og pizza på en søndag er da ikke noe problem. Eller fisk, for den saks skyld.

Endret av Mandala
Skrevet

Jeger vokst opp med kjøtt på søndager, men jeg og mannen har ofte fisk på søndager.

I kveld blir det laks og akkurat nå spiser jeg og mannen natto.

Ja jeg forran pc og han med en bok :)

Anonymous poster hash: 6e4d6...7dd
Skrevet

Når jeg var liten hadde vi ofte hjemmelaget fiskegrateng, smørdampet torsk eller bakt laks på søndager - og nå spiser vi det vi hat lyst på, søndag eller ei 😃 Legger vel ofte litt mer i en søndagsmiddag enn hva man rekker i hverdagen, men fisk kan være like så godt som alt annet syntes jeg 👍🏻

Skrevet

Vi kan absolutt ha fisk en søndag. Men vi er litt sånn at vi fint kan ha stor fin middag på torsdag og så ha tomatsuppe på søndag...

Anonymous poster hash: 7d0d0...2da

Skrevet

Hvitvinsdampet ørret er nydelig,så det har vi titt og ofte på søndager.

Anonymous poster hash: e87d0...352

Annonse

Skrevet

Hvitvinsdampet ørret er nydelig,så det har vi titt og ofte på søndager.

Anonymous poster hash: e87d0...352

Det høres godt ut, og noe helt annet enn hva jeg bruker å spise av fisk :) Lyst til å dele oppskrift?

Skrevet

Vi spiser nesten alltid fisk på søndager ;-)

Skrevet

Vi spiste fisk både på fredag og i dag. Spiser ofte fisk på søndager og en annen dag i uka.

Skrevet

Vi har ingen faste dager for hverken fisk eller kjøtt:-) Vi spiser det vi har tid til å lage og lyst til å spise samme hvilken dag det er :-)

Anonymous poster hash: 7c881...61d

Skrevet

Eg er van med at sundag er ein kjøtdag, og har vidareført det.  Et ikkje reint kjøt så ofte ellers i veka.  Men akkurat i dag vart det faktisk lutafisk.

Skrevet

Vi kan godt ha fisk på en søndag, men ikke kjedelig fisk eller type fiskepinner/kaker etc. Men ovnsbakt laks, stekt torsk med bacon, bacalao, absolutt!

Anonymous poster hash: 0ab75...ca0

Skrevet

Jeg er oppvokst med enten bedre middag med kjøtt eller finere fiskemiddager på søndag. Fiskemiddager var da gjerne kveite, laks eller ørret.

Breiflabb er også i samme kategorien. Eller litt mer forseggjorte fiskeretter. Hvit fisk med nøtte-/ostelokk på er fantastisk godt, likeså kan en god bacalao eller en annen god fiskegryte være.

Men må innrømme at jeg ikke er så nøye på dagene lenger. Nå kan jeg spise en bedre middag en tirsdag og ta noe lettvint en søndag - alt etter tid, lyst og humør ;)

Anonymous poster hash: 40db0...1f6
Skrevet

Syns ikke fiskepudding fex er søndagsmat. Laks, kveite derimot. For ikke å snakke om bacalao. Det er jeg oppvokst med som skikkelig søndagsmiddag.

Nå på denne tida av året passer lutefisk med tilbehør godt som søndagsmat. Nam!

Skrevet

Jeg er vant til at søndagsmiddagen er en ekstra forseggjort kjøttmiddag. Fisk har vi på hverdager.

Skrevet

Fisk er like mye søndagsmat som kjøttkaker i min verden.

Bruker ofte laks på søndager.

Taco på tirsdag har også skjedd😳😳

Vi spiser mat vi liker.

Søndag er ofte utedag så da står jeg ikke i timesvis å rører i gryta.

Da blir det pølser på bål og kanskje ovnsbakt laks med grønnsaker, hummus og pestopoteter når vi blir sultne igjen.

Ja til norsk husmannskost og tradisjoner.

Men tilpasset familiens interesser😀

Skrevet

Har ofte fisk på Søndag vi. Som regel ovnsbakt laks eller torsk. I dag slo vi til med fiskeboller😂 Slå den som søndagsmiddag dere!

Anonymous poster hash: a2fbf...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...