Gå til innhold

hvor mange har tørkestativet i stua??

Anbefalte innlegg

Det går fint an å tørke klær i et annet rom enn stua. SPESiELT når man har besøk! Soverom, en bortgjemt gang, badet. Og hva med å tørke klær om natta, så slipper man at huset ser ut som en sigøynerleir hele dagen?

Anonymous poster hash: 9c5a7...d79

Takk for forslaget du. Badet er i underkant av 6 kvm. Soverommet, oi der var det visst en seng! En bortgjemt gang? Den er tydeligvis så bortgjemt at jeg ikke finner den. Har faktisk aldri sett den! Stappe det inn på rommet til ungene? Ok, men da må de nesten få se på tv de timene klærne bruker på å tørke, for de kommer ikke til lekene eller sengene sine.

Ellers gjenstår to rom: Kjøkkenet og stua. Mener du at det er bedre å tørke klærne på kjøkkenet altså? Hvorfor det egentlig?

Anonymous poster hash: 3f946...d70

Vaskerommet mitt er på 5kvm, og jeg har plass til to tørkestativer der. Det går ann hvis man vil ;)

Anonymous poster hash: 0f8cc...dfb

Hva mener du? Mener du st de som sier at de ikke har plass lyger? Mene du at alle har samme romløsningen? Mener du at du ikke skjønner at folk bor forskjellig fra deg?

Du verden, så mange rare mennesker det finnes!

Anonymous poster hash: cf0bd...12c

Fortsetter under...

Det går fint an å tørke klær i et annet rom enn stua. SPESiELT når man har besøk! Soverom, en bortgjemt gang, badet. Og hva med å tørke klær om natta, så slipper man at huset ser ut som en sigøynerleir hele dagen?

Takk for forslaget du. Badet er i underkant av 6 kvm. Soverommet, oi der var det visst en seng! En bortgjemt gang? Den er tydeligvis så bortgjemt at jeg ikke finner den. Har faktisk aldri sett den! Stappe det inn på rommet til ungene? Ok, men da må de nesten få se på tv de timene klærne bruker på å tørke, for de kommer ikke til lekene eller sengene sine.

Ellers gjenstår to rom: Kjøkkenet og stua. Mener du at det er bedre å tørke klærne på kjøkkenet altså? Hvorfor det egentlig?

Anonymous poster hash: 3f946...d70

Vaskerommet mitt er på 5kvm, og jeg har plass til to tørkestativer der. Det går ann hvis man vil ;)

Anonymous poster hash: 0f8cc...dfb

Kjære menneske, viss ein har vaskerom på 5 kvadrat så set ein sjølvsagt tørkestativ der. Men har ein ikkje plass så har ein ikkje plass. Eg har hatt tørkestativ i stova i mange år. Prøvde å tørke på ein "bortgøymt gang, men det førte til at vi ikkje kom oss inn på soverommet og at det tok 3-4 dagar før alt var tørt. No har vi heldigvis større hus. Men det kunne aldri falt meg inn å tenke at dei som har tørkestativ i stova har det fordi dei har lyst at huset skal sjå rotete ut.

Nei.

De pleier å stå på badet og vaskerommet, bor i hus.

Da vi bodde i leilighet, hadde vi vakerom sammen med badet og tørket alltid der.

Men vi bodde også i en leilighet på 50kvm, og da var badet knøttlite, og vi måtte ha tørkestativet i ene rommet, ikke soverommet vårt.

Kjenner et par som har hus, men tørker klær i stua, fordi badene og vaskerommet ikke er stort nok.

Noen har plass, andre ikke, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 7620e...d7f

For å utdype; dere vil aldri være enige med meg. Fordi det ligger i kulturen til nordmenn flest å tørke klær i stua. Jeg merker det på hytteturer også; uteklær legges til tørk på hver eneste ledige overflate i hele hytta, til tross for at det finnes tørkeskap/tørketromler/varme bad i de fleste hytter. Det ødelegger hele hyttehyggen, men det virker som de fleste blåser i om det flyter klesplagg overalt. Ingen får meg til å trives i sånt rot, noengang. Fjern klestørkinga fra opphokdsrom!

Bestem deg da. Norsk kultur eller sigøynerleir. Ikke helt det samme, vet du. Enig i at man ikke trenger å henge våte uteklær rundt omkring i stua når det finnes andre muligheter, men du høres jo ikke ut som det mest positive og koselige innslaget i hytteturen du heller :/

Anonymous poster hash: 1956e...baf

Annonse

Tørkestativ kommer ALDRI inn i stua mi. Det føles som en sigøynerleir når klær henger til tørk der jeg skal oppholde meg. Man har vaskerom/tørketrommel/gang/baderom til slikt. Beklager å måtte være ærlig, men det er litt lavklasse å ha det til vane å fylle stua si med klesvask.

Oh my! Så du føler deg støtt over at vi liker hjemmet vårt, til tross for at klær tidvis tørker i stua? Synes litt i seg som virker så platt og overfladisk.

Anonymous poster hash: 460aa...386

Tørkestativ kommer ALDRI inn i stua mi. Det føles som en sigøynerleir når klær henger til tørk der jeg skal oppholde meg. Man har vaskerom/tørketrommel/gang/baderom til slikt. Beklager å måtte være ærlig, men det er litt lavklasse å ha det til vane å fylle stua si med klesvask.

Oh my! Så du føler deg støtt over at vi liker hjemmet vårt, til tross for at klær tidvis tørker i stua? Synes litt synd i seg som virker så platt og overfladisk.

Redigerte inn ett ord.

Vel i mitt bittelille hus, er stua det beste alternativet. Soverommet er uaktuelt da det ikke er ok med så fuktig luft der, og stua er varmest, så klærne tørker før det blir sur lukt i dem... Men, hvis det er et så stort problem for deg, så skal jeg slutte å vaske, bare kaste klærne etter bruk og kjøpe nye. At jeg ikke har tenkt på det før, sparer jo myyyyye plass.

Anonymous poster hash: 4201b...caf

Vi tørker klær i stua nå på vinteren. Ellers tørker vi ute. Vi tørketromler håndklær, sengetøy, truser og sokker. Resten henges opp, fordi jeg synes klær får stygg fasong (korte og brede) av å tromles.

Vi har egentlig en stor vaskekjeller, men synes tøyet tørker for sakte der nede, og får uggen lukt av å henge der. Da gjenstår bare hovedetasjen vår, og her er det kun stua som har plass til tørkestativ. Gleder meg til utbygging og eget vaskerom!

Anonymous poster hash: 65fdc...e16

Og mer "lavklasse" enn å ha tørkestativ i stua, er mennesker som hever seg over andre.

Folk med klasse er ikke bare de som har et "dyrt" strøket hjem, men de har også noe mellom ørene ;)

Anonymous poster hash: 09df6...3aa

Herlighet for noen holdninger enkelte folk har 😳 om folk tørker klærene i SIN stue, så har da dere ingenting med det . Og det å sette folk som tørker klær i stuen sin i bås sier mer om deg enn noe annet ! Jeg ville heller tørket klær i stuen enn å hatt en sånn ufyselig personlighet som enkelte her har.

Hvilke følelse sitter dere igjen med når dere har den holdningen dere har?

Vi slipper å tørke klær i stuen , har plass på vaskerommet . Men jeg ser jo ikke ned på de som ikke har plass andre steder enn i stuen .

Anonymous poster hash: e9fb6...54d

Annonse

Det handler om innstilling. Enkelte har klær til tørk hele tiden, og tenker at det er helt normalt og flott. Andre gjør det innimellom, og vet hvor rotete det ser ut.

Det blir litt sånn; de mest arrogante og lavklasses er de som på død og liv forsvarer sin 'rett' til å henge klær til tørk over alt og ikke kan godta at andre har et annet syn på det. Nå er det engang sånn at mange av oss har vokst opp i hjem der klesvasken absolutt ikke hører hjemme midt i glaninga på stua. Man finner andre løsninger, og slik er det. De som ikke vil innse dette - javel, dere har et annet syn på deres omgivelser.

Jeg virkelig misliker klesvask i stua, men før vi fikk oss tørketrommel måtte vi det. Når man har to barn i bhg blir det så mye vask at det aldri får plass på ett stativ, så da fylte vi opp badet og vårt soverom, og så måtte vi til slutt ha et stativ i stua. Men det var ikke noe gøy nei.

Anonymous poster hash: a5532...894

Vi har unntaksvis stativ i stua. Tromler fryktelig mye, og henger noe i vaskekjelleren. Men når vi har vasket ull, så er det for mye til å gjøre av andre steder enn i stua.

Samme med barnas yttertøy, når det må vaskes mellom to barnehagedager.

Men har fryktelig god tørk i stua, så henger opp før vi legger oss, og så er det tørt om morgenen.

Så det er ikke slik at stativet pleier å stå i stua.

Da vi hadde liten studentbolig sto det i stua på natta (oppå sofaen oga manglende gulvplass), og oppi senga på dagen om vi hadde besøk.

Anonymous poster hash: 30bb7...574

Det handler om innstilling. Enkelte har klær til tørk hele tiden, og tenker at det er helt normalt og flott. Andre gjør det innimellom, og vet hvor rotete det ser ut.

Det blir litt sånn; de mest arrogante og lavklasses er de som på død og liv forsvarer sin 'rett' til å henge klær til tørk over alt og ikke kan godta at andre har et annet syn på det. Nå er det engang sånn at mange av oss har vokst opp i hjem der klesvasken absolutt ikke hører hjemme midt i glaninga på stua. Man finner andre løsninger, og slik er det. De som ikke vil innse dette - javel, dere har et annet syn på deres omgivelser.

Hæ? Forsvarer sin rett? Mener du at det i utgangspunktet er forbudt å henge tøy til tørk i stua? Lurer på hva i all verden som gjør deg så engasjert i saken. Kan du ikke bare være glad for at du selv ikke trenger å tørke klær i stua? Jeg priser meg lykkelig over vaskerommet; Gud vet hvordan det hadde sett ut hos oss, en treningsglad familie med fem barn, hvis vi skulle hengt klær overalt, men andre gjør da det som passer dem best. Utrolig at du lar deg provosere av det.

Anonymous poster hash: 1956e...baf

Så man er litt lavklasse om man ikke har vaskerom/tørketrommel/gang/bad som duger til slikt? Vaskerom har vi ikke, ei heller tørketrommel, det sliter sånn på klærne at det vil jeg ikke ha. Gangen er allerede full av andre klær og på badet er det ikke plass. Hadde jeg vært av litt høyere klasse om badet mitt var litt større?

Anonymous poster hash: 60667...a93

Vi har et bittelite vaskerom, men med et sånt høyt tørkestativ, tar det ikke så mye plass, og med avfukter der inne, tørker kjærne på noen få timer! Genialt! Har tre unger og mann, men har ikke tenkt tanken om å ønske meg tørketrommel engang! Altså, avfukter anbefales!! Har en 10 lites bøtte inni seg som fylles opp med vann på ca 5 dager, så vi slipper fuktproblemer i huset! Så avgir den varme, så det alltid er varmt og tørt på vaskerommet!

Anonymous poster hash: 50284...9cf

Ja, det gjør vi også. Men når vi ikke har gjester så tørkes klærne under varmepumpa-på stua.

Anonymous poster hash: 60667...a93

Luftavfukter er genialt! Da kan man ta i bruk små arealer som ellers ikke ville egnet seg til tørking.

Når det er sagt, så bør man jo klare å forestille seg at ikke alle har plass andre steder enn på stua. I alle fall hvis man har normale kognitive evner.

Aldri. Har vaskerom, det meste går i tørketrommel uansett, de få deler som er igjen går på stativ der inne.

Da jeg bodde i leilighet hadde jeg stativ stående i badekaret. Badet var jo også eneste rom som var permanent oppvarmet så ingen steder der det tørker fortere.

Anonymous poster hash: b0189...04d

Til mange, ikke alle, med liten plass i denne tråden. Har dere plass til dette noe sted? For å unngå, eller i alle fall minske bruk av stua som tørkeplass?

www.torkestativ.no

Anonymous poster hash: bd646...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...